Ik heb een Mitac Mio 168 met tomtom 5 erop. Zolang ik de interne antenne gebruik is ales goed maar in de auto ga ik over op de externe omdat ik groen glas heb waardoor de Mitac vanaf 80 km per uur ongeveer 100 meter achterloopt. Zogauw ik de externe antenne inplug ben ik mijn gps kwijt. Het is ongetwijfeld een instelling maar kan iemand me vertellen waar en hoe??
Dat kan je helemaal niet instellen, dat is "hardwarematig".
Zeker van de je connector niet stuk is of zo?
nee ik ben er niet zeker van maar ik moet ergens beginnen en het meest logische lijkt me dan eerst te kijken of het niet softwarematig kan. Je kan ook de satelietontvangst instelen dus ik vermoedde dathet ook mogelijk zou zijn om een externe antene in te stellen. Bij andere PDA's is die mogelijkheid er namelijk wel. Maar dat de connecter stuk is is heel goed mogelijk natuurlijk dan zal ik een andere antenne moeten bestellen.Fire69 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:59:
Dat kan je helemaal niet instellen, dat is "hardwarematig".
Probeer eens TomTom Kabel te instellen. Misschien dat dat helpt? Welke instellingen heb je verder?
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Verwijderd
Heb je wel NMEA ingesteld op COM2 en baudrate 4800? Zoniet, dan moet je dat doen.
De externe antenne zit aangesloten op de uitklapontvanger van de MIO en heeft geen invloed op de keuze van de ontvanger. Of heb je misschien een externe GPS ontvanger? In dat geval moet je de juiste poort aangeven.
De externe antenne zit aangesloten op de uitklapontvanger van de MIO en heeft geen invloed op de keuze van de ontvanger. Of heb je misschien een externe GPS ontvanger? In dat geval moet je de juiste poort aangeven.
Joh ik heb er niet zovel verstand van.. ik weet niet eens waar ik moet kijken in die PDA. Er is een nieuw moederbord ingekomen en darna heb ik gewoon Tomtom bij nieuwsgroepen gedownload en geinstalleerd, dat werkt perfect alleen zo gauw ik de externe antenne erin doe is de verbinding weg.GGS_106 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:17:
Probeer eens TomTom Kabel te instellen. Misschien dat dat helpt? Welke instellingen heb je verder?
Com2? Ik dacht toch echt dat je SP2 moest hebben..Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:45:
Heb je wel NMEA ingesteld op COM2 en baudrate 4800? Zoniet, dan moet je dat doen.
Mijntes werkt zelfs ook op TomTomkabel
‹(◕‿◕)›
Als hij de externe antenne niet aansluit werkt het wel, dus zijn settings staan juist.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:45:
Volgens mij is er gewoon een probleem met zijn externe antenne of de connectie ervan, danwel aan de kant van de antenne, of aan de kant van de mio zelf.
Lijkt mij opzich ook, als ik m'n externe antenne er aan doe dan vervalt de verbinding niet. Ik heb en hou dan gewoon m'n signaal
‹(◕‿◕)›
ja idd de externe antenne moet ik inpluggen op de uitklapontvanger. De externe antenne zit wel op de voorruit van de auto geplakt achter de achteruitkijkspiegel een plek waar ik een goede ontvangst heb omdat hij bij het vorige moederbord het perfect deed. ik weet dus niet of ik de goede poort heb. Het kan natuurlijk zijn dat de externe antenne stuk is ik zou alleen niet weten hoe ik dat controleren kan.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:45:
Pagina: 1