Toon posts:

Om terug te komen op 'Beste manier om data over te plaatsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste manier om data over te plaatsen?

Het topic werd gesloten met het volgende bericht:
BalusC schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:46:
Gewoon de PC's aan elkaar koppelen en de data transporteren :) Het netwerk is inderdaad de handigste oplossing.

Dit is wel erg simplistisch, dicht dus.
Voor hem/jullie is dit misschien simplistisch, maar voor mij niet. Gebeurt zo'n LAN met of zonder kabel? En hoe gaat het precies in zijn werk?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 15:11
Naar mijn inziens is er geen 'beste' manier. Je gebruikt gewoon wat je beschikbaar hebt.

Zit er een netwerkkaart in en heb je de beschikking over een andere pc op dat netwerk? Zou ik het netwerk gebruiken.

Heb je een extrene harde schijf bij de hand zou ik die gebruiken.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als het vrij simplistisch is, dan kan je er zo een tutorial voor vinden.

Maar idd: LAN-kabel ertussen spannen (crossed) en dan de netwerkdomeinen gelijk stellen, dan kunnen beide machines elkaar zien en mappen sharen.
Anders een iPod vullen en legen op de andere.

[edit]
Vergeet Bluetooth en brand een DVD alleen als je er toch een backup van wilt hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Delerium op 21-05-2006 21:59 ]

Verwijderd

In je post geef je ook weinig aan over hoeveel data we het hebben.
Is het 500 MB dan brand je een CDtje... hebben we het over 30 GB dan praten we al heel anders...

Ik ben bang dat je weer een slotje gaat krijgen.

Brand gewoon een DVD als dat haalbaar is en anders maak je gebruik van een netwerkoplossing.
Hoe je een netwerkje kunt bouwen /op zetten is wel te vinden dacht ik zo :*)

Verwijderd

Topicstarter
Ik praat inderdaad over een grote hoeveelheid data.

Even wat vragen over de post van Ecteinascidin (thnx!)
1. Hoe kan ik zien of een kabel crossed is of niet? Ik heb namelijk zo'n Xbox kabel liggen maar ik weet niet meer of die nou crossed was of niet.
2. Met 'netwerkdomeinen gelijk stellen' bedoel je IP, subnetmask, gateway en DNS allemaal gelijk?

Thnx alvast.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:35

Zym0tiC

^_^

Vaak staat het op de kabel of deze crossed is. Is dit niet dan moet je even de pin layout met elkaar vergelijken. Op de volgende pagina zie je hoe deze in elkaar zit (of je maakt hem zelf aan de hand van deze kabel natuurlijk :P) http://www.littlewhitedog.com/content-8.html

Met netwerkdomain gelijk stellen bedoeld ie dat je je workgroup hetzelfde moet instellen. Natuurlijk is het ook handig om op beide pc's unieke ip adressen te gebruiken en hetzelfde subnetmask. gateway en dns kun je achterwegen laten

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je problemen hebt met een slot op je topic dan moet je normaliter de moderator mailen, in dit geval balusc @ tweakers.net zonder de spaties.

En het antwoord is inderdaad niet moeilijk te bedenken. Het is zo simpel dat als je zelf niet het antwoord kunt vinden je jezelf moet afvragen wat je op dit forum doet.

Het is hier nu eenmaal geen helpdesk waar je een simpele vraag kunt stellen en nog antwoord krijgt ook. Je moet ook een beetje zelf op onderzoek uitgaan en gezien je postverleden ontbreekt het nogal eens aan die eigen inzet.

Een netwerkverbinding maken is ook al niet al te moeilijk en info daarover is in ruime mate op het forum of met Google te vinden. Misschien is www.beginnersweb.nl een website die voor jou wat toegankelijker is.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 21-05-2006 22:46 ]

ARME AOW’er

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
domeinen gelijk stellen wordt bedoeld je "windows domein".

werkgroep.. whatever.

maar uh, hoeft niet perse. gewoon zelfde subnetmasker, andere ip adressen (wel in dezelfde range) en mocht dit allemala abracadabra zijn: neem een networking 101.

Owja, en een simpele ftp server + ftp client doet de rest :P (gaat en passant ook nog eens sneller dan via het CIFS ofzo.. SMB protocol van windhoos aka "gedeelde mappen" )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik raad jou aan om de mailtjes die je ooit hebt gehad eens aandachtig te herlezen. Daarin stond namelijk helder uitgelegd wat hier op GoT van de gebruikers wordt verwacht en wat de alternatieven zijn. Stuur mij maar een mail wanneer je deze niet hebt gehad of je ze alweer had verwijderd zonder ze goed te interpreteren. Het komt overigens allemaal hierop neer: Algemene gedragsregels (Netiquette).

Over crossed netwerkkabels kun je het een en ander in de FAQ van Netwerken terugvinden. Of gewoon bij je PC-boer.

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 22-05-2006 07:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.