[MySQL] Importeren grote DB uit access 2003

Pagina: 1
Acties:

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 02:08

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Hier op 't werk hebben we een database onder Access 2003 waar foto's van alle werknemers (5000+) in staan voor gebruik op de toegangsbadges. Deze db is inmiddels 2.7GB, dus groter dan de limiet van Access (2GB) en hij is derhalve opgesplitst in twee databases.

Omdat de fotos gesorteerd zijn op datum van aanmaken van de foto is er dus geen peil op te trekken welke foto in welke db staat. Daarom wil men van de receptie dit graag weer in één db hebben; MySQL leek veelbelovend in combinatie met een losse server drvoor zodat iedereen erbij kan.

Ik heb de schone taak gekregen om dit voor elkaar te krijgen (als beginner met mysql). Ik ben al een eind gekomen, de 700MB db is geimporteerd en gelinkt en werkt allemaal goed. Maar de grote DB van 2gb krijg ik niet geimporteerd: twee import tools die ik heb gebruikt (MySQL-Front en Navicat MySQL) krijgen hem niet weg en klagen voor het einde over een tekort aan geheugen (mijn testserver heeft 512MB intern en een swapfile van 4GB just to be sure) waarna het feest wordt afgebroken. Een ODBC driver voor exporteren uit Access liep nog eerder in de soep.
Nou had ik het idee om de grote db te splitsen in kleineren van ook 700MB (want dat ging wel goed). Ik heb alleen nog nergens kunnen vinden hoe dat te veroorzaken is; het is iig geen ingebouwde functie in access. Zevenhonderd mb knippen plakken gaat iig niet goed :)

Heeft iemand een idee hoe ik de access DB wél fatsoenlijk in MySQL krijg? Een import tool die ik gemist heb, optie van MySQL/access, iets? Ik weet zeker dat het moet kunnen, maar ik kan er niet op komen.

Alvast bedankt!