Ik zou zeggen zoek ff met google, bak een simpel i2C of 1-wire interface aan je LPT-poort en hang er zoveel sensoren aan als je maar wil.
Mocht het een PT-100 sensor zijn.. nee, kan niet direct.. die dingen zijn analoog.
IP Rocks
Met een joystickpoort kan het wel gemakkelijk.
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
de sensor heeft alleen een plus en een min kabeltje.
ik wete niet welke soort sensor het is.
en is er ook een programma ergens te vinden dat dat kan uitlezen? aangezien ik niet kan programeren.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 11:50 ]
Als je de de waarde kan laten veranderen door de sensor warmer/kouder te maken is het een simpele NTC/PTC
-- edit --
Als je vragen hebt op dit level is het dan misschien niet verstandiger om te kijken naar een standaard (velleman oid) IO bordje waarmee je kan uitlezen en aansturen ?
-- edit 2 --
Met google: http://www.epanorama.net/...circuits.html#temperature
[ Voor 50% gewijzigd door Martkrui op 22-05-2006 11:54 ]
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
ik heb zo het gevoel dat hier snel een slotje op komt..
Verwijderd
Verwijderd
Tactisch gesteld hoor... Misschien kun je het de volgende keer beter iets anders omschrijven? Zeg danVerwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:36:
ik wil omdat ik hier wietplanten kweek een geautomatiseerde kas gaan maken[afbeelding]
dat je tomatenplanten op temperatuur gehouden moeten worden ofzo...
Achja, zo krijg je in ieder geval geen BIG en BREIN meer achter je aan
volledige howto for joe..
succes ermee..
en oja.. beetje googlen helpt ook want ik weet zeker dat er meer enthousiastelingen zijn die dit al geprobeert hebben..
just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone
U vraagt, wij antwoorden.
Willen jullie even ophouden met offtopic gezeur, je mag drie wietplanten per huishouden hebben.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Dit topic is gesloten.
![]()