Fancontroller met elke fan?

Pagina: 1
Acties:

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-01 08:32
Ik ben aan het rondkijken voor een geluidsreductie van me pc en ik stuit op een leuke fancontroller, de gatewatch http://www.systemcooling.com/gatewatch-01.html alleen vroeg ik me af of ik gewoon me ventilatoren zonder sensoren eraan kan inpluggen.

Het gaat om 2 120mm fans en 1 90mm fan die alleen een 4-pin powerkabel hebben.
Het zou natuurlijk jammer zijn een mooie fancontroller te kopen voor in me stacker als ik daarnaast ook nog alle ventilatoren moet los erbij kopen omdat de huidige niet zouden werken.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

In principe zou je elke fan, met of zonder sensoren, kunnen aansluiten op zo'n fanbus. :) Het enige waar je je eventueel zorgen over zou kunnen maken is over het vermogen van de fan. Zware 120mm fan's vragen soms best een smak power. Maar dat is een kweste van de specs van je fanbus aflezen en je weet tot hoever die kan. ;) No problem dus.

En tja, als de fan een Molex aansluiting heeft i.p.v. een normale fan-plug dan kan je gaan knoeien met een verloopstukje (krijg je soms strd. als je een fan nieuw koopt), of je soldeerd een passend stukje aan je fan/fanbus. Het is maar waar je voor kiest. :Y)

Succes!

Use the Search Luke...

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-01 08:32
Ok ,dankje dat wilde ik weten, kan ik ff bestellen _/-\o_

Verwijderd

Het kan,
Maar de standaard fans die ik kreeg bij mijn Lian Li pc 71 maken herrie onder de 8.0 Volt. Heer vervelend geluid. Nu zitten er papst dingen in, nergens last van. Dus neem papst ;p