waar te beluisteren speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 12:21
ok ik ben op zoek naar speakers. Maar zoals iedereen zegt en weet deze moet je luisteren.
Ik ben op dit moment in het bezit van een jvc-rx 5050 receiver (mijn budget is niet zo groot)
omdat ik toch waar voor mijn geld wil zoek ik een shop waar ik normaal budget (tot 200 euro voor 2 speakers) kan gaan luisteren. Omdat ik al een receiver heb lijkt het me handig als ze deze zelf hebben of dat ik hem mag meenemen.

volgende speakers heb ik in de smiezen:

wharfedale 9.1
jbl northbridge e50
pioneer cs-3070 <-- is dit wel wat ???
tannay fusion 1

ik wil geen extra sub-woofer plaatsen (te lompe dingen)
moeten in de woonkamer komen te staan, maar moeten vooral muziek afspelen (film is ondergeschikt).
muziek smaak: Pink Floyd, Live (maar niet die nieuwe cd), Led Zppelin (Aternative Rock)

regio barneveld (amersfoort / ede)

(edit: plaats toegevoegd :) wel handig)

[ Voor 6% gewijzigd door Rusky op 22-05-2006 11:23 ]

mijn pc

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45

Exirion

Gadgetfetisjist

In deze prijsklasse zou ik ook zeker eens de Wharfedale Diamond 7.3 overwegen. Die heb ik wel eens voor 90 euro per stuk gezien en dat zijn slanke zuiltjes. In deze klasse heeft Wharfedale altijd wel goed gescoord :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

in staphorst kan je audio beluisteren, maar dat zijn gewoon echte goeie spul zoals mordaunt short, B&W,KEF, Dhali etc.. Misschien is Correct iets voor jou?.. ook daar hebben ze mooie speakers. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 11:24 ]

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is wel handig om te weten waar je precies woont. (ok, niks gezegd :>)

Als Leiden niet te ver weg is, zou ik eens naar Overgaauw gaan. Die hebben een redelijk aantal speakers staan die je direct kunt beluisteren.

M'n broertje heeft overigens Kef Q1 speakers. Die waren volgens mij 100 euro per stuk bij de Correct in Rotterdam. Ik vond het redelijk geluid voor dit geld.

[ Voor 9% gewijzigd door Wortelsoep op 22-05-2006 11:25 ]

• Rusky
wilko2 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:24:
Het is wel handig om te weten waar je precies woont. (ok, niks gezegd :>)
ik drukte op POST toen dacht ik er opeens aan :)
M'n broertje heeft overigens Kef Q1 speakers. Die waren volgens mij 100 euro per stuk bij de Correct in Rotterdam. Ik vond het redelijk geluid voor dit geld.
Die Kef Q1 heeft wel leuke specs ... (45-27000 Hz / 91 dB) een goede laag voor zon speakertje ... en een goede geluidsdruk ...

mijn pc

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen: luisteren :)
Ik vind ze zelf ietwat dof, maar ik ben wel redelijk verwend (Driade D-120 O+ ) en voor 100 euro per stuk vind ik ze een goede prijs/kwaliteit-verhouding hebben.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Rusky schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:34:
Die Kef Q1 heeft wel leuke specs ... (45-27000 Hz / 91 dB) een goede laag voor zon speakertje ... en een goede geluidsdruk ...
Vergeet specs. Ga gewoon luisteren, want geloof me: specs zeggen echt helemaal nada niks over de kwaliteit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Rusky
zoals ik al zei : ik ga ook wel eerst luisteren. maar waar???

mijn pc

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-02 12:55

Offtrack

Ondertitel

Rusky schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:40:
zoals ik al zei : ik ga ook wel eerst luisteren. maar waar???
Misschien hier? http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/filialen.php?fid=4

Verwijderd

Baarn >> Pol audio in de laanstraat

Amersfoort >> hobo hifi in de arnhemsestraat

hier nog een link met goede shops. http://www.hifi.nl/winkel...prov=Utrecht&afkorting=UT

laat je niet afschrikken door prijzen en dergelijke. Een goede winkel behandeld iemand niet naar zijn budget.

• Rusky
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:53:
Baarn >> Pol audio in de laanstraat

Amersfoort >> hobo hifi in de arnhemsestraat

hier nog een link met goede shops. http://www.hifi.nl/winkel...prov=Utrecht&afkorting=UT

laat je niet afschrikken door prijzen en dergelijke. Een goede winkel behandeld iemand niet naar zijn budget.
hebben ze daar dan ook de goede receiver staan? of maakt dat niet uit???

ik heb nu: 2 x sony ss-H701 / 65hz-20khz / 87db / + - 40watt
en jvc sp-xs20 / 8ohm / 30watts

[ Voor 12% gewijzigd door Rusky op 22-05-2006 15:08 ]

mijn pc

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:41:
Vergeet specs. Ga gewoon luisteren, want geloof me: specs zeggen echt helemaal nada niks over de kwaliteit.
In ieder geval niet dat soort specs ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 06:08
Rusky schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:05:
[...]

hebben ze daar dan ook de goede receiver staan? of maakt dat niet uit???
je kan natuurlijk altijd je eigen receiver meenemen... iig bij de betere hifi winkel... en als jij je wensen voorlegt moet er vast iets tussen zitten...

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:40

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Ik ken helaas geen winkel in je buurt om speakers te beluisteren. Wel wil ik je aanbevelen de volgende speaker ook eens te beluisteren:

- Mordaunt Short Avant 902i (http://www.mordauntshort.....php?PID=47&Title=Summary)

Erg fijne speakers voor dat geld als je het mij vraagt. Mist wel wat in het laag, maar dat kan je ook verwachten van dit formaat speakers.

Specs | Audioscrobbler

Pagina: 1