Toon posts:

Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment erg oude PC (Athlon Duron 800 MHz, 64 MB videokaart, 80gb harde schijf,
300 nog wat mb werkgeheugen).
Ik ben dus van plan om een nieuw systeem te gaan kopen, maar aangezien ik niet zo'n groot budget heb (max. 800 euro) en ik toch een beetje High End wil gamen, heb ik er voor gekozen om eerst een Processor, Moederbord, Werkgeheugen, Videokaart en Voeding aan te schaffen en later een nieuwe harde schijf, kast, muis, toetsenbord etc.
Nou ben ik van plan dit te kopen:

Moederbord: Asrock 939 Dual Sata 2
http://www.asrock.com/product/939Dual-SATA2.htm

Processor: AMD athlon 3700+ Boxed

Videokaart: WinFast PX7800 GTX TDH MyVIVO (Geforce 7800 GTX)
http://www.leadtek.nl/nts...ronameid=199&tab=1&sid=81

Voeding: Zalman Noiseless Switching Power Supply ZM460-APS
http://www.zalman.co.kr/e...ct/view.asp?idx=181&code=

Werkgeheugen: Twinmos 1GB DDR400 Dual Channel kit
http://www.twinmos.com/dram/dram_p_dt_dualchannel_ddr400.htm

Nou is mijn vraag of dit allemaal op elkaar past, vooral de videokaart/voeding.

Alvast bedankt.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

SpamLame

niks

duidelijke titel dus duidelijk antwoord;
ja het past

Verwijderd

Topicstarter
SpamLame schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:02:
duidelijke titel dus duidelijk antwoord;
ja het past
Wat bedoel je met duidelijke titel? :/

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:37
Je hoeft niet perse een dual channel kit te pakken om DC te draaien, ik zou nu gewoon 1GB (1 reep)pakken en op het moment dat je de rest upgrade nog zo'n zelfde reep erbij. Verder lijkt het me wel ok.

Specs

Verwijderd

doe die 7800 GTX er maar uit en kies een 7900GT
doet het even goed, maar is goedkoper
of anders een 7900GTX, scheelt ook weinig in prijs

1 gig extra erbij zou ook helpen trouwens, battlefield 2 doet het hier al vloeiender bij en die 1 gig zou echt een bottleneck vormen

maar het past trouwens wel^^

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen geld voor nog een gig geheugen, ik was ook van plan om die later er bij te kopen.
Maar is de 7900GTX veel beter dan de 7800?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een 7900GT is ongeveer even snel als een 7800GTX maar wel een stuk goedkoper en daarom een betere keuze.

Verwijderd

Ik zou ook een 7900GT nemen. Is veel sneller dan zo'n 7800.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 20:13 ]

• asfaloth_arwen
Dat moet je zelf beslissen, kijk naar de kosten en naar benchmarks van de twee kaarten.

Verder zou ik, als je idd 1 GB erbij wil zetten bij upgrade, nu ook 1 reep van 1 GB pakken, dan kun je na upgrade DC draaien. AMD heeft meer aan lage latencies dan aan massive bandbreedte (itt P4's)

Specs

• Kaaswagen
  • Laatst online: 17:57
Moederbord: Asrock is niet het beste, vaak problemen enzo. Ik zou zoizo voor een ander merk gaan. --edit--
Dit is gewoon uit eigen ervaring, maar het kan best zijn dat Asrockjes het normaal wel doen. Persoonlijk koop ik het niet meer, maar 'gewoon' een duurder merk waarvan ik weet dat het gaat werken of dat ik anders mn geld terug krijg. :)
--edit--

Videokaart: Je bent precies tussen de 2 keuzes gaan zitten die ik zou maken. zoals Twixxie al zei, liever een gt of een 7900.

Voeding: Prima. Zelf zou ik voor een Antec neoHE gaan, maar ik weet niet of je daar pegels voor hebt.

Geheugen: waarom dual channel kit? Koop gewoon 1 plankje en dan later evt nog een plankje erbij. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Kaaswagen op 21-05-2006 20:22 ]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar ik zit natuurlijk ook met winkels, niet elke winkel verkoopt alles en soms ook voor veel duurder.

Maar wat is een goede site voor benchmarks?

Verwijderd

Kaaswagen schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:15:
Moederbord: Asrock is niet het beste, vaak problemen enzo. Ik zou zoizo voor een ander merk gaan.
Onzin :/ De Asrock Dual Sata2 is echt een heel goed bordje, volgens menig zelfs beter dan de Asus A8N serie en de ULi chipset clockt zelfs beter over dan de NF4 chipset. Alleen de voltage kan niet zoveel verhoogd worden. Maar de Asrock is echt veel waar voor z'n geld en ik begrijp niet waarom mensen iemand onnodig een duurder bord aanraden terwijl het prestatie- en kwaliteitsverschil minimaal is.

• asfaloth_arwen
Kaaswagen schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:15:
Moederbord: Asrock is niet het beste, vaak problemen enzo. Ik zou zoizo voor een ander merk gaan.
De prijs/kwaliteit van asrock is heel goed! Het zijn geen superborden maar zijn zeker geen miskoop.
Je kunt/moet er alleen meestal niet veel mee OC'en

[ Voor 35% gewijzigd door asfaloth_arwen op 21-05-2006 20:21 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar dan die videokaart, ik heb er niet veel verstand van maar wat is er mis met de 7800 GTX, en is de 7800 GS beter dan? Maar de 7900 GTX is weer net te duur voor mij.

En weet er iemand een goede benchmark site?

• asfaloth_arwen
tweakers benchDB? Tom's hardware?

[ Voor 17% gewijzigd door asfaloth_arwen op 21-05-2006 20:28 ]

Specs

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tom's Hardware.
www.tomshardware.com

Kijk daar eerst maar even rond ;)

Met hierboven dus.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 21-05-2006 20:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:24:
Ok, maar dan die videokaart, ik heb er niet veel verstand van maar wat is er mis met de 7800 GTX, en is de 7800 GS beter dan? Maar de 7900 GTX is weer net te duur voor mij.

En weet er iemand een goede benchmark site?
De 7800GS is AGP, moet je niet naar kijken. De 7900GT is beter dan de 7800GTX en ook nog is goedkoper. De 7900GT is een aanradertje dus. Voor benchmarks zie tomshardware.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er geen benchmark van vinden. :/
Lama ik heb al een review,
http://www.xbitlabs.com/a...isplay/geforce7900gt.html
^ In die test zie je ook dat de ATi Radeon X1800 XT erg goed is, maar is dat een 512 of 256 want dat kan ik er niet uit opmaken.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 08:23 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.