Ik heb een nieuwe computer gebouwd, werkt perfect, tot op het moment dat ik adobe premiere pro 2.0 en adobe audition 2.0 installeerde.
Mijn specs:
AMD Athlon64 3500+ venice
Asrock 939SLI32-eSATA2
Twinmos 2 x 512mb PC3200 cl2.5
Hitachi Deskstar T7K250, 250gb SATAII
Asus 7600GS Silent (pci-e)
De rest is niet zo belangrijk denk ik.
Op mijn ander computers werken deze 2 programma's wel gewoon goed en heb ik geen last van BSOD's.
Op deze computer heb ik last van een BSOD als ik een van deze 2 programma's opstart. Ik krijg het 'laadscherm' te zien. Als ie dan allerlei dingen aan het laden is, dan krijg ik opeens een BSOD (met iedere keer een andere code en een ander zinnetje), of soms freezed het beeld.
Nog ff benadrukken: Het rare is dat ik verder helemaal geen last heb van een BSOD, alleen met deze 2 programma's.
Betekent dit dat het puur een softwarematig probleem is, of zou het ook een hardwarematig probleem kunnen zijn?
- De windows installatie is vrij vers (van vanochtend)
- Het enige dat ik verder geinstalleerd heb zijn drivers voor mijn hardware en wat software om High Defenition aan de slag te krijgen (zie andere topic wat ik gestart heb).
- Ook heb ik nog geinstalleerd: Firefox, NOD32, Microsoft Office 2003, Adobe Acrobat 7.0 Pro en AC3filter. Oh en ook nog Ulead Mediastudio Pro 8.0 om te testen of ik er met dit programma ook last van had.
Waar zou het hardwarematig aan kunnen liggen?
- Harde schijf heb ik al een half jaar, dus die verdenk ik sowieso niet.
- Geheugen heb ik getest, niks mis mee.
Dus:
- Videokaart zou ik nog kunnen vervangen, maar die werkt tot nu toe ok.
- Waarschijnlijk is het het moederbord, of de CPU.
Mijn vraag:
Heeft er iemand ervaring met BSOD's die je krijgt als je een bepaald programma opstart?
Mijn specs:
AMD Athlon64 3500+ venice
Asrock 939SLI32-eSATA2
Twinmos 2 x 512mb PC3200 cl2.5
Hitachi Deskstar T7K250, 250gb SATAII
Asus 7600GS Silent (pci-e)
De rest is niet zo belangrijk denk ik.
Op mijn ander computers werken deze 2 programma's wel gewoon goed en heb ik geen last van BSOD's.
Op deze computer heb ik last van een BSOD als ik een van deze 2 programma's opstart. Ik krijg het 'laadscherm' te zien. Als ie dan allerlei dingen aan het laden is, dan krijg ik opeens een BSOD (met iedere keer een andere code en een ander zinnetje), of soms freezed het beeld.
Nog ff benadrukken: Het rare is dat ik verder helemaal geen last heb van een BSOD, alleen met deze 2 programma's.
Betekent dit dat het puur een softwarematig probleem is, of zou het ook een hardwarematig probleem kunnen zijn?
- De windows installatie is vrij vers (van vanochtend)
- Het enige dat ik verder geinstalleerd heb zijn drivers voor mijn hardware en wat software om High Defenition aan de slag te krijgen (zie andere topic wat ik gestart heb).
- Ook heb ik nog geinstalleerd: Firefox, NOD32, Microsoft Office 2003, Adobe Acrobat 7.0 Pro en AC3filter. Oh en ook nog Ulead Mediastudio Pro 8.0 om te testen of ik er met dit programma ook last van had.
Waar zou het hardwarematig aan kunnen liggen?
- Harde schijf heb ik al een half jaar, dus die verdenk ik sowieso niet.
- Geheugen heb ik getest, niks mis mee.
Dus:
- Videokaart zou ik nog kunnen vervangen, maar die werkt tot nu toe ok.
- Waarschijnlijk is het het moederbord, of de CPU.
Mijn vraag:
Heeft er iemand ervaring met BSOD's die je krijgt als je een bepaald programma opstart?