Toon posts:

[XP] Wachtwoord op map zetten door rechts te klikken*

Pagina: 1
Acties:
  • 18.466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voordat jullie in de aanval gaan, ja ik heb gezocht en nee niet gevonden.
Wat ik zoek een tool die zich 'nestelt' in Windows XP.
Zodra ik met de rechtermuisknop op een map klik wil ik kiezen voor "beveilig met een wachtwoord".
That's it.

De tools die ik zo kon vinden (lock my folder, folderguard enz) zijn allemaal aparte programma's,
waar ik de mappen in moet toewijzen. Dit vind ik net even te veel handelingen. Ik wil gewoon rechts op de map, password invoeren en klaar.

Bestaat zo iets?

Verwijderd

Dat kan standaard in Windows XP. Klik met je rechtermuisknop en ga naar eigenschappen. Vervolgens ga je naar het tapblad Delen. Daar kan je een vinkje zetten bij, 'Van deze map een persoonlijke map maken.'

[edit]
Zie net dat dit alleen kan met mappen binnen je gebruikers-profiel, Mijn documenten etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 08:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daarom ja :) dat is dus niet een oplossing voor mij.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Volgens mij kan dit alleen met 3rd party tools omdat je meestal zelf toch als admin inlogged bent...
En ik neem ook aan dat wanneer de schijf in een andere pc gehanden wordt als secundary dat de beveiliging nog steeds moet werken?

Verwijderd

ik heb zelf zo'n programmatje, werkt best goed

http://www.fspro.net/hfxp/

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou ook bijv. met WinRar een beveiligd rar-bestand kunnen aanmaken. Dat is eigenlijk al een soort virtuele directory.

Op de manier die jij schetst kan het iig niet. Je filesystem (NTFS of FAT32) biedt geen mogelijkheid om een map op directoryniveau te beveiligen. Je zult dus altijd een tooltje moeten gebruiken dat een encrypted bestand aanmaakt.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 16:06
Misschien niet helemaal de juiste zoektermen gebruikt? ;)
Eerste hit ziet er al geschikt uit.

[ Voor 76% gewijzigd door frickY op 22-05-2006 10:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:01:
Misschien niet helemaal de juiste zoektermen gebruikt? ;)
Eerste hit ziet er al geschikt uit.
Nope... is ook weer een aparte tool, en er komt niets bij in je 'right click menu'
om een wachtwoord te kunnen enable.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Palomar schreef op maandag 22 mei 2006 @ 09:58:
Op de manier die jij schetst kan het iig niet.
Dat ben ik wel met je eens.
Je filesystem (NTFS of FAT32) biedt geen mogelijkheid om een map op directoryniveau te beveiligen.
Bull.
FAT32 kent geen enkele security en neem ik ook niet meer serieus als filesystem tegenwoordig.
* alt-92 convert zelfs zn USB sticks naar NTFS.
Maar je kan prima op directory niveau een ACL zetten als je NTFS gebruikt. Je komt er niet in als je niet in de ACL voorkomt. (of je komt er niet in als je juist wel in de block/deny ACL voorkomt, kan ook).

Het eerste password filesystem buiten WebDAV op een lokaal systeem moet ik nog zien, zelfs *nix doet dat dacht ik niet...
Je zult dus altijd een tooltje moeten gebruiken dat een encrypted bestand aanmaakt.
Dat hoeft dus niet, maar de meeste file security/encryptie addons doen dat wel.

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 22-05-2006 10:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 10:23
Wat DytreX zegt en wat frickY heeft gevonden zou wel goed moeten werken voor je hoor:
http://www.fspro.net/hide-folders-xp/index.html
(...)or just right click mouse button on a file or folder in Explorer and select “Hide & Lock with Hide Folders XP” from the drop-down menu.
Edit: ok, ik zie dat je maar 1 password in kan stellen voor alle "gelockte" mappen. Als je dus PER folder een ander wachtwoord zou willen (zou niet weten waarom), dan heb je niets aan FSPro.

[ Voor 26% gewijzigd door IloveMyHenB op 22-05-2006 10:22 ]

Pagina: 1