Software RAID-0 array weg, hoe recovery?

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 08:52
Na een verhuizing van mijn software raid 0 array naar een andere computer, die overigens ook XP prof draait zijn de schijven ineens niet meer benaderbaar.

Schijfbeheer meld me dat beide (dynamische) schijven dus niet meer benaderbaar zijn. het enige wat ik daar nog kan doen is de schijf converteren naar een standaardschijf.

Ik wil mijn data terug, het zijn 2 250gb schijven en er staan echt veel dingen op (stom op een RAID0 ik weet het)

Bijna alle recoveryprogsels kunnen de schijven wel zien maar kunnen hier niets van recoveren omdat het een raid0 array was.

Hoe kan ik nog data recoveren van de schijven?

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Terugzetten in je oude computer en daarna op de nieuwe zetten?

Workstation

• procyon
Dat had ik me al bedacht, helaas zegt die me nu hetzelfde ..

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 08:45

grimson

domeingrommer

Hier is een tool die het schijnt te kunnen;
http://www.active-undelete.com/

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-02 08:33
Heb je beide schijven het "zelfde" aangesloten als eerst? als in: Schijf 1 op (s-)ata kanaal 1 en schijf 2 op kanaal 2.

• procyon
Ben benieuwd.
Sir Guinhill schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:00:
Heb je beide schijven het "zelfde" aangesloten als eerst? als in: Schijf 1 op (s-)ata kanaal 1 en schijf 2 op kanaal 2.
Exact hetzelfde, het zijn pata schijven, zelfde config wat betreft master slave (ze zaten op 1 kabel)

Verwijderd

Ik heb vorige week het zelfde gehad met 2 sata schijven.

Ik heb met file scavenger v3.0.1 vanuit een werkende XP installatie in ieder geval al mijn bestanden weer terug gekregen. Hiervoor heb je dus wel een extra HD nodig om vanaf op te starten en je bestanden heen te kopiëren. Het repareren van de raid 0 en ervan opstarten is me helaas niet gelukt.

Succes!!

PS er is een trial te downloaden en een registratie te koop....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 19:12 ]

• procyon
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:11:
Ik heb vorige week het zelfde gehad met 2 sata schijven.

Ik heb met file scavenger v3.0.1 vanuit een werkende XP installatie in ieder geval al mijn bestanden weer terug gekregen. Hiervoor heb je dus wel een extra HD nodig om vanaf op te starten en je bestanden heen te kopiëren. Het repareren van de raid 0 en ervan opstarten is me helaas niet gelukt.

Succes!!

PS er is een trial te downloaden en een registratie te koop....
Heb het programma geprobeert maar alle foto's die hij recovered zien er in de map goed uit (als thumbs) maar wanneer ik de fotos ga bekijken zijn ze corrupt, veel artefacts en halve foto's.
(alle fotos zijn 8 MP en dus vrij groot.)

Eigenlijk wel logisch omdat elke foto opgedeeld is in stukjes (door raid0) en dus op 2 schijven staat.
Het lijkt mij dus onmogelijk files te recoveren wanneer scavenger maar per schijf kan bekijken wat er te recoveren valt.

Hoe heb jij scavenger laten recoveren van 2 schijven gelijk ?? (dus raid0)

[ Voor 8% gewijzigd door procyon op 22-05-2006 14:27 ]

Verwijderd

Heb ze weer terug gehangen aan het oude mobo met een andere HD met OS, de raid 0 weer laten aanmaken en daarna gewoon file scavenger v3.0.1 alles uitlaten zoeken. Heb net ff m'n foto's bekeken maar die zijn allemaal goed gegaan. Verder weet ik ook niet wat ik anders heb gedaan...

• procyon
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:05:
Heb ze weer terug gehangen aan het oude mobo met een andere HD met OS, de raid 0 weer laten aanmaken en daarna gewoon file scavenger v3.0.1 alles uitlaten zoeken. Heb net ff m'n foto's bekeken maar die zijn allemaal goed gegaan. Verder weet ik ook niet wat ik anders heb gedaan...
ok dan begrijp ik het, alleen had jij waarschijnlijk hardware raid en ik software, ik kan nu geen software raid array maar aanmaken omdat schijfbeheer me verteld dat de dynamische schijven onleesbaar zijn.
Pagina: 1