[XP] BSOD bij premiere

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb een nieuwe computer gebouwd, werkt perfect, tot op het moment dat ik adobe premiere pro 2.0 en adobe audition 2.0 installeerde.

Mijn specs:

AMD Athlon64 3500+ venice
Asrock 939SLI32-eSATA2
Twinmos 2 x 512mb PC3200 cl2.5
Hitachi Deskstar T7K250, 250gb SATAII
Asus 7600GS Silent (pci-e)

De rest is niet zo belangrijk denk ik.

Op mijn ander computers werken deze 2 programma's wel gewoon goed en heb ik geen last van BSOD's.
Op deze computer heb ik last van een BSOD als ik een van deze 2 programma's opstart. Ik krijg het 'laadscherm' te zien. Als ie dan allerlei dingen aan het laden is, dan krijg ik opeens een BSOD (met iedere keer een andere code en een ander zinnetje), of soms freezed het beeld.

Nog ff benadrukken: Het rare is dat ik verder helemaal geen last heb van een BSOD, alleen met deze 2 programma's.
Betekent dit dat het puur een softwarematig probleem is, of zou het ook een hardwarematig probleem kunnen zijn?

- De windows installatie is vrij vers (van vanochtend)
- Het enige dat ik verder geinstalleerd heb zijn drivers voor mijn hardware en wat software om High Defenition aan de slag te krijgen (zie andere topic wat ik gestart heb).
- Ook heb ik nog geinstalleerd: Firefox, NOD32, Microsoft Office 2003, Adobe Acrobat 7.0 Pro en AC3filter. Oh en ook nog Ulead Mediastudio Pro 8.0 om te testen of ik er met dit programma ook last van had.

Waar zou het hardwarematig aan kunnen liggen?
- Harde schijf heb ik al een half jaar, dus die verdenk ik sowieso niet.
- Geheugen heb ik getest, niks mis mee.

Dus:
- Videokaart zou ik nog kunnen vervangen, maar die werkt tot nu toe ok.
- Waarschijnlijk is het het moederbord, of de CPU.

Mijn vraag:

Heeft er iemand ervaring met BSOD's die je krijgt als je een bepaald programma opstart?

Verwijderd

Normaal gesproken treedt een BSOD op na installatie van hardware / drivers .

Echter kun je nog iets uit je eventlog halen?

Ik heb geen ervaring met de gebruikte software maar wellicht dat er conflicten zijn icm met andere software.

• Double J
Wat ik er nog ff van opgeschreven heb:

----------------------
0x0000008e
ks.sys
----------------------

en

----------------------
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000000a
----------------------

De melding is iedere keer anders, daarom ben ik maar gekapt met opschrijven.

Mijn ervaring met BSOD's is (en ik heb er veel gehad bij veel verschillende computers), dat ze altijd op een willekeurig tijdstip komen.... En dat het bijna altijd ligt aan moederbord of processor of geheugen.

Maar dit is nieuw voor mij. Dat ik nergens last van heb, behalve als ik een van die twee programma's opstart.
Dat is voor mij de rede om aan te nemen dat het een softwarematig probleem is. Ik heb echter nu geen zin om windows nog een keer opnieuw te installeren, want dat is dan de 4e keer in 2 dagen.

Zou iemand kunnen bevestigen dat het een softwarematig probleem is? Of is dat een te makkelijke veronderstelling die ik nu maak?

Verwijderd

Heb je al eens in de BSOD FAQ gekeken? En gegoogled op ks.sys?

• Double J
De BSOD Faq kan ik maar weinig uithalen, ja dat het een driverprobleem is.... Ik heb mijn videokaart drivers nu al eens vervangen voor de orginele drivers van cd. Verder heb ik drivers voor het mobo geinstalleerd (netwerk, geluid en cpu), daar zijn geen andere voor te vinden.

Als ik google op ks.sys krijg ik veel te zien over hyper threading, maar daar heb ik niks mee te maken. En ik krijg zulke links waarin van alles gezegd wordt, maar iedereen elkaar tegenspreekt:
http://www.nforcershq.com/forum/4-vt7816.html?start=30

• Double J
Verrek, helemaal vergeten op de adobe site te kijken! Thanx man, ik ga nu proberen of het werkt!

EDIT: jep, thnx, het werkt!

[ Voor 14% gewijzigd door Double J op 22-05-2006 07:32 ]

Pagina: 1