Energy Monitor 3000 welk bedrag invoeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2025

Ross

Live Life

Topicstarter
Ik heb zo'n Energy Monitor 3000.
Ik heb bij bedrag 0.771 cent ingevoerd. Als ik dan onze koelkast verbruik op meet, dan geeft die na 5 dagen aan dat het per jaar ongeveer 400 euro kost.
Ik heb het idee dat ik het bedrag verkeerd heb ingevoerd.
Wij hebben essent en hebben enkeltarief.

Wat hebben jullie aan bedrag ingevoerd?

ola

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:51

Sjaak_Afhaak

Bleh!

kijk op de energieafrekening eens wat een kWh kost inclusief transportkosten, etc. (of werkt zo'n energy monitor niet met kWh?)

Hier staat tekst

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-02 21:19
Bedrag lijkt me eerder te laag. Bij Eneco kost 1 KWh alleen al 6,95 cent incl BTW. Zonder transport, energiebelasting etc

[ Voor 44% gewijzigd door biobak op 22-05-2006 13:43 . Reden: ff duidelijker gemaakt. ]

• HaaZ
  • Laatst online: 10:42

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

1 kwh kost ongeveer 24 cent

Energiebelasting = 1 - 10.000 kWh (per kWh) 8,39 cent
KeuzeTarief Standaard 7,53 cent
Komt er nog netwerktarief overheen, kost ca. 4 cent
opgeteld ca. 20 cent.. ok, iets goedkoper dan wat ik zeg, maar das alleen maar positief :P

[ Voor 132% gewijzigd door HaaZ op 22-05-2006 13:29 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
dus ik heb zelfs te weinig ingevoerd? Ik heb de komma toch ook niet verkeerd toch?
dus dan verbruikt onze koelkast zelfs 5 a 600 euro per jaar??? Kan dat wel?

ola

Verwijderd

Zou kunnen. Beetje rekenen geeft dan aan dat je koelkast bij een verbruik van 200 Watt continue aanstaat.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:41:
Zou kunnen. Beetje rekenen geeft dan aan dat je koelkast bij een verbruik van 200 Watt continue aanstaat.
Lijkt me echt onzin. Zonder enige vorm van berekening; volgens mijn Energy Monitor trekt mijn pc plus monitor zo'n 150 watt. Staat dan wel niet 24/7 aan maar volgens eerdere topics op GoT kost een gemiddelde PC echt geen 500 euro per jaar aan stroom.

Check deze topics maar eens;
Thuisserver draaiende tweakers en de stroomkosten
Stroomkosten PC

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 22-05-2006 15:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Kermit.de.Kikker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 20:59
Das wel vreemd dan, ik betaal ongeveer 2.000 euro per jaar aan gas+licht, en ik heb twee koelkasten, een wasmachine en 3 pc's met monitoren draaien. De PC sectie trek alleen al ca 700 watt continue.

Dan heb ik het nog niet eens over onze verwarmingsketel, de electrische kookplaat en alle lampen die ik te vaak aan laat :-)

Maar ik ben ook wel geinteresseerd in de gemiddeld Kwh prijs, ik heb ook zo'n meter.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kermit.de.Kikker schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:49:
Maar ik ben ook wel geinteresseerd in de gemiddeld Kwh prijs, ik heb ook zo'n meter.
De prijs die TS noemt is idd de kale prijs. Daar komt nog die transport ellende enzo bij

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Een koelkast trekt niet constant stroom heb ik al gemerkt. Soms springt hij aan om bij te koelen dan weer niet. Ik weet even niet meer hoeveel wat die verbruikt als die wel aanstaat. Maar ik hoorde laatst dat een beetje koelkast a klasse rond de 80 euro per jaar moet verbruiken. Dan is de onze erg duur en daarbij heb ik die transport kosten nog niet berekend.

ola

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:52
Kermit.de.Kikker schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:49:
Das wel vreemd dan, ik betaal ongeveer 2.000 euro per jaar aan gas+licht, en ik heb twee koelkasten, een wasmachine en 3 pc's met monitoren draaien. De PC sectie trek alleen al ca 700 watt continue.

Dan heb ik het nog niet eens over onze verwarmingsketel, de electrische kookplaat en alle lampen die ik te vaak aan laat :-)

Dude waar woon jij :?

Stroomgebruik kan je makkelijk berekenen met E = P*T

[ Voor 3% gewijzigd door Dubbel Fristie op 22-05-2006 17:11 ]

Verwijderd

Er is een makkelijke manier om stroomkosten te schatten. Als je uitgaat van een stroomprijs van 20 cent per kWh, wat volgens mij realistisch is, is 1 Watt aan continu verbruik omgerekend 1,75 euro per jaar. Bij het voorbeeld hierboven is 700 Watt continu aan dus 700x1,75=1225 euro (slik). Koop je bijvoorbeeld een zuinigere processor, en bespaar je 50 Watt aan continue verbruik, bespaar je dus bijna 90 euro op jaarbasis. :Y)

Verwijderd

Een compressor van een koelkast heeft zo'n 400W tot 600W vermogen dacht ik. Of sla ik de bal nu serieus mis? :) De vraag is nog hoeveel % van de tijd staat deze compressor te draaien.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 17:57 ]

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 17:08
Meeste koelkasten (ben pas beetje wezen rondneuzen) verbruiken (a klasse, zonder vriesvak, 87cm model) rond de 168 - 200kw per jaar.

Dat dan maal 20c, ca. 40euro per jaar.

Wat mijn grote LG verbruikt weet ik zo nog niet, maar meestal kun je op internet het jaar verbruik van een koelkast wel vinden (zie ook bijv. kieskeurig.nl).
Bij bijv wasmachines en drogers geven ze het meestal per wasbeurt/droogbeurt op.

• Kermit.de.Kikker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 20:59
Van energieprijzen.nl:

Wat is de gemiddelde energieprijs is in Nederland?
De gemiddelde energieprijs bedraagt op dit moment ongeveer 19 eurocent per kWh (enkeltarief) voor elektriciteit en 0.51 eurocent per kWh voor gas. Dit is gebaseerd op het prijspeil van januari 2005.

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Wat ik me dan afvraag is heb ik nu 77 cent in gevoerd in plaats van 0.7 cent. Dus misschien heb ik inderdaad teveel ingevoerd. Dus ik zou denk ik 0.200 moeten invoeren voor 20 cent. Ik snap niet dat je na de komma nog 3 invoer mogelijkheden hebt.
Wat hebben de andere nou precies ingevoerd op dezelfde meter?

ola

Verwijderd

Ehm, tja.

Je voert dus een waarde in van 0.7. De meter zegt dat het geëxtrapoleerd naar een jaar op 500.0 uitkomt. In wat is die waarde van 500 dan denk je? |:( :X

Ter verduidelijking:
code:
1
2
  0.77
500

Dan is het bedrag voor de komma toch niet het aantal hele centen? Logisch dan ook dat je na de komma 3 cijfers in kunt voeren, namelijk op tienden van centen nauwkeurig. Precies in het aantal decimalen waarin het energiebedrijf de prijs geeft. Sim-pel...

Je koelkast komt dan dus op zo'n 145-155 euro per jaar uit, afhankelijk van wat die meter precies aangaf en wat de prijs is die het energiebedrijf jou rekent.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 16:33 ]

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
B) rekenkundig ben ik een ramp, dus dan klopt het dat als ik 0.7 cent wil invoeren dat ik 0.070 moet invoeren in plaats van 0.770.
Dus als ik 20 cent wil invoeren moet ik 0.200 invoeren.
Heb ik het zo goed?
Iedereen heeft zo zijn sterke kanten mijn op moment geen wiskunde

ola

• HaaZ
  • Laatst online: 10:42

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

yah schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:35:
B) rekenkundig ben ik een ramp, dus dan klopt het dat als ik 0.7 cent wil invoeren dat ik 0.070 moet invoeren in plaats van 0.770.
Dus als ik 20 cent wil invoeren moet ik 0.200 invoeren.
Heb ik het zo goed?
0.7 cent moet je invoeren als 0.007. (€0,007)
20 cent is inderdaad 0.200. (€0,20)
Iedereen heeft zo zijn sterke kanten mijn op moment geen wiskunde
Nederlands op dit moment ook niet echt :+

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Pagina: 1