Toon posts:

[c#] Game GUI

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een school project een game aan het ontwikkelen, maar ben op een probleem vastgelopen op het bouwen van een GUI voor het spel. Als engine voor het ontwikkelen van de game gebruik ik Truevision 3D 6.2 en deze ondersteunt niks voor het bouwen van een GUI.

Kan ik nu alleen via native DirectX of een GUI libary een GUI maken in mijn spel of zijn er nog andere mogelijkheden?

Verwijderd

Je moet ook geen truevision gebruiken (of dan tenminste de 6.5 beta, die echt heel veel minder erg is, maar nog steeds vreselijk).

Je kan een GUI toch ook 'gewoon' in 3d opbouwen? Met wat rekenwerk kan je elementen pixel-perfect in 2d plaatsen, en door wat slim texture mappen enzo kan je dan wel knoppen maken. Of denk ik nu weer te simpel?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kan idd gewoon in direct3d gewoon TransformedVertex als formaat gebruiken en daar kan je perfect een gui mee maken. Bij de samples bij direct3d zitten volgens mij ook een hoop voorbeelden hoe je gewoon een gui kan makken met buttons en drop downs en dergelijke. Dus ik zou eens naar de samples die bij de sdk mee geleverd worden kijken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

C-unit heeft een aardige reeks tutorials waaronder ook een korte serie over hoe je MDX GUI's maakt. Ik weet niet precies hoe hij het aan pakt, maar de handigste manier lijkt mij om een Sprite object te gebruiken waar je je GUI m.b.v. textures op kunt tekenen.

Succes in ieder geval :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:17:
Ik ben voor een school project een game aan het ontwikkelen, maar ben op een probleem vastgelopen op het bouwen van een GUI voor het spel. Als engine voor het ontwikkelen van de game gebruik ik Truevision 3D 6.2 en deze ondersteunt niks voor het bouwen van een GUI.

Kan ik nu alleen via native DirectX of een GUI libary een GUI maken in mijn spel of zijn er nog andere mogelijkheden?
Ja dat kan. Ja die zijn er.

........

En zo heb je vrij weinig aan een antwoord :) Vandaar dat we er hier in Programming eigenlijk al vanuit gaan dat je al een aantal zaken zelf hebt geprobeerd. Een "GUI" voor "een game" kan nogal erg veel zijn. Er zijn verschillende manieren om een GUI te maken in een game, zoals een "normaal" Window voordat je de echte game start tot een volledig 2d menu in een 3d engine (ala quake bijv.). Dus wat wil je nu precies voor elkaar krijgen en wat heb je nu zelf al geprobeerd? Voor DirectX zijn een hoop tutorials te vinden dus je hebt toch al wel verschillende zaken uitgezocht mag ik hopen?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

misschien heb je hier wat aan. Er zijn ook voorbeelden zoals een BlackJack applicatie. Erg kewl! ;)
Pagina: 1