Voor een migratie, willen we twee mail-oplossingen in elkaar laten overvloeien. Zolang de nieuwe mailserver de e-mail niet kan afleveren (omdat er geen alias/user is voor dat email adres), moet ie bij de oude mailserver worden aangeboden.
Nieuwe server: Postfix + DBMail
Oude server: Postfix + MySQL + Maildir
Als de alias/user niet gevonden wordt op de nieuwe server, dan wordt het mailtje gebounced.
Ik heb dit geprobeerd:
1. De nieuwe server als primary MX, de oude als secondary MX. Dit werkt niet, omdat de tweede MX niet geprobeerd wordt als de eerste MX contact legt.
2. De oude server instellen als fallback_transport in postfix op de nieuwe server. Dit werkt niet, er wordt toch een bounce verzonden.
Voor mijn gevoel moet ik postfix op de nieuwe server vertellen dat ie mail moet doorsturen naar de oude server als ie niet afgeleverd kan worden.
Hoe zou ik dit kunnen aanpakken?
Nieuwe server: Postfix + DBMail
Oude server: Postfix + MySQL + Maildir
Als de alias/user niet gevonden wordt op de nieuwe server, dan wordt het mailtje gebounced.
Ik heb dit geprobeerd:
1. De nieuwe server als primary MX, de oude als secondary MX. Dit werkt niet, omdat de tweede MX niet geprobeerd wordt als de eerste MX contact legt.
2. De oude server instellen als fallback_transport in postfix op de nieuwe server. Dit werkt niet, er wordt toch een bounce verzonden.
Voor mijn gevoel moet ik postfix op de nieuwe server vertellen dat ie mail moet doorsturen naar de oude server als ie niet afgeleverd kan worden.
Hoe zou ik dit kunnen aanpakken?
[ Voor 9% gewijzigd door Burat op 22-05-2006 11:56 ]
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP