Toon posts:

Hoe draadloos internetten vanaf laptop met IPB (II)

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
aangezien mijn vorig topic ( Hoe draadloos internetten vanaf laptop met IPB ) gesloten werd het volgende:
ik vind het erg kort door de bocht, de laatste reactie van "Equator" .
#1 Allereerst had ik zonder enige opzet "binnen 24 uur" op mijn eigen topic gereageerd. Hoewel dat wel meeviel, 's ochtends om 's avonds. Waarom? ik had de hoop en indruk dat hier veel experts zitten die me wellicht konden helpen en ik vreesde dat het topic verzoop omdat er zoveel gepost wordt en ik nu eenmaal eindelijk wel eens na 10 dagen aan de slag wilde met draadloos internet op de pas gekochte laptop (wie wil dat niet ;)
#2"Ten tweede zien we graag een stukje eigen inzet" is voorál kort door de bocht; ik heb Google al "gehad" , zit op de fora van breekpunt.nl, alleproblemen.be , oplossing.be , adsll.com, askanowner.com en wirelessNederland.nl en niemand kón mij helpen.
#3 "Je hebt bij je KPN Experia Box ongetwijfeld een handleiding gekregen, neem die maar eens goed door." : als je zélf de handeiding leest ( http://www.kpnadsl.nl/sup...eria/gaw_basisexperia.pdf )zie je dat ze alleen reppen over draadloos aansluiten pc/laptop. En niet over aansluiten méérdere pc's/laptops
#4 de goedbedoelde link van Theld ( http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen-experia.html ) had ik ook alleen gelezen, maar dit hielp allemaal niet.
#5 ook de link van reptile209 ( http://www.kpn.com/kpn/show/id=1206861/spage=1253179 ) gaf niet de oplossing
#6 "Daarnaast heeft KPN ongetwijfeld een helpdesk waar je met dit soort vragen terecht kan." Dit is een regelrechte ramp; als je zelf op fora (lees ook eens trosradar forum) leest over IPB dan lees je bijna altijd dat de service ná installatie bagger is :'( Ik stelde bijv. een vraag over het Mac-adres omdat ik dat via Google gelezen had én ik had hen dezelfde vraag voorgelegd als in dit topic en toen kreeg ik als antwoord dat ik naar een pc-winkel moest om meer info over iMac-computers van Apple te krijgen ;( Geweldig dus die helpdesk per mail, telefonisch bel je je arm, zie trosradar!)
Tot slot wil ik jullie de oplossing niet onthouden die míj geholpen heeft en jullie verder succes wensen _/-\o_ :
Ik heb dit probleem al zo vaak voorbij zien komen dat ik er maar een Howto voor maak

Howto: InternetPlusBellen icm Centrino en WinXP SP2
1. De-installeer alle KPN-software die eventueel aanwezig is op je notebook.
2. Verbind je notebook via een UTP-kabel met je Experiabox en download NetStumbler en installeer het op je notebook.
3. Zet je ExperiaBox uit met de schakelaar.
4. Zet je notebook zo dicht mogelijk bij je Experiabox. Kijk met NetStumbler op welk kanaal er de minste accesspoints actief zijn. Als er meerdere kanalen vrij zijn, kies je een kanaal dat zover mogelijk van bezette kanalen af ligt. Dit kanaal mag niet hoger zijn dan 11. Noteer het gevonden kanaal.
5. Zet je Experiabox aan en wacht een minuut.
6. Ga naar www.kpn.com en klik rechtsboven op "inloggen mijn kpn". Log in
7. Klik linksboven onder het KPN-logo op "InternetPlusBellen". Klik daarna op "Service & Support".
8. Klik boven de groene balk op "Beheer KPN Experiabox".
9. Klik bij Wi-Fi instellingen op "Aanpassen".
10. Noteer de waarden die bij SSID en bij Key staan. Neem ze nauwkeurig over. Controleer het twee keer.
11. Verander bij channel in de drop-down-list de waarde van "auto" naar het kanaal dat je genoteerd hebt bij stap 3.
12. Klik op "Versturen".
13. Wacht 1 minuut.
14. Doe dit: Start -> Netwerkverbindingen -> Rechtsklikken op je Centrino -> Eigenschappen -> Draadloze netwerken -> Toevoegen. Je krijgt een venster te zien dat er uit ziet als dit .
15. Vul bij SSID de SSID in die je genoteerd hebt bij stap 9.
16. Kies bij Netwerkverificatie "WPA-PSK" en bij Gegevenscodering "AES".
17. Vul bij Netwerksleutel de Key in die je genoteerd hebt bij stap 9 en bevestig de netwerksleutel in het vakje eronder. Neem deze sleutel nauwkeurig over.
18. Klik op "OK" en nog een keer op "OK".
19. Verwijder de UTP-kabel uit je notebook en start opnieuw op.
20. Controleer of je verbinding hebt met internet.