Ik wil een rating systeempje maken zodat als je op een serie van 5 sterren met je muis gaat, dat de ster die je hebt geselecteerd dan een kleurtje krijgt, en als je er dan op klikt dat het dan wordt gesubmit.
Alleen kan er op een enkele pagina meerdere ratings staan, met een verschillend aantal sterren.
nu ben ik al een beetje begonnen en ben met het volgende gekomen:
function showRating(starvalue,ratingvalue){
var ratingnumber = window.document.rating12.ratingid.value;
window.document.rating12.star1.src='/images/star.gif'
return 0;
}
Dit stukje code zal voor de rating 12 de 1e ster oplichten.
Nu wil ik eigenlijk dat de "ratingvalue" en de "starvalue" in de plaats komen van het cijfer.
en uiteindelijk als je de 3e ster selecteerd dat de 1e en 2e ster ook oplichten
Weet iemand hoe ik een variabele variabele kan doorgeven aan window.document?
edit:
Hoe zou ik het met een array moeten aanpakken dan?
ik heb het al geprobeerd, maar hij probeerd dan de naam van de array variabele te zoeken in window.document.. wat dus niet bestaat.
eval heb ik al geprobeerd:
als ik:
window.document.rating12.eval('star'+1).src='/images/star.gif' doe dan zegt hij "dat het niet gesupport wordt"
Of doe ik iets verkeerd?
De "objecten" zijn 'img' en die ondersteunen dat niet volgends mij, het staat ook nietin de elementen, dat werkt dacht ik alleen maar bij text/radio/enzo iets wat je kan submitten.
Alleen kan er op een enkele pagina meerdere ratings staan, met een verschillend aantal sterren.
nu ben ik al een beetje begonnen en ben met het volgende gekomen:
function showRating(starvalue,ratingvalue){
var ratingnumber = window.document.rating12.ratingid.value;
window.document.rating12.star1.src='/images/star.gif'
return 0;
}
Dit stukje code zal voor de rating 12 de 1e ster oplichten.
Nu wil ik eigenlijk dat de "ratingvalue" en de "starvalue" in de plaats komen van het cijfer.
en uiteindelijk als je de 3e ster selecteerd dat de 1e en 2e ster ook oplichten
Weet iemand hoe ik een variabele variabele kan doorgeven aan window.document?
edit:
Hoe zou ik het met een array moeten aanpakken dan?
ik heb het al geprobeerd, maar hij probeerd dan de naam van de array variabele te zoeken in window.document.. wat dus niet bestaat.
eval heb ik al geprobeerd:
als ik:
window.document.rating12.eval('star'+1).src='/images/star.gif' doe dan zegt hij "dat het niet gesupport wordt"
Of doe ik iets verkeerd?
De "objecten" zijn 'img' en die ondersteunen dat niet volgends mij, het staat ook nietin de elementen, dat werkt dacht ik alleen maar bij text/radio/enzo iets wat je kan submitten.
[ Voor 40% gewijzigd door Madcat op 21-05-2006 18:12 ]