Toon posts:

Ati Radeon 9600tx drivers tvkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 741 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een medionpc staan die ik een aantal jaren geleden bij de Aldi heb gekocht. Er zit een videokaart in met ingebouwde tvkaart. Nu wou ik deze weer eens gaan gebruiken, maar de pc zegt dat er geen tvkaart aanwezig is. Ik heb al allerlei drivers van de ati website geprobeerd maar niets werkt. Weet iemand mss welke drivers ik moet hebben? Ik denk dat ze niet te krijgen zijn van de ati site omdat de videokaart mss speciaal voor medion gemaakt is ofzo? Ik kan iig echt niets vinden dat werkt. Het gaat om de Ati Radeon 9600 TX....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor die Radeon kun je gewoon de catalystdrivers gebruiken icm het ati Multimediacenter.

Maar post de specs eens van je systeem, want als ik het zo lees heb je een standaard Radeon 9600 en geen Radeon AIW.
En als je geen AIW hebt kun je installeren wat je wil aan ati dingen, maar dan zul je toch echt bij de fabrikant van je TVkaart moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Intel Pentium 4, 2600 MHz
512mb Ram
Medion Radeon 9600 TX Secondary (128 MB)
Medion Radeon 9600 TX (128 MB)
3D-Versneller: ATI Radeon 9600 TX (R300

Er zit echt een tv ingang bij in de videokaart :P Heb em in het begin nog wel vaak gebruikt, maar toen met drivers die al voorgeinstalleerd waren.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:58:
Intel Pentium 4, 2600 MHz
512mb Ram
Medion Radeon 9600 TX Secondary (128 MB)
Medion Radeon 9600 TX (128 MB)
3D-Versneller: ATI Radeon 9600 TX (R300

Er zit echt een tv ingang bij in de videokaart :P Heb em in het begin nog wel vaak gebruikt, maar toen met drivers die al voorgeinstalleerd waren.
Weet je zeker dat je het hier hebt over je videokaart en niet over een TVkaart. En weet je ook zeker dat je het hebt over een video INput en geen OUTput?
Voor zover google het me kan vertellen heeft Medion geen 9600TX AIW in het assortiment zitten, dus ga jij met atidrivers ook niet verder komen.
Trek je kast eens open en kijk eens of je een TVtuner kunt ontdekken.

Wat ook nog zou kunnen is dat je een ViVo kaart hebt, maar dat is dan weer geen TVkaart omdat die geen tuner heeft.

En geef ook eens de specs van de rest van je bak, want het zou me niets verbazen als er gewoon een losse TVkaart inzat (evt icm een modem op 1 kaart).

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 21-05-2006 21:03 ]

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ehm, de Medion ATi Radeon 9600TX is in feite een Radeon9500/9700-chipje en in geen geval een All in Wonder-versie, hoor. ATi maakt geen 9600TX (enkel 9600XT en dergelijke).

Ik heb exact dezelfde computer (Medion MD-8008) staan, de tv-kaart is een Medion-kaart met Philips-tuner van het type (zoekt even vlug op) SAA7134 (MK2/3). Voor dergelijke kaartjes zijn de drivers best wel makkelijk te vinden, alsook zijn er genoeg programma's voor te vinden (DScaler) die beter zijn dan de WinCinema-zooi die Medion meelevert. Het zijn zowat standaardkaartjes eigenlijk. Inderdaad is dit in combinatie met een modem op die kaart.

Op de site van het Belgische service center ( www.gsc.be )kun je veel informatie halen, de forumgemeenschap aldaar is meestal ook heel behulpzaam (dat was een jaar geleden toch zo, maar ik heb er toen vaarwel gezegd vermits het forum niet altijd even goed werkte en ik de wantoestand een beetje begon beu te worden). Op de Duitse site ( www.medion.de ) kun je wel ergens de drivers downloaden (zorg wel dat je het serienummer van je pc bij de hand houdt, om de drivers te downloaden heb je dat nodig (je kan het vanachter op de sticker op je case zien, en vooral de eerste cijfers zijn heel belangrijk vermits die specifiek voor het model zijn).

[ Voor 6% gewijzigd door ILUsion op 21-05-2006 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mm ik was der van overtuigt dat ie bij de videokaart ingebouwd zat :z Op de site van medion moet ik dus het serienummer van pc invoeren om bij de downloads te kunnen komen, maar het serienummer word niet geaccepteerd :( Zou jij eens willen proberen of je er op kunt komen ILUsion? :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt ook altijd de driver pakken van de chipset fabrikant natuurlijk :)

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:36

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik heb hier nog een 9600XT liggen. Er zit VIVO op (composite in/out, S-Video in/out). Een kabel zoals deze kan gebruikt worden om alle functionaliteiten uit de TV-out port te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 22-05-2006 17:25 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1