Toon posts:

Nieuwe laptop loopt spontaan vast

Pagina: 1
Acties:
  • 885 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriendin heeft twee weken geleden een nieuwe laptop gekocht bij de mediamarkt: de fujitsu siemens amilo pi 1536 (windows home edition sp2). Vandaag is ie spontaan vastgelopen en vorige week ook al een keer. Ze was niets bijzonders aan het doen, ze had gewoon een msngesprek op het scherm staan. Als hij vastloopt is het beeld opeens opgedeeld in vijf delen boven elkaar en zie je in elk deel hetzelfde, vijf startbalken enzo. Als je de muis dan beweegt gaat het beeld nog erger door elkaar.

Weet iemand waardoor dit probleem veroorzaakt word? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 18:32 ]

Verwijderd

Kan een muisprobleem/grafisch probleem zijn. Kijk eens in apparaatbeheer of er gele/rode dingen tussen staan. Wat voor muis/touchpad? heb je?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Warmte van je videokaart?

Zit ze met dat ding op schoot? Heeft ie genoeg ventilatie?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Staan geen gele of rode dingen in apparaatbeheer.

De warmte is het ook niet lijkt me, want ze heeft de laptop gewoon op tafel staan. Ze kan er ook 3dgames gewoon goed op spelen. Als het een te warme videokaart zou zijn zou ie op zo'n moment dan eerder moeten vastlopen toch.

Verwijderd

Op het moment dat het scherm in de vijf delen gaat zijn die delen dan individueel te benaderen- lees aanklikbaar- of, wordt het het hele zaakje onbenaderbaar ?

Verwijderd

Topicstarter
Alleen de onderste startbalk werkte. Ze heeft toen op uitschakelen geklikt, en kreeg wel gewoon dat schermpje. Maar toen ze daar op opnieuw opstarten klikte deed de laptop niets.

Verwijderd

BTW USB/PS2 muis?

Verwijderd

Topicstarter
USB-muis en de touchpad gebruikt ze.

Verwijderd

Heb je nog een ander muisje in huis om te testen of die problemen geeft?
Omdat ie nogal nieuw is , ben je al naar windows update geweest, want meestal missen daar de meest recente updates.

Verwijderd

Topicstarter
Heb zo geen andere muis (is ook een nieuwe muis overigens). En windows is helemaal geupdate.

De eerste keer dat ie vastliep was het tijdens een racespel (trackmania nations). Waarom denk je dat het aan de muis ligt?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 19:10 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook eens een soortgelijk probleem ondervonden op mijn laptop, en dacht onmiddelijk aan grafische moeilijkheden, maar achteraf bleek mijn muis in de clinch te raken met de touchpad driver.
Was een mini-muisje, heel goedkoop, maar na een ordentelijke optische muis er aan gehangen te hebben waren de problemen weg, en nog steeds. Vandaar.

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. dan maar eens een andere muis proberen. Bedankt voor je hulp iig. :) Er is in windows toch ook ergens een log waar alle errors enzo zijn terug te vinden? Kan ik daar misschien vinden of het een probleem is met de muis?

Verwijderd

configuratiescherm - systeembeheer - logboeken

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:20:
configuratiescherm - systeembeheer - logboeken
en dan systeem !

Verwijderd

Topicstarter
Hier een printscreen van het logboek. Het vastlopen is om ongeveer 17:46 gebeurd. Zou die log van ïntelppm Apparaten 2" om 17:46:38 iets kunnen zijn. En waarom is er na 17:49 niets meer gebeurd, of zie je dat pas na opnieuw opstarten van windows?

Afbeeldingslocatie: http://img388.imageshack.us/img388/9005/logboek5zu.th.jpg

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Wat staat er in de melding als je op die intelppm dubbelklikt?

Verwijderd

Topicstarter
Het object _PCT van Acpi 2.0 geeft als resultaat de ongeldige waarde 11

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Hier nog een printscreen van de toepassingen:
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/6046/logboek26ab.th.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 19:56 ]

Verwijderd

Advanced Configuration and Power Integration, power management voor Windows ...
Kijk eens naar je power management.

Verwijderd

Topicstarter
En wat moet ik daar vinden? :P Hij zat trouwens gewoon aan de stroomkabel toen het gebeurde.

Verwijderd

Alle powersaving settings uitschakelen, kijken of het probleem blijft bestaan. Powermanagement kan overigens ook in je Bios aan te sturen zijn, dus daar ook even kijken. Het kan zijn dat een bepaald component niet voldoende voeding krijgt als de laptop automatisch op een zuiniger energiebeleid overschakelt.

Verwijderd

Ik heb dezelde laptop, ook bij de Media Markt en krijg dezelfde melding in systeem log:
Het object _PCT van Acpi 2.0 geeft als resultaat de ongeldige waarde 11

Bij mij lijkt het probleem zich vooral voor te doen wanneer laptop uit de slaapstand komt.

Verder de volgende melding daarna:
De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x1000008e (0xc0000005, 0x805dfff5, 0xa932fcb0, 0x00000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini052206-01.dmp.

Het lijkt mij een hardware probleem, wat raden jullie aan, onmiddelijk ermee teruggaan? Ik heb het ding pas twee weken.

• Frank Kornelis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-03-2012
Hey, ik weet het, is een oud topic, maaruh, wat heb je er inmiddels mee gedaan?

Ik had namelijk ook hetzelfde probleem, in 1x een volledig crashend beeld, ad random... Maar wel weer altijd na transport, in zijn laptoptas, heel vreemd, ben ermee naar de mediamarkt gegaan, daar laten zien, en weer direct bij het inlogscherm van windows, crash. Ze hebben hem voor me opgestuurd naar siemens, dat was net voor kerst, maar nog niet teruggehoord.

Gr. OotB

Out of the Blue

Pagina: 1