[SBS2003] Installatie van SP1 lukt niet, rolt steeds terug*

Pagina: 1
Acties:

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03-2025
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:

Op een SBS 2003 server moet Service Pack 1 geïnstalleerd worden. Alles lijkt goed te gaan. Als SP1 bijna geïnstalleerd is krijg ik de foutmelding: “An error in updating your system has occurred” – “Select OK to undo the changes that have been made”

Zodra ik op OK geklikt heb worden de installatie terug gedraaid en de server automatisch herstart. Ook in de veilige modus lukt de installatie niet. In het logboek zie ik dezelfde melding als hierboven.

Wel is het zo dat deze server ooit geupdate is van Windows 2000 SP4 naar SBS2003.

Via google, microsoft en tweakers kan ik helaas niets vinden.

Logfile: KLIK

Wie kan mij helpen....

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wel het servicepack gebruikt wat specifiek voor SBS is?
Windows Small Business Server 2003 Service Pack 1

je link doet het niet

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Enkel '[SBS2003]' als topic titel is best wel magertjes - ik maak hem even af :)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je log is zoals Question Mark al stelt niet te bekijken, zou je daar even wat aan willen doen? Zonder die info kunnen we hier niet veel mee.

Wat krijg je verder voor meldingen in de eventlog?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Weet je zeker dat je helemaal niks hebt kunnen vinden? Als ik die foutmelding door google gooi kom ik zo een aantal links tegen die je best wel op weg kunnen helpen :)

• mvdb1982
Probleem is nog niet opgelost. Server blijkt van NT4 naar 2000 server en weer naar SBS2003 te zijn geupgrade. Verder is de server softwarematig gewoon niet in orde. De beste optie is de server opnieuw te installeren.

De situatie is alsvolgt:

1 SBS2003 server met o.a. Exchange.
1 2003 standaard server (domeincontroller, DHCP, DNS, AD, etc)

Met Exchange zie ik niet zoveel problemen. Gewoon de database backuppen en deze in de nieuwe installatie terug te plaatsen.

Waarschijnlijk zal ik met het NTDSUTIL commando e.e.a. moeten uitvoeren. Heb natuurlijk met google gezocht en kwam het volgende tegen: KLIK

Verder weet ik eigenlijk niet precies wat ik moet uitvoeren om de server zonder problemen te kunnen herinstalleren en krijg ik niet het probleem dat ik de SBS2003 server niet dezelfde naam kan geven en niet in het domein kan plaatsen omdat de 2003 standaard server gaat zeggen dat deze al bestaat?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Swingen :)
BackSlash32 in "Exchange overzetten op nieuwe server SBS..."
(nog nooit zovaak mezelf gequote zeg :P)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mvdb1982
Dit is dan toch veel meer werk dan de database te backuppen en deze op de nieuwe server de database terug te plaatsen (te overschrijven)?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En jij denkt dat dat genoeg is?
Wat wil je doen met je huidige AD dan? wipe + reload?
Zodat je al je userprofiles weer opnieuw kan inrichten met alle gezeik vandien?

Zoals je in die draad kan lezen: puur de Exchange DB overzetten kan.
Alleen: je hebt nog een AD met users, zet die dan gewoon netjes over.

De procedure die ik heb beschreven kost je één dag werk, terwijl je als voordeel hebt dat je huidige AD en Exchange koppeling aan mailboxen, groepen en dergelijke bewaard blijft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mvdb1982
De 2003 standaard server is de domeincontroller met de AD. Dus deze blijft bewaard. Als ik dus de SBS2003 server herinstalleerd met dezelfde naam en domein blijven de gebruikers en verwijzingen hetzelfde. Dan is de database terugplaatsen toch voldoende? Of sla ik er nu naast?

Wat mijn vraag eigenlijk is: Wat zijn nu de juiste stappen voor de herïnstallatie van de SBS2003 server?

[ Voor 17% gewijzigd door mvdb1982 op 23-05-2006 18:50 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar dan is het nog simpeler.

Je installeert de SBS Server eerst met alleen SBSCD1 als een workgroup server, meldt 'm aan in het 2003 domain, dcpromo als 2e DC en laat 'm syncen.
Vervolgens transfer je alle FSMO rollen + GC naar de SBS install en demote de oude DC.
Daarna draai je SBSSetup en je hebt een nieuwe install SBS2003 met je AD van het "oude" netwerk.

Of wil je zeggen dat je 2003 domain al de huidige SBS DC gebruikt?

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 23-05-2006 19:12 ]

• mvdb1982
Of wil je zeggen dat je 2003 domain al de huidige SBS DC gebruikt?
Klopt inderdaad. De 2003 server is de DC.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je krijgt pas een goed draaiende SBS als ie GC en FSMO houder is, zou me niet verbazen als je installatie foutmeldingen daar ook mee te maken hebben.

Waarom is er uberhaupt een SBS 2003 licentie gekocht, om goedkoop Exchange te kunnen krijgen?

• mvdb1982
BackSlash32 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:25:
Je krijgt pas een goed draaiende SBS als ie GC en FSMO houder is, zou me niet verbazen als je installatie foutmeldingen daar ook mee te maken hebben.

Waarom is er uberhaupt een SBS 2003 licentie gekocht, om goedkoop Exchange te kunnen krijgen?
De SBS2003 is GC en FSMO houder... Dit moet ook weer zo worden. Het principe moet hetzelfde blijven. Dus na de herinstallatie moet eigenlijk alles weer precies hetzelfde werken. Maar dan zonder foutmeldingen :P

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kan dus door 'm te swingen.
Voordeel wat je al hebt is dat je al een 2e 2003 DC hebt waar je AD ook op gerepliceerd is.

Kwestie van rollen overzetten/seizen op je bog-standard 2003 server, SBS offline flikkeren, AD opschonen (exchange server uit de org trappen met adsiedit), uit DNS en uit je metadata met ntdsutil, en dan vervolgens weer opnieuw installeren met dezelfde naam.

En alsjeblieft:
Wees duidelijker met welke server welke rol heeft, want je hebt tot nu toe de indruk gewekt dat je bog-standard 2003 Server je Primary DC zou zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 23-05-2006 19:48 ]

Pagina: 1