Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloos 2e televisie kijken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.029 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Hoi,

Wij 2 maanden geleden verhuisd en willen een 2e televisie boven aansluiten. Dit blijkt in dit huis echter erg lastig om met kabels te doen. We zitten dan ook aan draadloos te denken.

Nu heb ik gehoord dat er een apparaat van Philips in de Makro te verkrijgen is voor 70 euro, maar nu weet ik niet of dit een goede is.

Ik hoor namelijk veel verschillende dingen hierover. De 1 zegt dat je niet een zender beneden aan kan hebben staan en tegelijkertijd boven kan zappen. Je bent dus verplicht om ook naar die zender te kijken.
Maar de ander zegt dat dit weer wel kan.

Weten jullie of het mogelijk is met de Philips SBC VL 3220/00 boven wel te kunnen zappen ongeacht wat er beneden op staat?
Alvast bedankt!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Kan het apparaat niet vinden, maar ik vermoed dat dit zoals de andere sbc vl**** een standaard videozender is, die geven gewoon een signaal door wat je erin duwd.

Dus als je er onderaan nederland 1 induwd komt dat er boven ook weer uit.
En als je dus als videobron de tv beneden pakt, krijgt de tv boven hetzelfde beeld.

Wat je dan moet doen is onder 'iets' met een tuner zetten, bijvoorbeeld:
* een videorecorder
* een dvd recorder
* een digitale tv ontvanger
* etc

En die dan bedienen via de afstandsbediening-overzend functie, dan kan je wel zenders wisselen.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15
SA007 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:48:
Kan het apparaat niet vinden, maar ik vermoed dat dit zoals de andere sbc vl**** een standaard videozender is, die geven gewoon een signaal door wat je erin duwd.

Dus als je er onderaan nederland 1 induwd komt dat er boven ook weer uit.
En als je dus als videobron de tv beneden pakt, krijgt de tv boven hetzelfde beeld.

Wat je dan moet doen is onder 'iets' met een tuner zetten, bijvoorbeeld:
* een videorecorder
* een dvd recorder
* een digitale tv ontvanger
* etc

En die dan bedienen via de afstandsbediening-overzend functie, dan kan je wel zenders wisselen.
Precies.

Check hier alle documentatie. (Zie menu links)
http://www.p4c.philips.co...arted&hlt=Link_GetStarted

• kakels
Ok, dit is al weer goede informatie zeg. Thanks!

Nog een vraag hierover. Kun je dan ook gewoon boven schakelen? Hoef je dan niet helemaal beneden te schakelen?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Like I said:
Veel van die dingen hebben tegenwoordig de functie om infrarood (afstandsbediening) signalen over te sturen naar de zendende kant, dus kan je het kanaal van je videorecorder aanpassen als je de afstandsbediening op de ontvangen van het setje richt en de zender op de videorecorder.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 08:07
Je hebt geen woonplaats in je profiel staan, maar je zou natuurlijk ook digitale tv van kpn kunnen nemen als dat beschikbaar is, kost je wel wat per maand, maar dan heb je eigen ontvanger boven. Anders is een (oude) videorecorder met videozender en infrarooddoorgave een goede optie.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• kakels
Ik kom uit Schagen en de postcodecheck leert mij dat we daar geen digitale televisie van KPN kunnen ontvangen...

Verwijderd

Er zijn ook videozenders met ingebouwde tuner. Je kunt dan de kabel rechtstreeks op de zender aansluiten en de ontvanger op de 2e tv. Je krijgt daar dan een afstandsbediening bij waarmee je de zender kan kiezen.
Bij conrad hebben ze zo'n zender met bestelnummer 350546 - 89 voor 99 Euro. Op de site van conrad staat de handleiding er van, dan kun je zien hoe het werkt.
Pagina: 1