Toon posts:

[2003] Session Directory - wat gebeurt er als die uitvalt?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een aantal TS'ers in te zetten in combinatie met een Session Directory server, nu kan ik alleen nergens terug vinden wat er gebeurd als de Session Directory server uitvalt?
Kunnen gebruikers nog gebruik maken van de TS'ers??

Heb me suf gezocht, maar vind nergens het antwoord............

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat je topic titel wat duidelijker is - Session Directory vraagje zegt weel heel erg weinig over je precieze vraag :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Session directory heeft niks te maken met het loadbalancen van de servers zelf, het is enkel een lijst met sessies op de (geclusterde) terminal servers die centraal op een daarvoor aangewezen server wordt bijgehouden.

Het enige probleem waar ik van weet als de sd uitvalt: Je sessie valt om watvoor reden dan ook weg. Je verbindt opnieuw, naar het loadbalancer-ip, en komt op een andere server uit. Bij het inloggen wordt in de session directory gekeken of je een actieve sessie op een van de servers hebt. Is dit het geval, wordt er gepoogd je opnieuw te verbinden met die server.

Als de Session Directory dus wegvalt, krijg je dus een nieuwe sessie voorgeschoteld, en afhankelijk van wat je hebt ingesteld, gebeurt er iets met de sessie op de andere server. Je kan dus eventuele onopgeslagen data kwijtraken :P

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 22-05-2006 20:47 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Let er wel op dat je een behoorlijke performancedrop van je Terminal Servers kunt verwachten tijdens uitval van je session-directory. Op het moment van uitvallen proberen de Terminal Servers als een idioot te (re-)connecten naar je session-directory.

Overigens is een session-directory vrij eenvoudig op een cluster (MSCS) te installeren (al is dat een beetje overkill voor zo'n simpele service).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B