IBM A31 -> Hoe fatsoenlijk throttelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47
Ik heb een IBM A31 laptop (1,7 GHz p4-m bakje). Ik heb RMclock geinstalleerd en daarin zie ik dat de proc in rust 1,2 GHz doet. Echter, als ik bijv. een video'tje kijk dan slaat de fan al aan terwijl de proc wel netjes op 1,2 GHz blijft.

Ik vraag me af,
1) Waarom het fannetje -dan- al aanslaat? Zelfs idle slaat de fan aan en komt er een behoorlijke stoot warme lucht uit..
2) Kan de processor lager dan 1,2 GHz? Ik heb echt alleen 1,2 of 1,7 GHz gezien en geen 'tussenstappen' of lager. Ik wil wa langer op de accu kunnen werken dan 1,5 uur.

In de bios heb ik diverse powerstates e.d. al geprobeerd, maar dit blijft behelpen. Ik kan ook nergens de proc een 'vaste' snelheid geven (bijv. als hij in zijn dock staat 1,7 GHz).

• BHQ
*skopje, iets te vroeg.

Instellen hoe je 'm vast op een snelheid zet in de dock heb ik inmiddels ontdekt :). Toch vind ik dat de fan -veel- te snel aanslaat, een beetje internetten moet imho zonder herrie kunnen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik gebruik op mijn bakje SpeedSwitchXP, werkt perfect. :)

• BHQ
Hrm dat werkt hier niet echt geweldig heb ik het idee, de proc blijft op / rond de 1,2GHz zelfs als ik de throttle op 17% zet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yapser, je wandelt toch echt lang genoeg rond op GoT om te weten dat Overige Hardware geen dumpbak is.

Toon eens wat meer moeite overigens ook iets dat je vaak genoeg te horen hebt moeten krijgen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.