Toon posts:

[S754] Moederbord met OC' potentie.

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoo.... Na een lange tijd met een Socket 754/AGP Nforce 3 te hebben gewerkt, en de rek van deze plank er aardig uit is, ben ik opzoek naar een nieuwer OC beestje. Ik heb al gekeken op verschillende sites en reviews gelezen, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik ben dus opzoek naar een 754 Met AGP en het liefst dual channel als dat kan (ik heb gehoord dat er uberhaubt geen DC is voor 754). M'n huidige CPU is een AMD Athlon64 3000+ op 2.4GHz geklokt. Ik maak nog gewoon gebruik van pc3200 / CL2.5 reepjes (2x1GB).

M'n grootste zorg gaat eigenlijk uit naar dat ik een nieuwe plank bestel die nauwelijks boven de 240MHz uitkomt. Daar zit ik niet op te wachten en dat is eigenlijk best zonde van m'n 50 euro. Natuurlijk kan ik ook kijken voor een 939 setup met PCI-e enzo,, maar ik heb het idee dat hier nog rek in zit, en vooral in de CPU.

Ik zoek dus een plank die gewoon dikke potentie heeft in oc'ing :7 Die makkelijk 275MHz haalt :7 dat is wat ik zoek.. en het liefst met DualChannel. Niet te vergeten de overige onboard functies is dat het AGP heeft, usb, sound, Gbit-lan...

iemand ? :)

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

kijk eens naar de :

epox 8kda3+
dfi nf250 lanparty ut

of ze nog nieuw tekoop zijn weet ik niet maar zijn best te vinden.

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 11:03
Dual channel is technisch gezien niet mogelijk, daar de mem-controller in de CPU zit gebakken en deze heeft alleen single channel support.
Verder is 2400 MHz een best aardige clock voor een Newcastle of Clawhammer(er vanuit gaande dat je geen S754 Venice hebt, die zijn afaik vrij zeldzaam) en echt veel meer valt daar dan ook niet uit te halen

Wil je echt knallen voor weinig geld zou ik eens kijken naar een Celeron D 805 met bv. een Asus P5VD1-X, AGP met S775 en dual core support. Die CPU krijg je makkelijk geklokt tot 3.5 GHz, meestal nog wel hoger. Enige nadeel het wat hogere stroomverbruik

Verwijderd

Topicstarter
Tis een venice core... Als ik de reviews van de meeste nforce 3 250 plankjes lees, komen die ook niet hoger zelfs dan wat ik nu al haal (240MHz).

Zal toch wel een chipset zijn die de 300MHz grens moet kan halen ? :P

En anders laat ik het voor wat het is en kijk ik straks voor een PCI-e S754 plank met nieuwe Videokaart.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 11:03
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:33:
Tis een venice core... Als ik de reviews van de meeste nforce 3 250 plankjes lees, komen die ook niet hoger zelfs dan wat ik nu al haal (240MHz).

En anders laat ik het voor wat het is en kijk ik straks voor een PCI-e S754 plank met nieuwe Videokaart.
Ga er niet vanuit dat je daarmee veel verder komt, het OC potentieel van een Nforce3 250 is vrij goed

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:05

silitek

Tubes Only

Abit kv8pro 3deye...prima plank. Goede overclock opties en zeer stabiel.
3000+ draaide moeiteloos op 3700+...

Tubes....It's what make music music!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Rol-Co schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:21:
epox 8kda3+
dfi nf250 lanparty ut
De Epox 8kda3+ is niet echt hét overclockbord, de standaard instellingen zijn nogal teleurstellend. Maar er zijn goede prestaties meegehaald (na voltmods enzo). De dfi nf250 lanparty ut is de beste van de twee, maar bedenk dat bij het overclocken een heleboel andere dingen de bottleneck kunnen zijn.
Geheugen/cpu/voeding/plank.

Ik heb zelf de Epox 8kda3+. :) Er is trouwens ook een goedkopere versie van met minder gimmic en functies.

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Koekje schreef op maandag 22 mei 2006 @ 08:49:
[...]

De Epox 8kda3+ is niet echt hét overclockbord, de standaard instellingen zijn nogal teleurstellend. Maar er zijn goede prestaties meegehaald (na voltmods enzo). De dfi nf250 lanparty ut is de beste van de twee, maar bedenk dat bij het overclocken een heleboel andere dingen de bottleneck kunnen zijn.
Geheugen/cpu/voeding/plank.

Ik heb zelf de Epox 8kda3+. :) Er is trouwens ook een goedkopere versie van met minder gimmic en functies.
De epox 8kda3+ is geen overclockboard?......nou wat dan wel? van alle 754 bordjes die ik gehad heb is dat toch echt de snelste, en loopt het makkelijkst hard.
ik denk ook niet dat de ts bedoelt om er echt dhoc mee te gaan , maar zoekt gewoon een bord wat 275 htt aankan MET agp......en dat kan ie.
Een voltmod voor je geheugen is wel makkelijk als je bh-5 geheugen hebt idd , maar die zit er in 5 min op en werkt goed.
De dfi heeft iets meer opties en kan zeker 400 htt idd , maar daar heb je ook pas hoger voltage op je geheugen als je je voeding mod op de 3,3v rail...

aangezien hij waarschijnlijk met de 3000+ toch niet 1:1 kan draaien hoeft ie ook niet te modden 275 divider 166 is 228mhz mem

Daarbij , epox bordje vind je wel voor een 50,- of minder, de dfi waarschijnlijk niet.

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11-2025

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:33:

Met nforce3 niet boven de 240MHz? lijkt me heel sterk :p
Zelfs m'n antieke Gigabyte K8NNXP met een nforce3-150 chipsetje ging tot 344MHz HTT.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/motherboard/344.JPG

Overigens sluit ik me aan bij Rol-Co wat betreft de mobo keuze. De Epox heb ik hier ook een tijdje mee gedraait en die deed het best aardig (de DFI was toen nog niet uit, dus er was eigenlijk geen beter mobo dan die Epox)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar ja dat jouwes nu 344HTT haalt wil niet zeggen dat het plankje dat ik koop dat ook doe ;)

Ik zou es moeten experimenteren met Multipliers om te zien hoever en waar het precies aan ligt waarom mijn plank niet hoger dan 240 wil doen.

Het maakt me verders niet veel uit dat m'n geheugen op 83% of zelfs 66% loopt zolang het maar 200MHz draait :P

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Er is geloof ik nu ook een Biostar T-Force 754 bordje dat het erg goed doet!

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:54:
Ik zou es moeten experimenteren met Multipliers om te zien hoever en waar het precies aan ligt waarom mijn plank niet hoger dan 240 wil doen.
Ik zag op je PC Specs pagina dat je huidige mobo een Asus K8N is. Ik vind het een beetje raar dat je dat mobo niet boven de 240MHz HTT krijgt. Ik heb net even zitten testen met m'n broertjes gare gamebak (waar ook zo'n K8N in zit) en ik krijg er toch echt veel meer uit.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/motherboard/300.JPG
groot
validator link

300MHz HTT (bios gaat niet hoger en clockgen zocht ik niet te downloaden :X )
HTT multi @ 3x did the trick (met 2x klapte het sys idd vast boven ~240MHz)

Ik zou als ik jouw was toch nog eens wat experimenteren met dat mobo ;)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Pagina: 1