Wij hebben onlangs 2 IBM DS300 Storages (DUAL controller) aangeschaft en de software Veritas Storage Foundation.
We hebben hier een SAN mee opgezet:
- 2 vestigingen.
- beide vestigingen een DS300 met een clusternode en een AD-controller.
- vestigingen zijn verbonden via 10Gbit glasvezel (1 op 1, niet via provider ofzo)
- Uiteinden verbonden met 2 3COM 3870 switches met 10GB module met 3CXENPAK92
- Op de switches is een VLAN geconfigureerd waarover de 2 cluster-nodes communiceren met de DS300 storages.
- Allebei de clusternodes hebben 2 IBM DUAL port Gbit server-adapters.
- Fysiek wordt er in de DS300 gemirrord en gestriped. (RAID 10)
- De schijven worden in windows zichtbaar door de iSCSI connector.
- Door Veritas Storage Foundation worden de 2 DS300's volledig gemirrord.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
Het probleem is de performance. Elk component is snel zat voor een goede performance:
De clusternodes zijn Dual Xeons 3.4Ghz
De backbone is 10Gbit (theoretisch 1,25Gbyte / sec)
De Servers hebben dualport Gbit nics (theoretisch 250Mbyte / sec)
Maar toch wordt er een ontzettende slechte performance neer gezet.
Bij het 1 op 1 kopieeren van een file. Duurt het net zolang op een logical disk die op 1 schijf staat als op een logical disk die gestriped wordt over 6 schijven. Ergens is er iets gigantisch traag. Bij het kopieren van een file kun je zien dat er maar 22MB / sec dataverkeer over de netwerkverbinding naar de storage gaat.
Wat we tot nu toe geprobeerd hebben is eigenlijk alleen andere nics en diverse disk configuraties.
De vraag ligt inmiddels al bij IBM, maar ik denk ik gooi ook hier even een balletje op. Ik ben hier niet tot het detail in thuis (daarvoor hebben we iemand in gehuurd) dus ik hoop dat ik eventuele vragen kan beantwoorden...
We hebben hier een SAN mee opgezet:
- 2 vestigingen.
- beide vestigingen een DS300 met een clusternode en een AD-controller.
- vestigingen zijn verbonden via 10Gbit glasvezel (1 op 1, niet via provider ofzo)
- Uiteinden verbonden met 2 3COM 3870 switches met 10GB module met 3CXENPAK92
- Op de switches is een VLAN geconfigureerd waarover de 2 cluster-nodes communiceren met de DS300 storages.
- Allebei de clusternodes hebben 2 IBM DUAL port Gbit server-adapters.
- Fysiek wordt er in de DS300 gemirrord en gestriped. (RAID 10)
- De schijven worden in windows zichtbaar door de iSCSI connector.
- Door Veritas Storage Foundation worden de 2 DS300's volledig gemirrord.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
Het probleem is de performance. Elk component is snel zat voor een goede performance:
De clusternodes zijn Dual Xeons 3.4Ghz
De backbone is 10Gbit (theoretisch 1,25Gbyte / sec)
De Servers hebben dualport Gbit nics (theoretisch 250Mbyte / sec)
Maar toch wordt er een ontzettende slechte performance neer gezet.
Bij het 1 op 1 kopieeren van een file. Duurt het net zolang op een logical disk die op 1 schijf staat als op een logical disk die gestriped wordt over 6 schijven. Ergens is er iets gigantisch traag. Bij het kopieren van een file kun je zien dat er maar 22MB / sec dataverkeer over de netwerkverbinding naar de storage gaat.
Wat we tot nu toe geprobeerd hebben is eigenlijk alleen andere nics en diverse disk configuraties.
De vraag ligt inmiddels al bij IBM, maar ik denk ik gooi ook hier even een balletje op. Ik ben hier niet tot het detail in thuis (daarvoor hebben we iemand in gehuurd) dus ik hoop dat ik eventuele vragen kan beantwoorden...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 15:15 ]