[PC] Snelle computer blijft traag.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.287 views sinds 30-01-2008

• se7en
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03-2021

se7en

hungry scav

Topicstarter
hai

Ik heb een soort raar probleem met mijn PC :(
specs @ http://www.techzine.nl/specs/2630

en nog alles gaat traag, ik heb de nieuwste driviers en chipset drivers geinstaleert maar alles is nog zelfde
had eerst een 5500 graphish kaart ipv 600gt, zelfs na dat ik geforce6600gt had gekocht alles was het zelfde!

Ik heb het getest op HL2, WoW en hij loop wel oke maar als het druk wordt op het scherm gaat ie wel naar 4 frames per second! :/

Ik weet dat mijn PC wel beter kan, hopenlijk kan iemand mij vertellen wat er mis is want, het is irritant om best wel goedlopende PC te hebben en nog laggen ingame!

Als dit topic op de verkeerde plaats staat, dan graag een move. :)

War .... War Never Changes!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
doe ff copy-paste van die specs

PSN: djmurcielago

• se7en

se7en

hungry scav

Topicstarter
het staat gewoon in die link
1click is makkelijker dan mijn copy-paste

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
se7en schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:26:
Klopt. Althans, voor u is het makkelijker. Ik denk dat je meer info gaat krijgen als je specs in je topic staan, dan wanneer er moet geklikt worden...

Heeft deze pc ooit snel gedraaid, of heeft hij dit probleem van in het begin?

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Verwijderd

Geheugen: 1023MB DDR-SDRAM

Dit is erg raar als dat er staat, Staat in je bios de onboard videokaart aan ofzo of is dit een tikfout?
Otherwise check dat eens of onboard video uit staat. = geshared met het ram.

• se7en

se7en

hungry scav

Topicstarter
eigenlijk hij was stukje beter dan nu, maar ook toen was het toch wel beetje traag voor wat de specs zo uitzien!

bvb: HL2 was in het begin rond 10fps, nu is het onng 8fps (bij veel schieten etc.)
hoewel WoW is simple spel zonder veel graphish extra zoals HL2 etc. en nog loop het trager dan HL2!

voor de rest, alles is gewoon hetzelfde

[ Voor 7% gewijzigd door se7en op 22-05-2006 12:50 ]

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Draai eens 3DMark en kijk hoe je pc daar presteerd ten opzichte van vergelijkbare systemen.

Heb je verder geen applicaties draaien op de achergrond die veel resources gebruiken?

public void ik()

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:03

Croga

The Unreasonable Man

se7en schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:50:
hoewel WoW is simple spel zonder veel graphish extra zoals HL2 etc. en nog loop het trager dan HL2!
Tsja, ik weet niet wat jij simpel noemt... maar WoW is alles behalve simpel.... Zeker als je in wat drukkere gebieden komt kun je makkelijk 100 of meer verschillende karakters rond hebben lopen die ieder gerendered moeten worden. Daar heeft zelfs de zwaarste computer het moeilijk mee.

Maar belangrijker: Hoe zit het met je internet verbinding? Al die info moet namelijk ook over je internet verbinding heen er weer gestuurd worden. Ook dat kan vertraging opleveren...

• se7en

se7en

hungry scav

Topicstarter
Daantjuh schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:50:
Draai eens 3DMark en kijk hoe je pc daar presteerd ten opzichte van vergelijkbare systemen.

Heb je verder geen applicaties draaien op de achergrond die veel resources gebruiken?
msn, avg, winamp soms ventrilo ...meer eigenlijk niets eigenlijk!

• se7en

se7en

hungry scav

Topicstarter
Croga schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:53:
[...]

Tsja, ik weet niet wat jij simpel noemt... maar WoW is alles behalve simpel.... Zeker als je in wat drukkere gebieden komt kun je makkelijk 100 of meer verschillende karakters rond hebben lopen die ieder gerendered moeten worden. Daar heeft zelfs de zwaarste computer het moeilijk mee.

Maar belangrijker: Hoe zit het met je internet verbinding? Al die info moet namelijk ook over je internet verbinding heen er weer gestuurd worden. Ook dat kan vertraging opleveren...
Chello classic, nooit lag of traagheid!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ja 10 FPS zegt mij niets als de instellingen er niet bij worden vermeld. Je probleembeschrijving is nogal vaag en post nou gewoon je systemspecs even. Een beetje moeite doen kan geen kwaad, anderen doen daarna ook moeite om je te helpen.

Een gevoelsverschil, waar het nu op lijkt, is niet zo waardevol natuurlijk. Ik zeg niet dat er dus geen verschil is, maar eigenlijk moet je met duidelijkere voorbeelden komen.

Draaien er processen die eerst niet draaide? Toevallig bepaalde software geupdate/geupgrade? Probeer na te gaan wat er veranderd is in de tijd en geef dat even weer. Nu is het hopeloos giswerk waar je natuurlijk al snel antwoorden kan krijgen als: virus of spyware.

Geef dus even in een post aan wat je allemaal gedaan hebt, wat er allemaal gebeurd is, want anders kan niemand er wat mee.
se7en schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:53:
[...]

msn, avg, winamp soms ventrilo ...meer eigenlijk niets eigenlijk!
Vind je het erg als ik dit zwaar betwijfel? Dit zijn misschien de processen die jij actief gebruikt, maar er draaien er zeker meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 22-05-2006 12:56 ]

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

klik eens CTRL + SHIFT + ESC (taakbeheer) en kijk eens of er iets in de achtergrond loopt dat veel CPU nodig heeft. :)

Greyh0und

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Je noemt je pc een gamemachine. In mijn optiek is dit geen gamekast.

Met alle respect, maar 1024MB is tegenwoordig te weinig. Je videokaart is ook te langzaam om in een gamemachine geplaatst te worden. Bovendien heb je 256MB versie. Volgens mij is 128MB bij deze kaart genoeg en werkt meer geheugen alleen maar vertragend. Het is natuurlijk wel een leuk marketingstuntje...

Ik heb op dit moment ook de 6600GT, maar zit er aan te denken om de 7600GT XXX te kopen of nog beter.

Nog even één opmerking: Als je echt een gamemachine wil hebben, had je AMD Athlon64 processor moeten aanschaffen. AMD is enorm populair onder de gamers omdat deze de beste resultaten behaald bij games.

Ter vergelijking, mijn pc:

AMD Athlon64 4000+
2048 D.C.
XFX 6600GT (is aan vervanging toe)

Met dit systeem speel ik Battlefield 2 op een resolutie van 1024*768 en alle instellingen op max, en anti anialising op 2x en alles loopt zeer soepel.

Bottleneck bij jou is dus denk ik je intern geheugen en waarschijnlijk ook je videokaart.

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

met een gieg ram moet je echt wel uit de voeten kunnen hoor!

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

se7en schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:26:
sorry maar dat vinden wij op GoT anders niet zie ook CSL policy

Verder voor zulke problemen, kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips en trucs.

Jouw topicstart is duidelijk beneden de maat en gaat derhalve dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.