Toon posts:

MSI KT333 en een XP2200 werken niet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ten einde raad. Ik kom er gewoon niet meer uit. Ik heb van iemand een MSI KT333 Ultra moederbord gekregen met daarbij een XP2200 processor (AXDA2200DKV3C). Op het bord zitten 2 repen van Samsung 512MB PC2700 geheugen van CAS2,5. Het systeem heeft tot gisteren gewoon gedraait en ik wil hem thuis aanzetten en nada??? Meteen de D-Bracket van MSI erin gehangen en zag dat hij op de IDE controller bleef hangen. De BIOS gereset met de jumper en hij starte weer op. FSB ingestelt op 133 en verder niets veranderd. Wil hem opstarten...weer niets. Geeft D-Bracket aan dat het geheugen niet goed is. Weer reset gedaan van BIOS. Alles op default laten staan en warempel. We hebben ineens een XP1500+ en alles werkt?????

Heb het forum al behoorlijk door zitten spitten maar kom er eigenlijk geen wijs uit. Ben nu op het systeem XP aan het installen om te kijken of dit stabiel wil draaien. Tot nu toe geen enkel probleem. Bij het opstarten komt er ook mooi een melding dat het geheugen 333Mhz is. Verzet ik nu de FSB naar 133 start hij weer niet op. De voeding die erin zit is een 350 watt Chieftec voeding. Dit moet in mijn ogen ruim voldoende zijn. De videokaart is een ATI9800PRO 128MB.

Hellup ;(

Verwijderd

Begin al eens om te testen met slechts 1 DIMM erin.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan, zelfde resultaat. ben nu bezig met memtest te draaien. Ik denk niet dat dit aan het geheugen ligt. Op het forum ook al de keuze gevonden om het geheugen op FCLK+33 te zetten. Als ik deze optie aanzet draait ook gewoon alles nog. Maar nog steeds als een XP1500+

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Laatste BIOS versie?

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat deze erop zat. Ga deze zometeen updaten. Wanneer je met de jumper een reset doet, gaat de versie dan meteen helemaal terug of houd ie de laatste versie in zen membank?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:38:
[...]

Denk dat deze erop zat. Ga deze zometeen updaten. Wanneer je met de jumper een reset doet, gaat de versie dan meteen helemaal terug of houd ie de laatste versie in zen membank?
Die behoud je gewoon, alleen je settings gaan terug.

- HyPz

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Probeer eens of hij wel normaal wil werken als je de FSB en het geheugen syndroom :X synchroon laat lopen, dus beide 133mhz (DDR266). Dat gaf bij de Athlon XP van m'n ouders ook dit soort problemen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Laurenz op 21-05-2006 20:58 ]

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
Memtest ondertussen gedraaid op allebei de repen en geen fouten. Nieuwe BIOS geflashed. Zelfde probleem. ben het helemaal kwijt. Ik kan mijn FSB ophogen tot 115. 115x13,5=1525Mhz. Volgens de BIOS heb ik dan nog steeds een XP1500+ proc? Zodra ik naar FSB 120 ga draait alles weer in de soep. Kan ik er nu vanuit gaan dat het mobo kaduuk is? Ik heb met de default settings XP stabiel draaien, Proc komt niet boven de 34C temp uit. Kan alles met het systeem alleen krijg ik de proc maar niet op de 2200+ wat ie zou moeten zijn. Ik ga het zo nog proberen door de multiplier handmatig in te stellen en dan maar eens zien hoever we dan gaan komen. De BIOS zet in automode de multiplier standaard op 13,5.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar blijven de resultaten dan?

Er staan meer dan 2 of 3 punten in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Met name meld je niets over gemeten voltages (als hij <133MHz boot zou dat te lezen moeten zijn), niets over de condensatoren en weinig over de timings (AGP, PCI, DRAM o.a.). Zonder dat soort info kunnen we ook alleen maar gokken :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1