Toon posts:

Geen toegang experiabox (InternetPlusBellen IPB)

Pagina: 1
Acties:
  • 592 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben nu sinds 1 maand InternetPlusbellen (voorheen ISDN). De basis werkt op zich prima. We kunnen bellen en internetten en straks ook IPTV kijken.

De geavanceerde instellingen zoals een poort openzetten voor RDP (remote desktop) kunnen we echter niet aanpassen aangezien KPN ons geen toegang geeft tot de experiabox. Terwijl dit nota bene in de handleiding precies staat omschreven.

Als we naar http://192.168.2.1 gaan krijgen we een access_denied

Dit soort instellingen kunnen we niet via Mijn KPN uitvoeren dus is dit knap lastig om deze manier.
Ik heb begrepen dat IPB'ers die voorheen analoog hadden en dus een andere experiabox gebruiken wel gewoon toegang krijgen tot hun EB.

Weet iemand hier nog een truuk voor of moeten we gewoon wachten op de altijd zo traaaage KPN?

Via Mijn KPN wilden we ook ons oude faxnummer doorschakelen naar ons nieuwe 084 fax2mail nummer maar je kunt niet doorschakelen naar een 084-nummer. Ook erg vreemd toch?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Dit is al uitgebreid besproken in het kpn voip topic (deel 6)
Kort samengevat: Webinterface bij ISDN ExperiaBoxen is er nog niet, komt er spoedig aan.
In de tussentijd kan je via mijn kpn in de firewall instellingen de server instellingen toepassen: dan wordt alles naar de pc doorgezet (geforward), let wel even op dat je op de pc een firewalletje installeerd...

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Inmiddels hebben wij wel toegang gekregen tot onze ISDN experiabox zodat wij poort 3389 open kunnen zetten.

Dit lijkt goed te gaan maar als we later de PC willen overnemen op afstand krijgen we geen toegang. De poort 3389 blijkt nog gewoon dicht te staan terwijl de admin aangeeft dat deze openstaat. Poortscanners zeggen ook allemaal hetzelfde, de poort 3389 staat dicht.

De PC overnemen binnen het lokale netwerk gaat zonder enkele problemen. Het is dus geen probleem met de (software) firewall o.i.d.

Hoe kunnen wij dit oplossen?
We willen graag benadrukken dat dit niet de eerste keer is dat we poort 3389 openzetten. Dit hebben we al gedaan op diverse routers zoals Linksys. Dit is de eerste keer dat het niet lukt.

Hopelijk hebben jullie een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!