[XP] Verwijderen van bestanden op mounted schijf lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

• T-800
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Aloa, ik heb een probleem met een gemountte schijf in windows XP.

Ik heb windows XP home service pack 2 en maak gebruik van de volgende configuratie

2 schijven in raid0 (C:, D:)
2 schijven in raid 0 (F:)
2 losse schijven, zonder raid config.

De 2 losse schijven worden door windows prima herkend. echter omdat dit de home versie betreft, kan ik niks in raid zetten in windows zelf, laat staan met dynamische schijven te gaan werken. Ik heb gekozen om de 2 losse schijven te mounten op F: als mappen: backup1 en backup2

echter: ik kan wel data naar de schijven kopieren of verplaatsen, maar als ik vervolgens iets van de schijven wil verwijderen (welke dan ook) wordt er gezegd dat het bestand in gebruik is :S en het maakt niet uit of ik nu een map, bestand, film of txt file wil weghalen.
De enige optie die mij rest is om de schijf te formatteren, en dan is hij vervolgens weer te gebruiken. maar ook hierna als ik er iets opzet, kan ik dit niet meer van de schijf verwijderen.

Alle configuraties zijn ntfs

Het vreemde is wel dat de schijven ingesteld staan op alleen-lezen... en dat blijven ze ook, ook al stel ik in dat ik dat uit wil hebben ? :/

hopelijk kan iemand deze vraag beantwoorden.

tia!

edit: kan een mod ff de topic veranderen? nu lijkt het alsof de mounted-schijf niet meer te un-mouten is ;) soz hehe

[ Voor 5% gewijzigd door T-800 op 22-05-2006 11:32 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En waar naar moet die mod de topic dan even veranderen? ;)

Iig - dat je directories readonly blijven en zijn is normaal - lees daarover eventjes de Windows Clients FAQ. Over je andere probleem - dat is raar. Je zou met Process Explorer (www.sysinternals.com) eens kunnen proberen om te zien welk process de door jou te wissen file vast houd? :)