Toon posts:

instellingen gewijzijgd en kan nu niet meer op pc! HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zojuist een poging gedaan om de laptop van mijn werk toe te voegen aan het reeds bestaande netwerkje (workgroup) thuis. Hiertoe heb ik het volgende gedaan:

In control panel op System geklikt
Via computer name naar Network ID
Hier heb ik per ongeluk 'This computer is for home use and does not have a domain' of zoiets. Daarna moest ik restarten om de wijzigingen te laten werken

En nu kan ik niet meer in mijn pc...

Ik heb dus geen veldje 'domain' meer en kan dit ook niet aanzetten, logisch natuurlijk, ik heb het zelf aangepast....

Mijn vraag is nu: hoe maak ik dit ongedaan???

Ik kan dus niet meer inloggen op windows en kan dus ook niets meer wijzigen

Wie o wie kan en wil mij helpen??? Alvast bedankt!!

Groeten,

Sonja

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om voor het opstarten van Windows [F8] in te drukken.
Dan krijg je als het goed is een menu'tje waarin je kunt kiezen hoe je op wil starten.

Veilige modus
Veilige modus met netwerkondersteuning
Veilige modus met opdrachtprompt

VGA modus

[enz.]

Je zou kunnen proberen om er via Veilige modus in te komen.
dan kun je:

1) proberen de instelling te veranderen
2) als je toevallig een systeemherstelpunt hebt gemaakt de afgelopen dagen, deze te herstellen

hopelijk lost dit je probleem op :)

/offtopic + onkuisheid-met-insecten-modus
die ????? clubjes maken het lezen niet echt prettiger ;)
/offtopic + onkuisheid-met-insecten-modus

Verwijderd

mja
mijn TU/e laptop heeft dit probleem ook. Wat je in eerste instantie had moeten doen was niets daaraan veranderen, maar bij de eigenschappen van je netwerkkaart het IPX protocol toevoegen. Daarmee kan je op je thuisnetwerk zonder dat je je van het domein af hoeft te melden. (via netwerkomgeving > windows netwerk)

De oplossing voor jouw probleem was in mijn geval opgelost door in te loggen als admin, en de standaard (domein) account te wijzingen via systeembeheer > computerbeheer > gebruikers
(als ik het me goed herinner)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Sorry voor de vraagtekens, ben een beetje gestresst en dan krijg je dat soort zaken :)

Ik heb het geprobeerd, in safe mode maar dan krijg ik een blauw scherm met de melding:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Dit gebeurd zowel bij opstarten in safe mode als opstarten in safe mode met command prompt

Verder heb ik Last Known Good Configuration gebruikt, dan krijg ik hetzelfde opstartscherm als normaal, inloggen zonder domein dus, dan kan ik er niet in

Hetzelfde geldt voor Directory service restore mode...

Heeft iemand misschien nog tips?

Verwijderd

Topicstarter
sorry Robin, ik zag je post te laat

Ik zal je tip onthouden voor het geval alles het straks weer doet, daarvoor alvast dank!

Als admin inloggen gaat denk ik niet lukken, ik zou niet weten welk wachtwoord daarbij hoort, is dat een wachtwoord dat de systeembeheerder normaliter instelt? Misschien dat hij me dan nog kan helpen

In ieder geval bedankt!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-04 12:22
Uhmm ja het enige wat je nog kan doen is met een local userID inloggen als dat bestaat op de laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de indruk dat de id die er nu staat de local user id is, maar welk wachtwoord daar bij zou kunnen horen? Geen idee dus.. zucht.. wat een sukkel ben ik toch ook om niet eerst even goed na te denken alvorens instellingen aan te passen..

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 11:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Administrator al geprobeerd zonder wachtwoord?

Maandag toch maar weer even langs systeembeheer lijkt me..... :X

(En dan heel vriendelijk verzoeken of je ook een lokaal account mag voor thuis, al zou ik dat als beheerder nagenoeg nooit toestaan zolang je internet thuis minder goed is beveiligd dan op kantoor B) )

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
ja, had ik al geprobeerd :)

Het stomme is dat ik gewoon op internet kan thuis en alles, systeembeheer is erg relaxt op mijn werk, het enige wat ik wilde is een hoop spullen backuppen op de pc van mijn vriend omdat mijn laptop nagekeken moet worden ivm problemen met de harde schijf.

Om die reden wilde ik dus op de groep thuis zien te komen, maar in plaats van eerst even na te denken heb ik gewoon het een en ander geprobeerd, en daar komt dus ellende van.

Morgenochtend meteen langs systeembeheer inderdaad en dan maar hopen dat hij er nog wel bijkan en mijn spulletjes op een andere manier kan redden.

In ieder geval bedankt allemaal!
Pagina: 1