Ik heb een terminal server staan waar gebruikers op inloggen en zo een programma kunnen gebruiken. Ik wil echter niet dat ze meer dingen kunnen.
Hier dacht ik een goeie oplossing voor te hebben, namelijk:
Op de terminal server kun je op de RDP-tcp zeggen dat als een gebruiker aanlogt deze automatisch een programma start. Als de gebruikjer dan het programma sluit, logt de gebuiker automatisch uit.
Dit zou dus perfect zijn voor wat ik wil, alleen als ik dan met een administrator inlog om wat aan te passen krijg ik hetzelfde. Ik kan dus alleen in dat programma werken en verder niks doen
Nu heb ik dat weer uitgezet en wil ik via grouppolicies alle rechten en functies weghalen. Nu is dat aardig gelukt, maar ik blijf hangen op de volgende dingen.
De gebruiker kan via start nog naar programma's (ik krijg programma's niet weg)
De gebuiker kan via instellingen de task manager openen
Eigenlijk mag gewoon de start balk weg
op het bureaublad staat de prullenbak nog
hoe kan ik deze dingen nog wegkrijgen, of kan ik dit op de eerste manier goed oplossen?
Hier dacht ik een goeie oplossing voor te hebben, namelijk:
Op de terminal server kun je op de RDP-tcp zeggen dat als een gebruiker aanlogt deze automatisch een programma start. Als de gebruikjer dan het programma sluit, logt de gebuiker automatisch uit.
Dit zou dus perfect zijn voor wat ik wil, alleen als ik dan met een administrator inlog om wat aan te passen krijg ik hetzelfde. Ik kan dus alleen in dat programma werken en verder niks doen
Nu heb ik dat weer uitgezet en wil ik via grouppolicies alle rechten en functies weghalen. Nu is dat aardig gelukt, maar ik blijf hangen op de volgende dingen.
De gebruiker kan via start nog naar programma's (ik krijg programma's niet weg)
De gebuiker kan via instellingen de task manager openen
Eigenlijk mag gewoon de start balk weg
op het bureaublad staat de prullenbak nog
hoe kan ik deze dingen nog wegkrijgen, of kan ik dit op de eerste manier goed oplossen?