Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Geen internet na 2 minuten (virus)

Pagina: 1
Acties:

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
ik heb een gek probleem, ik ben bezig om een computer weer goed draaiend te krijgen. In het begin kon ik bijna niks dan alleen mijn muis bewegen. Daarna heb ik het zo schoon gekregen dat allee virussen en spyware eruit was. En daarna had ik nog 2 virussen verwijderd die die virusscanners niet pakte.

ielower.exe
expl0rer.exe

Nudat alles schoon is werkt bijna alles weer, ik heb het probleem als ik op het internet ga dat ik 2 minuten er op kan werken en dan kan ik op geen 1 pagina meer komen. De ielower zorgt ervoor dat je internet vertraagt maar die is nu toch echt verwijderd.

Het gekke is dat ik wel naar alle website op get internet kan pingen. (op naam niveau)
Maar als ik de naam in mijn browser typ geeft hij binnen 2 seconden zo`n pagina dat hij geen pagina kan vinden zonder te proberen.

Ik heb al gescant met de volgende anti -troep software:
spy sweeper
mcaffee 8
xoftspy 4
adaware

Weet iemand hoe dit kan of hoe ik dit kan oplossen dat ik maar ongeveer 2 minuten kan surfen op het internet met mijn browser?

(het is een XP machine)

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Probeer je pc eens met hitman pro te scannen. Misschien haalt die meer weg.

Verwijderd

eatualive schreef op maandag 22 mei 2006 @ 07:45:
ik heb een gek probleem, ik ben bezig om een computer weer goed draaiend te krijgen. In het begin kon ik bijna niks dan alleen mijn muis bewegen. Daarna heb ik het zo schoon gekregen dat allee virussen en spyware eruit was. En daarna had ik nog 2 virussen verwijderd die die virusscanners niet pakte.

ielower.exe
expl0rer.exe

Nudat alles schoon is werkt bijna alles weer, ik heb het probleem als ik op het internet ga dat ik 2 minuten er op kan werken en dan kan ik op geen 1 pagina meer komen. De ielower zorgt ervoor dat je internet vertraagt maar die is nu toch echt verwijderd.

Het gekke is dat ik wel naar alle website op get internet kan pingen. (op naam niveau)
Maar als ik de naam in mijn browser typ geeft hij binnen 2 seconden zo`n pagina dat hij geen pagina kan vinden zonder te proberen.

Ik heb al gescant met de volgende anti -troep software:
spy sweeper
mcaffee 8
xoftspy 4
adaware

Weet iemand hoe dit kan of hoe ik dit kan oplossen dat ik maar ongeveer 2 minuten kan surfen op het internet met mijn browser?

(het is een XP machine)
probeer firefox te gebruiken. kan je temminsten messchien op het internet
ook in veilige modus opgestart ;)

Verwijderd

Staat er misschien een proxy ingesteld in je browser?

Scan ook eens met enkele online virusscanners (housecall, Panda Activescan, ...)

Als je systeem te erg blootgesteld is geweest aan virussen en spyware rommel, dan is deze meestal niet echt te vertrouwen. Het is dan meestal beter om toch te formatteren en met een clean O/S te herbeginnen.

• eatualive
Aan de ene kant denk ik er over om hem ook opnieuw te installeren alleen is dat veel werk en het gaat nog maar over 1 ding.
Nee er staat geen proxy in maar dat zou toch niet kunnen verklaren dat hij eventjes wel en dan niet werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door eatualive op 22-05-2006 08:18 ]

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om TCP/IP te reseten in XP, maar ik denk niet dat dit veel uithaald...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb het vermoeden dat je de hele zooi in de normale modus verwijderd hebt, en dat er iets resident was waardoor e.e.a. weer terug is. Kijk eens goed of e.e.a. echt weg is, en dan bij voorkeur in de veilige modus.
Overigens zou het zomaar kunnen zijn dat je hosts-bestand een beetje veel troep bevat; daarom zou ik die ook even checken.
Maar hitmanpro kan (in veilige modus) geheel geen kwaad :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• eatualive
O het is in alle modussen weg.

Heb sommige handmatig moeten verwijderen en onder veilige modus enz enz.
al 5 keer gescant.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

eatualive schreef op maandag 22 mei 2006 @ 08:18:
Aan de ene kant denk ik er over om hem ook opnieuw te installeren alleen is dat veel werk en het gaat nog maar over 1 ding.
Weet je dat zeker?
Je bak is gebackdoored, je hebt een of meerdere trojans, en de kans bestaat dat je ook nog ergens een rootkit hebt staan.

Vertrouw je je installatie na dit alles nog?

Doe jezelf en vooral de rest van Internet een plezier en wipe + reinstall die doos.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer iets voor Beveiliging & Virussen - ik ga jouw topic dan ook eventjes verplaatsen :)

Windows Clients >> Beveiliging & Virussen
Pagina: 1