ERP in de meubelbranche

Pagina: 1
Acties:
  • 650 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gaoske
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 23:23

Gaoske

Moddicted...

Topicstarter
Voor mijn studie ben ik nu bezig met het zoeken naar een programma voor het geleiden van alle informatie binnen Plus 100 BV.

Ik zoek een ERP pakket dat alle processen kan ondervangen binnen de organisatie. Ik heb daarvoor een uitgebreid intern onderzoek gepleegd naar het gebruik van het huidige pakket, Uni-living 2.0 en naar het gemis in het huidige pakket.

Waar ik nu naar op zoek ben zijn ervaringen van mensen uit de (tuin) meubelbranche met ERP pakketten.

Ik heb zelf al behoorlijk wat werk verricht en hoop de informatie hier te kunnen gebruiken als aanvulling en om een eventueel kleinere en minder bekende speler op de markt niet te vergeten, mocht deze de gewenste functionaliteit wel kunnen bieden die ik nodig heb.

Ik heb:
Een longlist van alle pakketten van www.erpsystemen.nl in Excel gemaakt en heb alle niet mogelijke pakketten voor Plus 100 geelimineerd.

Verder heb ik google, yahoo en ERP.pagina.nl afgestruind naar ERP in de (tuin) meubelbranche, zibb.nl doorgelopen etc.
Ook heb ik al gesprekken gehad de leveranciers van Accountview, Prodin P3, E-meubel en Uniliving.

Het is voor mij een afstudeerproject en hoop hier extra informatie te vinden die ik kan gebruiken. Wellicht zijn hier mensen die ervaring (negatief of positief) met een ERP pakket in de meubelbranche hebben en die meningen kunnen huidige informatie betreffende de gevonden pakketten ontkrachten waardoor wij van een eerder gemaakte fout van een ander zouden kunnen leren.

Ik hoop dat een eventuele mod met commentaar mij eerst contacteert, mocht diens mening zijn dat ik anderen laat opdraaien voor mijn opdracht, voordat hij mijn topic trashed. Ik ben hier nu ruim 3 maanden werkzaam en niet van plan over 1 nacht ijs te gaan.

M'n hobby PC'tje

• Gaoske
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 23:23

Gaoske

Moddicted...

Topicstarter
Niemand die ervaring heeft met ERP in de meubelbranche? :/

Ja ik weet dat dit bericht alweer 2 weken oud is, ik heb het druk met de rapportage en één kick is toegestaan...

Gaoske

M'n hobby PC'tje

Verwijderd

Hey,

Ik ben net klaar met een erp-selectietraject voor een klantordergestuurd productiebedrijf. (in de meubelindustrie)

Als je er meer over wilt weten moet je maar even een mailtje sturen.

gr. Patrick

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 15:08 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 08:10
Wij hadden op school een project met Navision. Daarin zat ondersteuning voor magazijnen, met voorraad voor productie van andere artikelen en natuurlijk alle usual things van ERP pakketten.

Werkte erg goed!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:03
Gaoske, ik heb je proberen te bereiken buiten het forum, maar je hebt geen email geshared staan.

Ik sta voor de keuze om een gelijksoortig project te gaan aannemen voor mijn afstudeerstage over een half jaar, de implementatie van een softwarepakket samen met hardware die alle taken moet gaan vergemakkelijken van orderverwerking, bestellingen, financiën, voorraad enzovoorts.

Ik vraag me af of je al wat meer weet!

Ik heb Patrick ook al even gemailt net, met een gelijksoortige vraag over de resultaten en drijfveren etc.

Het lijkt me echt wel een interessant en leerzaam project waarin ik de hele implementatie van het gebeuren zou sturen gezien intern eigenlijk géén kennis is van ICT oplossingen en techniek. Echter wordt er wel gepland om cursussen te geven en een compleet pakket laten leveren.

Ik zou hee graag ook wat ervaringen meepikken en ook jouw ervaringen opdoen om mezelf niet de neus te stoten!!

Alvast bedankt! Je kunt me bereiken op foxtrotvd apenstaartje hotmail dot com.

Michiel

PV: 39x @ 13.5KWP, L/L WP 6x, L/W WP 9kW Panasonic H 3-fase + J 1-fase, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!