Ik ben ten einde raad. Ik kom er gewoon niet meer uit. Ik heb van iemand een MSI KT333 Ultra moederbord gekregen met daarbij een XP2200 processor (AXDA2200DKV3C). Op het bord zitten 2 repen van Samsung 512MB PC2700 geheugen van CAS2,5. Het systeem heeft tot gisteren gewoon gedraait en ik wil hem thuis aanzetten en nada??? Meteen de D-Bracket van MSI erin gehangen en zag dat hij op de IDE controller bleef hangen. De BIOS gereset met de jumper en hij starte weer op. FSB ingestelt op 133 en verder niets veranderd. Wil hem opstarten...weer niets. Geeft D-Bracket aan dat het geheugen niet goed is. Weer reset gedaan van BIOS. Alles op default laten staan en warempel. We hebben ineens een XP1500+ en alles werkt?????
Heb het forum al behoorlijk door zitten spitten maar kom er eigenlijk geen wijs uit. Ben nu op het systeem XP aan het installen om te kijken of dit stabiel wil draaien. Tot nu toe geen enkel probleem. Bij het opstarten komt er ook mooi een melding dat het geheugen 333Mhz is. Verzet ik nu de FSB naar 133 start hij weer niet op. De voeding die erin zit is een 350 watt Chieftec voeding. Dit moet in mijn ogen ruim voldoende zijn. De videokaart is een ATI9800PRO 128MB.
Hellup
Heb het forum al behoorlijk door zitten spitten maar kom er eigenlijk geen wijs uit. Ben nu op het systeem XP aan het installen om te kijken of dit stabiel wil draaien. Tot nu toe geen enkel probleem. Bij het opstarten komt er ook mooi een melding dat het geheugen 333Mhz is. Verzet ik nu de FSB naar 133 start hij weer niet op. De voeding die erin zit is een 350 watt Chieftec voeding. Dit moet in mijn ogen ruim voldoende zijn. De videokaart is een ATI9800PRO 128MB.
Hellup