welke pc? moet een vriend helpen :D

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-01 07:24
hallo mensen! :P
er stond laatst in de aldi krant een aanbieding van een computer met de volgende specifiacties:
zie link! ;) http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_20/COMPUTER.HTM
nu was een vriend van me op zoek naar een computer en ik had hier en daar wat samengesteld voor 'm
ik kwam ruwweg uit op ongeveer 780 euro
hierbij zat een Pentium D 930
1024mb DDR2 ram
een 7600GT videokaarte
seagate 7200.9 250g schijfje
een leuke kast met voeding
en een goede tv kaart
dvd brander en lezer
http://img362.imageshack.us/my.php?image=merijntjeee5cg.jpg
dat is het systeem alleen dan met een 7600gt erin, ipv een 6600gt
nu is het zo dat hij het aldi systeem al gekocht heeft omdat iemand hem dat aanraadde... maar wat mij betreft is dat systeem veels te duur... besef btw dat een 6700XL een iets overgeklokte 6600GT is
maar nu is het zo dat hij twijfelt over het terugbrengen ja of nee van het aldi systeem om toch een zelfgebouwde te krijgen... hij weet nu alleen niet meer wie hij moet geloven?
dus mijn vraag is: welk systeem is beter, die aldi, of die zelf samengestelde
(de pc zal voornamelijk voor gaming en films gebruikt worden)
alvast bedankt he ;)

[ Voor 7% gewijzigd door joost.van.donge op 21-05-2006 22:46 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Nja qua hardware zit er weinig verschil in. Ik denk dat je met een zelfbouw goedkoper uit was geweest voor dat geld. Als jij op 780 euro uit kwam was dat een betere optie. Je hebt alleen niet echt duidelijk erbij staat wat jij had uitgezocht :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Natuurlijk moet je bij jouw systeem minstens nog een Windows XP licentie bijtellen en dan pas vergelijken.

Persoonlijk verkies ik zelfbouw. Ik heb toendertijd eens goedkoper dan normaal een Medion systeem kunnen krijgen maar 2 jaar later heb ik er toch wel een beetje spijt van. Op zich draait het wel allemaal en voor de prijs die ik betaald heb kon ik het zelf niet bouwen maar een groot probleem is de warmte en de krapheid van het kastje. Ook de support van Medion is om te huilen (in België toch).

• joost.van.donge
heb even de startpost veranderd mbt de zelfbouw setup... maar een 7600gt is toch veel beter dan een 6600gt?
een 7600gt is namelijk te vergelijken met een 6800GT

een licentie van XP heb ik hier nog liggen... zullen we maar zeggen...

[ Voor 19% gewijzigd door joost.van.donge op 21-05-2006 22:47 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een klant van me heeft ook die Medion computer en ik moet zeggen dat het zeker geen verkeerde PC is.
Waarschijnlijk ben je wel wat goedkoper uit als je hem zelf in elkaar zet, maar bedenk wel dat je nog te maken krijgt met verzendkosten en mogelijk lange levertijden.
Verder is die Aldi-bak lekker stil, dat kan lastig zijn om zelf voor elkaar te krijgen. (zalmannen en papstjes zijn duur) En verder heeft die kant en klare alle mogelijke aansluitingen er al op zitten wat ook niet onhandig is.

Dus wat ik eigenlijk wil zeggen :P
Zelf bouwen zal waarschijnlijk wel wat goedkoper zijn, maar kost meer tijd, moeite en of je nou een zo veel beter systeem er voor terug krijgt... ik weet het niet.

Ps.: Ik zou geen Asrock bordje nemen > budget merk. Koop dan liever een echte Asus ;)

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 21-05-2006 22:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• joost.van.donge
maar bekijk het eens puur vanuit het gamer aspect...
de stilheid krijg ik wel voor elkaar, een beetje zalmannen hier en daar...
dus kijken vanuit het gamen... dan presteert een 7600gt wel stukken beter dan een 6600gt en een 9xx is veel zuiniger dan een 8xx dus dat scheelt ook nog eens... en in die aldi zal ook niet een en al a-merken zitten

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Let op met die laatste uitspraak. In mijn Medionbak zit MSI, Seagate, Samsung, Philips en de voeding is van FSP Group. Niet echt B-merk dus.

En ja, die computers van Aldi zijn in het begin zeker stil maar ze worden ook vrij warm. Dan ben je beter af met zelf uitgekozen onderdelen aangezien koel en stil goed te combineren zijn.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

fsfikke schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:48:
Een klant van me heeft ook die Medion computer en ik moet zeggen dat het zeker geen verkeerde PC is.
Waarschijnlijk ben je wel wat goedkoper uit als je hem zelf in elkaar zet, maar bedenk wel dat je nog te maken krijgt met verzendkosten en mogelijk lange levertijden.
Verder is die Aldi-bak lekker stil, dat kan lastig zijn om zelf voor elkaar te krijgen. En verder heeft die kant en klare alle mogelijke aansluitingen er al op zitten wat ook niet onhandig is.

Dus wat ik eigenlijk wil zeggen :P
Zelf bouwen zal waarschijnlijk wel wat goedkoper zijn, maar kost meer tijd, moeite en of je nou een zo veel beter systeem er voor terug krijgt... ik weet het niet.
aldi bakken :X warmte afvoer kan je makkelijk zelf regelen, zelf bouw is veel beter dan die afgebouwde troep. probeer er maar eens een videokaart upgrade in uit te voeren, garandeer je dat dat niet gaat.
verder weet je niet wat voor'n geheugen er in zit en is het nog maar de vraag of de onderdelen die er in zitten wel a-merk zijn of niet.

Die pc's zijn net zoals die vobis bakken van vroeger, hoe meer megahertz (extra's) des te beter de pc wel moet zijn..

bouw de pc maar zelf dan heeft die vriend van je er veel langer en beter plezier van.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:38

hilgo

Clear your mind of can't.

Het medion systeem heeft natuurlijk wel legale software (vind ik persoonlijk een plus) en bij de door jou geselecteerde spullen zie ik geen firewire (het mobo heeft het niet onboard) en de 8 in 1 kaartlezer staat ook niet bij jouw lijstje. Niet dat dat nou onoverkomelijke dingen zijn maar toch.
Als het een pc voor me zelf zou zijn zou ik voor de zelfbouw kiezen maar ik denk dat je ook even moet inschatten hoe goed jouw vriend met computers is. Als hij de medion houdt kan hij hun lastig vallen als het niet (goed) werkt, als jij de pc voor hem gaat bouwen komt hij met zijn problemen bij jou. En uit eigen ervaring weet ik dat men dan 24/7 levenslange garantie verwacht ;)

Discogs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Jos-T schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:40:
maar nu is het zo dat hij twijfelt over het terugbrengen ja of nee van het aldi systeem om toch een zelfgebouwde te krijgen... hij weet nu alleen niet meer wie hij moet geloven?
dus mijn vraag is: welk systeem is beter, die aldi, of die zelf samengestelde
(de pc zal voornamelijk voor gaming en films gebruikt worden)
alvast bedankt he ;)
Bij de ALDI kun je volgens mij tegenwoordig een PC niet meer terugbrengen.

Daarnaast wat beter is kan je vriend of jij zelf ook wel nagaan.

ARME AOW’er

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hubert schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:54:
[...]

aldi bakken :X warmte afvoer kan je makkelijk zelf regelen, zelf bouw is veel beter dan die afgebouwde troep. probeer er maar eens een videokaart upgrade in uit te voeren, garandeer je dat dat niet gaat.
verder weet je niet wat voor'n geheugen er in zit en is het nog maar de vraag of de onderdelen die er in zitten wel a-merk zijn of niet.

Die pc's zijn net zoals die vobis bakken van vroeger, hoe meer megahertz (extra's) des te beter de pc wel moet zijn..

bouw de pc maar zelf dan heeft die vriend van je er veel langer en beter plezier van.
Wat ik uit de TS kan opmaken is degene die de pc gaat gebruiken nou niet de grootste pc-expert ;) Daarvoor zijn Medions toch wel lekker makkelijk :)
Verder is er dus ook maar een kleine kans dat ie veel wil gaan upgraden. Videokaart upgrade kan misschien niet mogelijk zijn omdat ze een eigen kaart in elkaar geknutselt hebben maar geheugen zal geen probleem zjin (zal geen topmerk ala OCZ inzitten, maar Twinmos is nou ook niet het beste), een extra HD'tje kan ook nog wel. Voeding kan wel weer lastig zijn als het een custom mobo is (waarschijnlijk).

Never thought I'd find myself defending Aldi computers :D

[ Voor 53% gewijzigd door fsfikke op 21-05-2006 23:03 ]

Verwijderd

Vaak zijn de moederborden gewoon custommade MSI, bv een pci slot minder oid,en de bios wat dichtgetimmerd, de voedingssaanluitingen zijn bij mijn weten in een ALDI pc standaard.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01 09:41

MRic3

Of praat ik weer poep?

[off topic]
persoonlijk snap ik niet wat je zit te miepen... die aldi computer is toch al gekocht?
Dat je vriend er maar blij mee is .. of niet.. boeit jou dat nou?

Ben er maar blij mee... zoek het telefoonnummer van medion helpdek erbij en elke keer als ie gezeik heeft dan stuur je hem naar de medion helpdesk.. daar heeft ie ook voor betaald en heb jij het gezeik niet ;)
[/off-topic]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:25
Is ook mijn ervaring. Mainboard, videokaart, wireless etc. zijn bijna altijd oem producten van MSI. Verder zoals al genoemd Seagate schijfjes i.p.v. Maxtor troep, en een mischien niet al te zware, maar toch behoorlijke kwaliteitsvoeding van Forton. Snap dat gebash op Medion producten niet zo, zo'n troep is het echt niet. En 't zal best dat je met zelfbouw iets geodkoper uit bent, maar dat komt ook doordat je toch dingetjes weg laat die je eigenlijk niet zo vaak nodig bent, en meestal worden licenties voor het gemak ook maar 'vergeten'. Denk dat als je een exact gelijkwaardig systeem zou samenstellen 't nauwelijks scheelt.

• joost.van.donge
150-200 euro scheelt toch heel wat als je het mij vraagt, en dat medion bakkie is een stuk minder in staat om flink te gamen dan het zelfgebouwde systeem met een mid-end videokaart erin ipv een low end 6600GT

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nielson schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:11:
Denk dat als je een exact gelijkwaardig systeem zou samenstellen 't nauwelijks scheelt.
Het scheelt... in het voordeel van ALDI. Je bent meer kwijt als je de legale software en de drie jaar onsite garantie erbij rekent.

ARME AOW’er

Verwijderd

Nielson schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:11:
Snap dat gebash op Medion producten niet zo, zo'n troep is het echt niet.
klopt, alleen begrijp ik niet waarom ze er brolkoelingen in blijven steken, ze willen hun systemen niet deftig koelen volgens mij, zou er geen andere verklaring voor vinden.

Heb alleen nog maar ervaring met de medionhelpdesk ivm. een autoradio, en ik hoop alleen dat die voor computeronderdelen zo'n paar 1000 keer zo goed is.

verkoper: het is al de derde keer dat je deze radio opstuurt, volgens ons mankeert er niets aan
ik: hebben de dealer een clarion, een sony en een blaupunkt laten in plaatsen en daarmee was er telkens muziek.
verkoper: misschien de bedrading?
ik: die is vervangen geweest, daarmee dat die andere radio's erin gegaan zijn
verkoper: tja, dan zal die radio niet goed willen werken in jouw auto. Kan je geen andere auto proberen 8)7

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Snap dat gebash op Medion producten niet zo
offtopic:
Misschien heb jij geen goede ervaringen met Maxtor, maar om het daarom meteen troep te noemen? Volgens mij verdiend Maxtor beter :/

En ja, ik gebruik zelf Maxtors en daar heb ik niets over te klagen.

@reactie hierop: Het is inderdaan een _persoonlijke_ mening, dus niet netjes om hier als feit neer te posten.

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 21-05-2006 23:38 ]

• mvanuem
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09-2025
[b][message=25799052,noline]...verder weet je niet wat voor'n geheugen er in zit en is het nog maar de vraag of de onderdelen die er in zitten wel a-merk zijn of niet....
Ooit eens de advertenties gelezen? Daar zetten ze duidelijk in wat voor onderdelen er in zitten, en duidelijk gespecificeerd ook. Voor een beetje standaardpc is dit echt niet verkeerd, het is en blijft natuurlijk leuk voor tweakers om zelf pc te bouwen... [ik heb zelf 2 medions gehad, naar volle tevredenheid]. Ook de support was wat mij betreft om over naar huis te schrijven: voeding defect, werd vervangen. Daarnaast (in het zelfde systeem) een defecte aan/uitknop (aan de achterzijde van het frontje was een reepje plastic doorgebroken), ook dat werd aan huis gerepareerd. Netjes gedaan!

[ Voor 75% gewijzigd door mvanuem op 21-05-2006 23:34 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:25
fsfikke schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:21:
[...]

[...]

offtopic:
Misschien heb jij geen goede ervaringen met Maxtor, maar om het daarom meteen troep te noemen? Volgens mij verdiend Maxtor beter :/

En ja, ik gebruik zelf Maxtors en daar heb ik niets over te klagen
Heb inderdaad geen goede ervaring met Maxtor's, maar dat is vooral beroepsmatig. Persoonlijk gebruik ik alleen Seagates, maar zo heeft ieder z'n favoriete merk. :)

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 17:24
Sinds wanneer zijn die medion bakken stil, ik heb pas nog een avond achter het op 1 na nieuwste model gezeten en dat was net een stofzuiger behalve als ie idle was :r
En zelf ben ik nou niet echt fan van al die klepjes ect. persoonlijk zou ik nooit een medion kopen voor mezelf.

Verwijderd

Als je toch zoveel geld gaat uitgeven, kijk hier eens naar:

*KLIK*

Dit is een behoorlijk vette aanbieding!

Verwijderd

ik weet nog dat ik een aantal jaren terug een aldi bak gekocht heb, en dat dat tevens de laatste keer was. Dat geval heeft 2 keer terug gemoeten vanwege defecten, had een moederbord van een undefined merk waar op geen enkele manier drivers van waren te vinden en de voeding was 2 keer doorgefikt (iets wat me met andere computers nooit gebeurt was). Daarnaast zat er een monitor bij die alleen in t stikdonker enigszins leesbaar was zonder gigantisch de helderheid op te pompen.

Dus niet echt goede ervaringen mee, vanaf toen heb ik alles zelfgebouwd.. Ik heb t niet zo op al die voorgebouwde waar je niets aan kan upgraden omdat de kast/voeding/mobo/etc daar niet geschikt voor is. Een ander groot nadeel is de garantie die vervalt als je em openschroeft.

edit:
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:38:
Als je toch zoveel geld gaat uitgeven, kijk hier eens naar:

*KLIK*

Dit is een behoorlijk vette aanbieding!
persoonlijk denk ik dat het systeem van meneer jos-t niet zo veel verschilt van dat systeem en in zekere opzichten zelfs beter is?
Wat ik niet snap van jos' systeem is trouwens dattie zich nogal druk maakt om de videokaart, maar dan toch voor pentium gaat? AMD lijkt me dan een logischere keuze

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 00:44 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Dit is een te magere topicstart voor een boodschappenlijstjes topic :)

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? , dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.