Toon posts:

Haperen van geluid bij gebruik van FireWire geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst wil ik zeggen dat ik even niet wist waaronder ik dit probleem moest posten, het probleem kan aan verschillende dingen liggen (geluid apparaat, Windows, systeem) dus heb ik het hier geplaatst. Mocht het in het verkeerde onderdeel staan, alsvast mijn excuses hiervoor.

Mijn probleem:
Ik heb gisteren de HP m7480.nl gekocht met Windows MCE. Ik wil deze computer gebruiken voor het opnemen en bewerken van muziek. Ik gebruik hierbij een proffesionele geluidskaart via FireWire. (Tascam FW1804)

Als ik nu de gewone geluidskaart in de pc gebruik is er niets aan de hand en werkt hij prima in windows en media center. Maar als ik nu via start>configuratiescherm>audio de firewire geluidskaart selecteer, begint het geluid te haperen. In Windows zelf valt het wel mee, maar als ik Windows media center opstart gaat het beeld en geluid vreselijk haperen met vastlopers tot gevolg.
Ik vind het nogal vreemd, want deze pc is behoorlijk goed en de firewire geluidskaart heeft het altijd perfect gedaan op mijn veel mindere amd athlonxp +2000 512ddr systeempje.

Ik ben vanaf gisteren bezig om het goed te krijgen maar ik weet gewoon echt niet waar ik het moet zoeken en ik ben ten einde raad.

Weten jullie het mischien waar het aan kan liggen? Alvast heel erg bedankt :)