Notebook HDD installeren

Pagina: 1
Acties:

• mhproductions
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03-2018

mhproductions

MH Productions

Topicstarter
Omdat ik graag xppro op mijn nieuwe laptop wil zetten ga ik de harde schijf formateren! Ik heb gehoord dat dit niet zomaar kan. Ik zou een xp installatie cd moeten maken maken ingebakken drivers ofzo... Nouja, ik heb hier in ieder geval bijna geen verstand van. Ja zo'n cdtje maken moet nog wel lukken met nlite ofzo, maar is dit per se nodig??

De info die ik over de harde schijf heb kunnen vinden is:
2.5" 9.5 mm IDE HDD with Ultra DMA100 supported; 100 GB

Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_

gr. Maarten 8)

Who the fuck is general failure and why the hell is he reading my disk ?!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:41
Ik zie niet in waarom je Windows XP niet zou kunnen installeren op een Laptop zonder kunstgrepen :? :) Althans, ik heb het nog niet meegemaakt dat met moderne laptops dit probleem zich voor zou doen. Kwestie van Windows CD'tje booten, installeren, en daarna gewoon netjes de laptop drivers installeren :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het had kunnen zijn dat bepaalde dingen zoals SATA aparte drivers nodig zouden hebben.
Maar aangezien het hier om een IDE schijf gaat zou het gewoon goed moeten gaan :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Vaak staat er een image van de xp installatie op een onzichtbare partitie op je hd.
Als je die partitie gewoon zo laat, behoud je deze gegevens.

Drivers enzo vind je 9 van de 10 keer op internet terug.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• mhproductions
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03-2018

mhproductions

MH Productions

Topicstarter
The Milkman schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:10:
Vaak staat er een image van de xp installatie op een onzichtbare partitie op je hd.
Als je die partitie gewoon zo laat, behoud je deze gegevens.

Drivers enzo vind je 9 van de 10 keer op internet terug.
Dus die onzichtbare partitie kan ik beter behouden? Want het liefste zou k de hele schijf opnieuw partitioneren. En dan zou die onzichtbare schijf (in mijn geval) verloren gaan. En die image van xp, die is wel van de verkeerde xp... maakt dat iets uit?

Who the fuck is general failure and why the hell is he reading my disk ?!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Bij een notebook zit altijd een officiele recovery of instalatie cd. Die is speciaal voor je notebook, vraagt niet naar de windows key, omdat dit virtuele keys zijn. Ze zijn wel geregistreerd bij M$ maar niet in de install van WinXP.
Pagina: 1