Toon posts:

video pc bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wil graag voor niet al teveel geld een video edit pc bouwen.
Ik heb zelf nog wel een kast en al het optische spul en ook een hd en een 128mb ati agp kaart.

Wat kan ik het beste nemen?
Een p4 of een amd athlon64

En kan ik het beste een moederbord nemen met agp (zie videokaart) of alvast een moederbord met pci express?

Een ding weet ik wel ik moet minimaal 1gb geheugen hebben.

Kunnen jullie mij helpen of weten jullie nog een leuk goedkoop systeem (of onderdelen).
Ik ben nog student en heb dus niet heel veel euri te besteden. (damm studyfinanciering).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 09:12:
Hallo ik wil graag voor niet al teveel geld een video edit pc bouwen.
Ik heb zelf nog wel een kast en al het optische spul en ook een hd en een 128mb ati agp kaart.

Wat kan ik het beste nemen?
Een p4 of een amd athlon64

En kan ik het beste een moederbord nemen met agp (zie videokaart) of alvast een moederbord met pci express?

Een ding weet ik wel ik moet minimaal 1gb geheugen hebben.

Kunnen jullie mij helpen of weten jullie nog een leuk goedkoop systeem (of onderdelen).
Ik ben nog student en heb dus niet heel veel euri te besteden. (damm studyfinanciering).
Beste jongen.. daar hebben we een search en google voor.. Gebruik ze.. post het resultaat en bij eventueele vragen ben ik er wel om te antwoorden :+

Edit: ik zou eens kijken naar dit:
Asus Moederbord P5P800 SE
Intel Pentium 4 D 805, Dual Core 2.67 GHz, 533 MHz, Boxed
TwinMos 2GB DDR400-3200 Dual Channel 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 3

Totaal net onder de € 400 bij salland. Misschien is dat wat?

Over de processor loopt een draadje: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1131797 Ga daar maar eens kijken. En mocht stilte een pre zijn zou ik een andere koeler nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 09:24 ]

Verwijderd

zorg in ieder geval voor een pentium processor, een flinke bak geheugen, en een goede tv kaart van pinnacle. Wat je verder doet boeit niet zo veel volges mij? Ik zelf zou wel voor pci express gaan aangezien dit inmiddels de nieuwe standaard en betere upgrademogelijkheden biedt.

Verwijderd

je kan ook kiezen voor het ASrock 939 Dual Sata-2 moederbord, in combinatie met een AMD Athlon64

Dat moederbord heeft PCI-e en AGP, zodat je later je videokaart nog kan upgraden. Videokaart is bij videobewerken niet heel erg belangrijk, dus ik zou gewoon je AGP-kaart meenemen.

Bij videobewerking is een Athlon 64 gelijkwaardig aan een Pentium 4 (5xx/6xx), vroeger met de Athlon XP was het verschil groter, maar als je het mij vraagt gaat het nu even snel...

Die Pentium D 805 zou ik niet kiezen voor videobewerking, want dual-core is heel leuk, maar bij videobewerking (tenzij 2 cores worden ondersteund natuurlijk) wordt maar 1 core gebruikt en op 2,66 Ghz is dat even snel als een Pentium 4 506, wat de goedkoopste pentium is voor s775 en bijna een celeron is met z'n 533mhz FSB...

Als je toch voor een Pentium wilt gaan zou ik je eentje uit de 6xx serie aanbevelen met een 800 MHz FSB

Het sou trouwens wel handig zijn als je je budget vermeld, want nu is het een beetje moeilijk om te kijken wat binnen je budget past :P

Verwijderd

Maar.. als je de 805 overclockt ( wat hij heel goed kan kijk maar in het draadje! )
Rendert hij die processoren er makkelijk uit.. hij geeft zelf aan zijn agp kaart te willen houden.. Dus heeft hij niks aan pci-express.

Verder zat bij mijn samenstelling 2gb geheugen meer als voldoende toch?

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt, voor de info tot nu toe. Ik wil ongeveer 300euro uitgeven of kan het daar niet voor.
maar amd of intel maakt niet echt veel uit.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.