Toon posts:

[LCD] Op component minder kleur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij het aansluiten van een Pioneer dvd speler DV-656 met component video op mijn Sharp P50LCD TV dan heeft het beeld minder rood dan als hij is aangesloten via bv S-VHS. Al verschillende Pioneer DVD spelers gebruikt en verschillende kabels.

Ook het Pioneer logo is een beetje roze achtig.

Iemand anders ervaring met Pioneer DVD spelers op component?

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:03
Ik heb hetzelfde op mijn Sharp LCD-tv (GA5E). Via component ziet alles er heel flets uit en als ik via scart kijk, heb je wel goed beeld met mooie kleuren. Dit was met een Sony dvd-recorder. Wellicht ligt het dus aan de tv en niet aan de dvd-speler/decoder...

Mocht je tot een oplossing komen, dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt ook aan de TV, tenminste niet de mijne specifiek maar alle sharp's. Heb in de winkel nl. ook een pioneer op een vergelijkbaar model aan laten sluiten en daar gaf het hetzelfde kleurprobleem.

Oplossingen zijn dus welkom.

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Wellicht een kinderachtige vraag, maar is het geen RGB, waar je hem op aangesloten hebt.

Op de Sony DVD speler zat achterop een kleine switch, waardoor je hem op RGB of Component kon zetten. Staat deze wel goed? Als je DVD-speler component heeft en je TV RGB, jah dan krijg je uberhaupt geen beeld of heel slecht dus dat zal het sowieso niet zijn.
Wellicht zit er een slechte de-interlacer in de TV, waardoor de kleuren ook minder tot zijn recht komen.
Kun je op de TV progressive scan ook aanzetten?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
volgens mij ben je in verwarring met composite..

• Rogar
@ M. Mulder: Nee het is geen RGB en ook niet composite. En de DVD-recorder moet je in het menu instellen op component (ik zal straks eens kijken of er achterop een switch zit om dit in te stellen, maar dat bleek niet uit de handleiding).

TV en recorder staan allebei ingesteld op progressive. Ik denk dat het gewoon aan Sharp ligt.

Als jullie meer info nodig hebben, type e.d., om beter te kunnen oordelen hoor ik het wel.

@ Sunbeam: ik ga morgen of vanavond even bellen met Sharp, misschien is het wel een bekend probleem of kunnen ze het oplossen in het servicemenu o.i.d.

Ik laat wel weten wat ze zeiden.

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Is het rood d.m.v. scart (via RGB ?) ook roder dan component ?

Edit:

Ja dus, want dat zij je in de openingsvraag :P

Dan moet het wel aan de TV liggen. Deze heeft een niet al te beste componentsignaal processor, lijkt het. Wel een beetje sneu als je het mij vraagt. Toch maar eens Sharp bellen en vragen hoe dat kan.

[ Voor 70% gewijzigd door M. Mulder op 22-05-2006 19:32 ]

• Rogar
Ik heb vanochtend even gebeld met de helpdesk van Sharp. Ze komen donderdag de TV ophalen en brengen hem een week later gerepareerd en wel weer terug.

Het schijnt vaker voor te komen, dus Sunbeam even bellen met de helpdesk en het wordt gerepareerd. 0900-7427723.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik dus doen, maar het is frapant dat ik bij de dealer ook een test heb laten doen op een gelijkwaardig scherm en daar het beeld dus precies als bij mij thuis was/is. (Met eenzelfde 75Ohms component kabel en een PIoneer DVD speler uit de winkel)
dat zou betekenen dat toevallig die twee schermen hetzelfde euvel hebben.

• Rogar
Ze zijn bij Sharp ook bekend met het "probleem". Het schijnt vaker voor te komen, niet regelmatig vertelde de medewerker maar vaker.

Misschien had je inderdaad toevallig twee niet goed werkende exemplaren. Of waren dit verschilende merken?

Ze komen in elk geval de TV vrijdagochtend ophalen en het zou een week duren, voordat ie weer terug is. Ben benieuwd, het zal wel twee weken worden.

Als ie weer terug is en het probleem verholpen is (of niet), laat ik het uiteraard weten.

• Rogar
Ik heb de TV inmiddels weer terug. Er is een software reset gedaan en gezegd dat ik de kabels na moet kijken.

Ik heb de componentkabel er weer tussen gehad en het probleem met de slechte kleuren was er nog, wel in iets mindere mate maarja.

Ik heb daarna gebeld met degene die naar de tv gekeken heeft en hij liet doorschemeren dat via het servicemenu de kleuren wel bijgesteld kunnen worden. Hij wilde alleen de code niet geven, omdat ik er waarschijnlijk meer kwaad dan goed mee doe. Als je achter de servicecode kan komen, moet je het dus in het servicemenu aan kunnen passen.

Verwijderd

Bedankt Rogar, ik denk namelijk dat ik hetzelfde probleem met een H&B DVD/DivX speler en een LG 32LX2R. Mijn kleuren zijn ook flets via component en het ligt niet aan de kabel (Profigold van 40 euro) dus ik vermoed dat de instellingen niet lekker zijn.
Pagina: 1