[XP] werking "lockdown" van computer

Pagina: 1
Acties:

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 08:45

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
ben hier voor werk het programma "respondus lockdown browser" (link) aan het bekijken. Dit is een programam gebaseerd op IE die voor online testen (blackboard / WebCT) een 'oplossing' bied voor digitaal spieken.

het idee is dat je een toets aanmaakt in de webomgeving (ik testte net blackboard) via respondus (een toestmaakprogramma). dan komt er via wachtwoord en dingen een manier op dat je deze alleen via de lockdown browser kan maken. dat geloof ik allemaal wel.

waar het mij om gaat. Deze browser maakt een fullscreen window. deze start alleen als je je msn, gaim, trillian etc niet hebt lopen. als deze gestart is zijn er een heel aantal dingen disabled. taskbar doet het niet, task list onbereikbaar, windowstoets doet het niet, rechtermuisknop doet het niet....
en nu vraag ik me af hoe ze dat voor elkaar krijgen. Het is meer dan alleen een truuk voor dat window want ik heb inmiddels op een opstelling het voor elkaar gekregen het window te minimalizeren (erg slecht idd), maar dan is het nog niet mogelijk om op bv je bureaublad te rechtermuisknopklikken.

Het is niet de bedoeling om te kijken of dit programma gekraakt kan worden in dit topic zodat ik een of andere toets kan maken (dat is ten eerste niet meer nodig watn dat is me al gelukt, en ten tweede lijkt me dat wel tegen de policy hier ;) ), maar ik vraag me wel af hoe het kan dat een programma je windows zo kreupel maakt dat je eigenlijk niets meer kan totdat je een bepaalde actie (in dit geval de online-toest in blackboard) hebt gesubmit.
Dat is ook de reden dat ik het in dit forum gezet heb: wil dus niet specifiek iets weten over die lockdown browser (uiteindelijk wel, maar goed), maar of het een feature is van windows dat je al dit soort acties af kan sluiten. Ik ben overigens als admin ingelogd op de computer, winxp+sp2

sig

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is een feature van Windows, zijn gewoon API's voor te vinden. Vraag me niet welke, heb iemand op school dit eens zien doen met Delphi. Die gebruikte dus gewoon API's..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
ok, dus ervanuitgaande dat er van die API's voor gebruikt worden kan het nog best eens een werkend systeem zijn.

weet iemand hier namen van zodat ik eens wat door de GoT-search of google kan gooien?

sig

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 09:15
Sowieso lijkt het me als administrator ingelogd zijn dan redelijk kansloos. Je hebt dan o.a. het recht om het proces te killen waardoor je het nooit meer echt veilig kunt krijgen.

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
enig idee hoe ik dat process dan zou moeten kunnen killen? voor zover ik het zie is dat allemaal vrij netjes afgevangen. mag geen taskmanager opstarten in ieder geval, en heb sowieso nog geen kans gezien om van window te veranderen

sig

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

djluc schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:02:
Sowieso lijkt het me als administrator ingelogd zijn dan redelijk kansloos. Je hebt dan o.a. het recht om het proces te killen waardoor je het nooit meer echt veilig kunt krijgen.
Daar heb je dan alleen jezelf mee want die API wordt niet automatisch terug gezet :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
het is idd zo dat je op een gegeven moment nog wel met windows-d het venster kan minimalizeren (tijdens het opstarten), maar daarna kun je hem niet meer openen -> enige oplossing = computer rebooten.

Verder ben ik dus "computer administrator", maar als ik via een omweg toch taskmanager probeer te starten, meld deze "task manager has been disabled by your administrator".

conclusie is dus dat dit een feature van windows is?

sig

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
ah, gevonden. het uitzetten van de taskmanager kan oa gedaan worden via gpedit.msc. ik weet niet of het programma het op die manier doet, maar uit weer -aan-zetten kan iig wel via die msc (jammer genoeg)

sig

Pagina: 1