Toon posts:

[KvM Switch]Performance impact

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb op het moment een 17" Inch TFT Monitor op mijn hoofdpc staan en een oude 15" Inch CRT Monitor op mijn Server staan. Nu wil ik graag van de 15" Inch CRT monitor af en dit wil ik doen door een KvM switch aan te schaffen. Maar nu vraag ik me af of dat dit een performance impact gaat hebben/delay kan veroorzaken aangezien ik mijn huidige hardware vooral heb gekocht om te gamen.

Mijn 17" Inch TFT Monitor is een BenQ FP731+ 8ms monitor en mijn muis is een Logitech G5 Laser Muis

Als ik nu de muis en monitor op een KvM switch aansluit kan ik met mijn muis dan nog steeds van de logitech drivers gebruik maken en van de volledige 2000dpi en heeft het verder een vetragende werking op een TFT scherm daarmee bedoel ik kan een KvM switch de boel zodanig vertragen dat het ghosting kan veroorzaken?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47

BHQ

Vertraging zal je niet extreem last van hebben. Het is in principe gelijk aan je bekabeling razendsnel ompluggen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zie Yasper :P

Maareh. Op je server heb je waarschijnlijk wel de beschikking tot SSH of Terminal Services. Waarom gebruik je dat niet? Dat is juist hiervoor gemaakt. Het leuke is dat je dan over en weer kan copy and pasten, en niet persé je servertje fullscreen hebt staan maar gewoon ook in een hoekje kan drukken als je wilt.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Datafeest schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:03:
Zie Yasper :P

Maareh. Op je server heb je waarschijnlijk wel de beschikking tot SSH of Terminal Services. Waarom gebruik je dat niet? Dat is juist hiervoor gemaakt. Het leuke is dat je dan over en weer kan copy and pasten, en niet persé je servertje fullscreen hebt staan maar gewoon ook in een hoekje kan drukken als je wilt.
Dat weet ik.
M'n Server draait op Windows Server 2003 en draait met VNC. Het probleem is als ik m'n server reboot zonder monitor erin dan stopt de pc toch met een aantal piepjes en start hij toch niet door? En ik wil van dat 15" Inch CRT brol af aangezien me dat een hoop ruimte bespaart dus leek mij een KvM switch de oplosing ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 12:10 ]

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-02 09:33
Probeer de terminal server eens ipv VNC
Met de juiste opties (/console) werkt dat erg fijn

Die piepjes kan je vast in de BIOS wegwerken

Verwijderd

Topicstarter
Woodski schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:14:
Probeer de terminal server eens ipv VNC
Met de juiste opties (/console) werkt dat erg fijn

Die piepjes kan je vast in de BIOS wegwerken
Ik heb al eens met een Terminal Server gewerkt en de snelheid daarvan bevalt me niet, de response van alles is ongeloofelijk traag als ik het vergelijk met UltraVNC.

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-02 09:33
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:23:
[...]

Ik heb al eens met een Terminal Server gewerkt en de snelheid daarvan bevalt me niet, de response van alles is ongeloofelijk traag als ik het vergelijk met UltraVNC.
Grappig... ik merk eigenlijk geen verschil tussen remote desktop via de LAN en direct achter een PC zitten.
Alleen als ik dat via het internet doe is het ietsjes trager

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:07:
[...]

Dat weet ik.
M'n Server draait op Windows Server 2003 en draait met VNC. Het probleem is als ik m'n server reboot zonder monitor erin dan stopt de pc toch met een aantal piepjes en start hij toch niet door? En ik wil van dat 15" Inch CRT brol af aangezien me dat een hoop ruimte bespaart dus leek mij een KvM switch de oplosing ;)
Piepje kan je gemakkelijk wegwerken. Ergens in de bios instellen, "Halt on errors" en dan "none". Kan je hem zonder scherm/tobo/muis starten. Zonder graka start ie echter niet (mij nooit gelukt iig)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 15:50
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:23:
Dan doe je volgens mij iets fout... Terminal Services zou juist veel sneller moeten zijn..

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47

BHQ

Icey schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:31:
[...]

Dan doe je volgens mij iets fout... Terminal Services zou juist veel sneller moeten zijn..
Indeed. Terminal Services zijn bij mij ook -waay- sneller dan het gebruik van VNC.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:07:
[...]
Het probleem is als ik m'n server reboot zonder monitor erin dan stopt de pc toch met een aantal piepjes en start hij toch niet door?
Ik heb nog nooit een moederbord gezien die niet door wil booten zonder verbonden monitor. Eigenlijk alleen mobo's die niet willen booten zonder keyboard (No keyboard found, Press F1 to continue :X). Mijn eigen servertje begint gewoon hard te piepen maar gaat gewoon lekker door :). Welke mogelijkheden je hebt om dit in te stellen is afhankelijk van je Bios.

VNC maakt domweg screenshots van je scherm en zend deze door. Om nog een beetje snelheid te halen moet je al snel in 256 kleuren werken. Deze methode kost relatief behoorlijk wat CPU kracht.
Terminal Services (Of Remote Desktop, technisch gezien hetzelfde) werkt intilligenter. Meer in de zin van "Teken op X Y een knop", "Teken op X Y deze plaatje" en "Update enkel linkerhoek van het scherm". Dat verschil merk je echt heel hard :o

Laat die KvM switch liggen en ga hier mee spelen :).

🌞🍃

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 01:07

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

VNC (4) is niet zo dom meer als hier geschetst wordt qua schermupdates verder kan het ook scalen en heeft het eventueel ook een webinterface, het heeft zijn voor en nadelen (vooral voor machines zonder windows trouwens ;) ).

[ Voor 17% gewijzigd door LiGHtNiNG! op 24-05-2006 11:36 ]

Laat maar.. .

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:08

SA007

Moderator Tweaking
Mijn server gaat ook irritant piepen als je boot zonder monitor (en om een of andere duistere reden zet hij de videokaart naar zwart/wit) maar het werkt prima en hij ligt ondertussen nu zo'n 1,5 jaar onaangeraakt onder mijn kast :)
Pagina: 1