XP bestanden delen wil niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.432 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Allereerst: ik ben dyslectisch,dat wil zeggen,ik kom met de search vaak niet waar ik komen wil.
Ik heb wel gezocht,heren moderator,verbeter topic titel,want ik weet nu al dat hij niet juist is.

Ik heb een nieuwe pc.
XP professional.
File en printer sharing staat aan.
NTFS
Eenvoudig delen van bestanden gebruiken staat uit.
Ik heb een account extra aangemaakt met administratie rechten (pc laptop)
Bij machtigingen heb ik gezet dat user pc laptop er gebruik van mag maken.

Ik heb een map aangemaakt,bij delen en beveiliging de naam mp3 gebruikt.
Ik wil vanaf mijn laptop verbinding leggen met deze map.
In netwerkomgeving van mijn laptop zie ik deze computer en de map ook staan.
maar als ik er op klik krijg ik de foutmelding dat ik geen voldoende machtigingen heb.

Ik kan dus nergens een username en password invullen,zover kom ik niet eens.
ik staar mezelf blind...
er staat iets fout,waarom wordt me niet gevraagd om een username en password,ik kan instellen wat ik wil,maar ik krijg hetgewoon niet zo ver dat ik een username en password in kan vullen zodat ik bij die map kan.
Printerdelen doet hij wel.
Weet iemand wat ik fout doe,sorry als ik iets vraag wat toch al ehanded is,ik heb de faq ook nagelopen,maar die lijkt me toch wat verouderd.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:07
Er zijn twee soorten permissies :

Folder permissies en Share permissies.! Staan deze allebei goed?

Wat je ook kan proberen is Start -> Control Panel -> Classic View -> Administrative Tools -> Local Security Policy -> Local Policies -> Security Options -> Network access : Sharing and security model for local accounts -> verzetten naar Classic!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Dan zou ik maar even goed kijken of je share en/of ntfs permissions goed staan. Zet voor de test alles op everyone/full control. Dan moet het wel lukken lijkt me.

• Nick39
  • Niet online
Ik heb de nederlandse windows xp... ik denk dat ik het maar moet vergeten.. mijn zoon sloopt net zijn eigen pc en loopt aan mijn hoofd te zeuren,zijn moederboard lijkt wel een politie sirene,de pootjes van zijn muisconnector zijn helemaal verbogen... ik kom er denk ik zo toch niet meer uit..

• Nick39
  • Niet online
tc982 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:41:
Er zijn twee soorten permissies :

Folder permissies en Share permissies.! Staan deze allebei goed?

Wat je ook kan proberen is Start -> Control Panel -> Classic View -> Administrative Tools -> Local Security Policy -> Local Policies -> Security Options -> Network access : Sharing and security model for local accounts -> verzetten naar Classic!
Staat op klassiek: locale gebruikers als zichzelf verifieren..

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Waar staat de map die je wilt delen op de computer, ik thuis merk hier dat op xp home een map die in C:\Documents and Settings\pcgebruiker staat dat je die nooit kunt openen wel kan ik alle mappen delen die daar buiten staan.
Je bent zo juist geholpen door iemand met dyslexie.

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:50:
Ik heb de nederlandse windows xp... ik denk dat ik het maar moet vergeten.. mijn zoon sloopt net zijn eigen pc en loopt aan mijn hoofd te zeuren,zijn moederboard lijkt wel een politie sirene,de pootjes van zijn muisconnector zijn helemaal verbogen... ik kom er denk ik zo toch niet meer uit..
Koop een usb muis, of buig het spul weer terug! Probleem opgelost.

En dat NL/EN verhaal: iedereen / volledige toegang verlenen op de gedeelde map en op de beveiliging op de map zelf (rechtermuisknop op de map en dan eigenschappen => beveiliging => toevoegen => iedereen => volledig beheer. Mot lukke!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:56:
[...]

Koop een usb muis, of buig het spul weer terug! Probleem opgelost.

En dat NL/EN verhaal: iedereen / volledige toegang verlenen op de gedeelde map en op de beveiliging op de map zelf (rechtermuisknop op de map en dan eigenschappen => beveiliging => toevoegen => iedereen => volledig beheer. Mot lukke!
Ok dat werkt.
Gelukkig kan ik nu ergens bij.
Maar hoe stel ik het nu zo in dat hij om een wachtwoord vraagt want dat doet hij nu niet.
Wil graag de kids uit de pc houden.
Ik waardeer het dat iedereen wil helpen.
Zodra ik iedereen weghaal kan ik weer niet inloggen,terwijl er dus wel andere accounts staan.
Hij vraagt dus niet om de inlog dan.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 21-05-2006 20:15 ]

• 5mebibyte
Wat ik makkelijker vindt om te delen met wachtwoord is met een zeer simpel ftp programma'tje. je kunt zelf de mogelijkheden van de user instellen wat ze mogen en niet, je kunt het wachtwoord onafhankelijk van de computer instellen, makkelijk een map toevoegen en verwijderen. Je kunt het bij het systeem laten opstarten of alleen waneer je wilt. Voor grote bestanden is het ook stukken sneller overzetten, ju zult alleen op de die computer even een statisch ip moeten opgeven dan kun je het alijd bereiken.
Klikt allemaal moeilijk maar is zo gedaan.

Kun je niet tegen kinderen van 15 en 20 vertellen dat ze normaal met de computer om kunnen gaan?

• Nick39
  • Niet online
5mebibyte schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:37:
Wat ik makkelijker vindt om te delen met wachtwoord is met een zeer simpel ftp programma'tje. je kunt zelf de mogelijkheden van de user instellen wat ze mogen en niet, je kunt het wachtwoord onafhankelijk van de computer instellen, makkelijk een map toevoegen en verwijderen. Je kunt het bij het systeem laten opstarten of alleen waneer je wilt. Voor grote bestanden is het ook stukken sneller overzetten, ju zult alleen op de die computer even een statisch ip moeten opgeven dan kun je het alijd bereiken.
Klikt allemaal moeilijk maar is zo gedaan.

Kun je niet tegen kinderen van 15 en 20 vertellen dat ze normaal met de computer om kunnen gaan?
Die van 20 is het probleem niet,die van 15 is verschrikkelijk nieuwsgierig maar weet niet goed wat ie uitvreet,zo had ie al een keer mijn complete mp3 collectie gewist,hij had op zijn pc boven er een link naar gemaakt en benaderde mijn mp3's alsof het die van hem waren.
Tot ie ze ging wissen.
Het rare is dus,ik heb een account Nick Laptop lokaal toegevoegd,die zie je dus ook als ik deze pc start.
Bij machtigingen heb ik alleen staan:
Nick Laptop,alle rechten.
Bij beveiliging staan nu:
Administrators
Jeffrey (mijn zoon)
Nick Laptop
hoofdgebruikers
maker eigenaar
system

Hij vraagt nu bij een inlog op de map mp3 vanaf de laptop niet om het inlognaam en wachtwoord maar zegt gelijk,niet genoeg machtigingen.
Zet ik er iedereen bij,dan kan ik zo de map in,zonder enig wachtwoord.
Wat moet ik dan nog meer bij machtigingen zetten.....

Wat ik wel bij lan verbindingen zie staan bij de eigenschappen,verificatie is:
IEEE 802 1x verificatie voor dit netwerk inschakelen,EAP Type Smartcard of ander certificaat.
Heeft dit er mogelijk iets mee te maken ?

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 21-05-2006 22:32 . Reden: Aanvullende informatie ]

• 5mebibyte
Nick39 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:50:
[...]

Hij vraagt nu bij een inlog op de map mp3 vanaf de laptop niet om het inlognaam en wachtwoord maar zegt gelijk,niet genoeg machtigingen.
Zet ik er iedereen bij,dan kan ik zo de map in,zonder enig wachtwoord.
Wat moet ik dan nog meer bij machtigingen zetten.....

Wat ik wel bij lan verbindingen zie staan bij de eigenschappen,verificatie is:
IEEE 802 1x verificatie voor dit netwerk inschakelen,EAP Type Smartcard of ander certificaat.
Heeft dit er mogelijk iets mee te maken ?
Nee die verificatie moet er niks mee te maken hebben. Ga nog eens naar extra in verkenner mapopties > weergave en dan "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" dat moet uit gevinkt zijn. dan moet je dit gaan krijgen bij delen Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/4584/tim8pu.th.jpg
Anders vink je dat een voudig delen nog een keer opslaan en nog een keer afvinken.

Dan moet je gebruikers zien toe te voegen die je op die computer hebt en dan de zelfde naam op de llaptop volgens mij.

Verwijderd

5mebibyte schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:52:
[...]

Nee die verificatie moet er niks mee te maken hebben. Ga nog eens naar extra in verkenner mapopties > weergave en dan "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" dat moet uit gevinkt zijn. dan moet je dit gaan krijgen bij delen [afbeelding]
Anders vink je dat een voudig delen nog een keer opslaan en nog een keer afvinken.

Dan moet je gebruikers zien toe te voegen die je op die computer hebt en dan de zelfde naam op de llaptop volgens mij.
Ik wil dat ook graag doen maar ik zie die optie niet in Verkenner->Extra->Mapopties->Weergave!

En ja: ik heb XP (home weliswaar).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 18:37 ]

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:36:
[...]

Ik wil dat ook graag doen maar ik zie die optie niet in Verkenner->Extra->Mapopties->Weergave!

En ja: ik heb XP (home weliswaar).
Dan gaat dat niet, niet onder home edtion. In iedergeval niet zomaar.
Wat je dan kunt proberen is die ftp server te gebruiken in mijn vorige post, makkelijk en sneller dan delen en meer mogelijkheden. Of je kunt dit proberen. En je zou wel zo bestanden kunnen delen als je in de safe mode zo opstarten, alleen heb ik hier geen ervaring in.

Edit: Nu heb ik het even snel geprobeerd en het kan :P, volgende keer even searchen op GoT, heb het zo gevonden
Afbeeldingslocatie: http://img347.imageshack.us/img347/387/peter4wp.th.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door 5mebibyte op 22-05-2006 20:43 ]

Verwijderd

Met dat 'het kan' bedoel je met dat 'Folder Access' programma?

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:16:
Met dat 'het kan' bedoel je met dat 'Folder Access' programma?
Zoals de printscreen zegt, in de veilige modus kun je zo delen als je in Windows Xp prof kan doen.

Verwijderd

Oh, ok, dan denk ik dat ik toch die FTP doe. Heb ik daar ook een kabeltje voor nodig tussen de 2 PC's?

• Nick39
  • Niet online
5mebibyte schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:52:
[...]

Nee die verificatie moet er niks mee te maken hebben. Ga nog eens naar extra in verkenner mapopties > weergave en dan "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" dat moet uit gevinkt zijn. dan moet je dit gaan krijgen bij delen [afbeelding]

Daar was ik allang voorbij en daar heb ik de opties ook allemaal ingevuld...maar het werkt dus niet.
Ik gebruik zelf de golden ftp pro server,die is nog simpeler,dat gaat dus wel,maar het moet zo ook kunnen op de oude machine werkte het ook prima.
@tommydj,als je netwerk hebt,en dat zou je moeten hebben,dan is het netwerkkabeltje genoeg.
Ik baal er gewoon van dat het niet gaat...wel met iedereen,maar niet met specifieke users.

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 23-05-2006 10:43 ]

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:37:
Oh, ok, dan denk ik dat ik toch die FTP doe. Heb ik daar ook een kabeltje voor nodig tussen de 2 PC's?
Kabel, of draadloos maakt niet uit, iedere router, switch of accesspoint is voldoende. Gewoon zorgen dat je een statisch ip (vast ip) geeft aan de computer als dat zo niet is.

Pagina: 1