Toon posts:

MSSQL poort 1433 / 1434

Pagina: 1
Acties:
  • 713 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag,

Momenteel ben ik bezig om een webserver te configureren. Het is een Dell PowerEdge 1855. Er draait Windows 2003 op. Ik ben nu bezig met het configureren van MSSQL 2005. Ik heb de beide poorten van MSSQL 1433 / 1434 opengezet op mijn router. Moet er ook nog iets in MSSQL 2005 opengezet worden zodat je er ook vanaf buiten af op kan ?

Alvast bedankt

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-04 21:18
*waarom* zou je een SQL server open zetten op een webserver ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ontwikkelaars ervan af buitenaf bij moeten. Want als ik nu vanaf een andere server telnet naar de nieuwe webserver krijg ik nog steed connectie failed terwijl alles goed is in ingesteld in de router en firewall

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Van buitenaf "wat" doen?? Enterprise Admin draaien? Query Analyzer? wtf wil je gaan doen?

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 22-05-2006 14:15 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
klinkt idd niet als het beste idee van nederland ;)
Je database wil je liever niet van buitenaf benaderd hebben.

Verwijderd

Topicstarter
We moet databases vergelijken. Dus we willen vanaf 1 database werken. Omdat de ontwikkelaars ergens anders programmeren. We willen natuurlijk geen redudantie hebben !

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:19

lier

MikroTik nerd

Op zich is niets mis met de database server beschikbaar stellen, alleen de huidige manier is niet echt slim (ja, understatement).

Heb je geen VPN mogelijkheid ?
Is het nodig om de database server "wagenwijd" open te zetten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
ik hoop niet dat dit een database met prive/persoonsgegevens is... Een database zet je NIET zomaar naar buiten toe open. Eigelijk nog niet eens wanneer je encryptie gebruikt. Beter zet je een portal open naar buiten toe, die verbinding naar naar een SQL server die op een andere machine draait. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn. SQL openzetten op je router is not-done.

Vraagje, wat wil je bereiken eigenlijk? Is het een stageopdracht of een serieuze opdracht van een klant?

[edit]
nou dit is een van de wazigste oplossingen die ik ooit gehoord heb... je zou mogelijk met VPN iets kunnen doen, echter ik zou me toch eens afvragen of dit nou wel de juiste oplossing is.

Geef eens goed aan wat de topologie is, wat de infra is, en wat nou precies de bedoeling is. 'databases vergelijken' vind ik beetje wazig...

[ Voor 27% gewijzigd door Rataplan_ op 22-05-2006 14:20 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:17:
We moet databases vergelijken. Dus we willen vanaf 1 database werken. Omdat de ontwikkelaars ergens anders programmeren. We willen natuurlijk geen redudantie hebben !
Een aparte productie en testomgeving is geen kansloze redundantie, maar gewoon een zeer bruikbare extra veiligheid. :)
Als een devver een keer een te zware/foutieve query test, ondervinden de betalende klanten er tenminste geen last van.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een serieuze opdracht van een klant ! We gebruiken VPN omdat onder andere dataoverdracht goed te laten gaan verlopen van projecten. Omdat de programmeurs heel ergens anders programmeren en onze klant programmeert hier in Nederland, willen ze natuurlijk wel met de zelfde bestanden werken. De DOT.NET C# project vang ik wel af met sourcesafe. Maar hoe moet ik dit dan regelen met de MSSQL database ?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-04 21:18
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:17:
Zeker nog nooit meegemaakt dat een devver de volgende code schreef ?
PHP:
1
2
3
4
$delnaam=$_GET['naam'];
$sqlstr="delete from tblrelaties ";
$slqstr.="where naam='".$delnaam."'";
mysql_query($sqlstr);

(overigens is het mooier dit op te lossen met een db-class waarin bij deletes gecontroleerd wordt of er wel een reële where clause is)

[ Voor 18% gewijzigd door StevenK op 22-05-2006 14:26 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet gelukkig :9

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:19

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:24:
Dit is een serieuze opdracht van een klant ! We gebruiken VPN omdat onder andere dataoverdracht goed te laten gaan verlopen van projecten. Omdat de programmeurs heel ergens anders programmeren en onze klant programmeert hier in Nederland, willen ze natuurlijk wel met de zelfde bestanden werken. De DOT.NET C# project vang ik wel af met sourcesafe. Maar hoe moet ik dit dan regelen met de MSSQL database ?
Je kan database scripts genereren en deze opslaan in sourcesafe.
Daarnaast kan je uiteraard ook gebruik maken van de mdf file en/of de backup (.bak) file.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1