Accu stuk. massakabel of lekstroom?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-04 21:00
Sinds de laatste 6 maanden heb ik steeds last met het starten van de auto. De auto wil niet starten vanwege de acuu, die is namelijk leeg. Het is wel frapant, want we zijn er een week mee op vakantie geweest, en daarom zou hij eigenlijk volledig opgeladen moeten zijn. Maar na een week deed de auto al niets meer. Hij was volledig dood. Toen heb ik de accu proberen op te laden, maar de lader wilde niet, hij laadde maar met 0,5 ampere. De andere lader die ik heb gebruikt (omdat ik dacht dat het aan de lader lag) laadde ook maar rond de 0,5 ampere. Zou de accu dan stuk zijn? Of ligt het aan lekstroom of aan de massakabels?

Ik denk zelf aan de accu, omdat hij ook al niet wilde laden. Morgen ga ik ermee naar Kwik-Fit, om even zo'n zuurmeting te doen, eens kijken wat daar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is het een onderhoudsvrije accu of niet?

In het eerste geval zit er in 90% van de gevallen een glaasje in waarop je kunt zien of het ding kapot is of gewoon leeg...
In het laatste geval; genoeg water in het ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
het glaasje geeft Blauw aan, wat OK is. Maar dat is ie helemaal niet toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-04 05:37

tozzke

aka tozzert

hoe lang zit hij al in de auto? een gemiddelde accu gaat zo'n 4 jaar mee namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

dit klinkt als of een kei dode accu of een slechte massa verbinding. controleer effe de aansluiting van je accu naar het frame van de auto die zal wel verot zijn.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Op de accu staat: 15/02/98

8 jaar oud dus.

De massakabel lijjkt nog wel goed, een beetje groene oxidatie maar dat moet wel kunnen denk ik. Ik zal even kijk wat er uit de zuurmeting komt.

Maar waarom wil hij de accu niet laden dan? Woensdag ben ik met de accu naar Profile geweest, een Volt-meting gaf 9,01 Volt aan. Ik hem dus aan de lader zetten, maar hij wilde niet laden..... (zie startpost, maar met 0,5 ampere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

mcandor schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:47:
Op de accu staat: 15/02/98

8 jaar oud dus.

De massakabel lijjkt nog wel goed, een beetje groene oxidatie maar dat moet wel kunnen denk ik. Ik zal even kijk wat er uit de zuurmeting komt.

Maar waarom wil hij de accu niet laden dan? Woensdag ben ik met de accu naar Profile geweest, een Volt-meting gaf 9,01 Volt aan. Ik hem dus aan de lader zetten, maar hij wilde niet laden..... (zie startpost, maar met 0,5 ampere)
accu is zow dood als een pier dat mag duidelijk zijn een accu moet normaal meer als 12 volt leveren. en als hij zow leeg is dat hij nog maar 9 volt is dan zou de laadstroom maximaal moeten zijn.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 19:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

als een accu niet meer wil laden is waarschijnlijk het zuurniveau te laag, of de platen zijn krom, of je accu is gewoon op. Verse halen dus :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

mcandor schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:42:

Ik denk zelf aan de accu, omdat hij ook al niet wilde laden. Morgen ga ik ermee naar Kwik-Fit, om even zo'n zuurmeting te doen, eens kijken wat daar uit komt.
Voordat je daar voor niks naartoe gaat, is het een onderhoudsvrije accu (dus geen of dichtgesealde vuldoppen)? Zo ja, dan valt er weinig te meten zonder een gat te boren, wat over het algemeen niet zo handig is ;)

8 Jaar oud en niet willen opladen klinkt gewoon als versleten. Nieuwe halen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
er zitten wel doppen op, ik ga nu ff kijken of je die ook open kunt draaien

Ik heb ze open kunnen draaien, de zuurmeting kan dus doorgaan.

Het zag er trouwens wat bruinig ut, is dat weerspiegeling of is het gewoon vies spul?

[ Voor 52% gewijzigd door maarud op 21-05-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoort helder te zijn, de platen zijn grijzig als je naar binnen kan kijken.
Als je bruine prut hebt zijn de platen gecorrodeerd, net als een lekkende condensator of een lekkende AA batterij.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Nieuwe accu, ookal krijg je er weer leven in istie binnen afzienbare tijd weer dood. En acht jaar is vrij veel voor een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:53

_Ernst_

Mark It Zero!

Clithopias schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:20:
Nieuwe accu, ookal krijg je er weer leven in istie binnen afzienbare tijd weer dood. En acht jaar is vrij veel voor een accu.
Met hem ^

Een nieuwe accu is ook zo duur niet, en dan kun je er zoiezo weer een paar jaar tegen :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Clithopias schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:20:
En acht jaar is vrij veel voor een accu.
Nee joh, kan nog wel een maandje mee.

Versleten is versleten, moet je gewoonweg vervangen. Die dingen hebben niet het eeuwige leven. Een zuurmeting doen bij zo'n oude batterij is gewoon verspilling van tijd, in dezelfde tijd had je al een nieuwe batterij erin.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 22-05-2006 00:53 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09-2024
Vast veel meer dan je er voor over hebt. Een nieuwe accu kost je normaal gesproken tussen de 50 en de 100 euro, afhankelijk van het soort accu dat je moet hebben. Over de gemiddelde levensduur is niet zoveel te zeggen, soms gaan ze jaren mee, zoals bij de TS, maar soms houden ze er ook opeens mee op.

Mijn vorige accu heeft het 3 jaar volgehouden. Met de kanttekening dat ik hem heel wat keren leeg heb laten lopen door de lichten aan te laten |:(
Voor 45 euri had ik een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Koop gewoon een nieuwe accu man. Al dat gezeur met metingen en zuur is de moeite niet waard.

8 jaar oud en dit soort verschijnselen. Dat ding is gewoon hardstikke dood man.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zo'n Redtop kost je zo'n 120 euro.
Zijn wel dure krengen idd, maar je zal merken dat 'ie veel meer power heeft.
Vooral aan te raden bij dikke diesels en 8 cilinders e.d.
Naast de lange levensduur (en garantie) hebben de Optima's ook enorm veel CCA (Cold Cranking Amps) t.o.v. Halford accuutjes. En dat uit zich weer in het langer kunnen doorstarten met een hoog continu amperage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 15-04 12:34

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Meteen even een klein weetje :

Hoe langzamer je je accu oplaadt, hoe beter het eindproduct zal zijn :)

Ps. : Gel accu kopen ;) deze zijn wel iets duurder, maar hebben ook een langere levensduur :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KatirZan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:55:
Meteen even een klein weetje :

Hoe langzamer je je accu oplaadt, hoe beter het eindproduct zal zijn :)

Ps. : Gel accu kopen ;) deze zijn wel iets duurder, maar hebben ook een langere levensduur :)
Las daar een stukje over dat deze op een speciale manier opgeladen dient te worden (met weinig power, en naarmate de accu voller raakt steeds minder...)

Zijn deze accu's wel zondermeer te plaatsen in een auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Tegenwoordig zie je juist steeds meer gel-accu's in auto's, alleen van zeer uiteenlopende kwaliteiten.
De Optima's die ik eerder noemde zijn ook gel-accu's.
Ik geloof dat de filosofie erachter is dat er een geleermiddel aan het normale accuwater toegevoegd is om interne bewegingen te minimaliseren en daardoor levensduur te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
die accu is net terug van Kwik-Fit, heeft daar de hele nacht aan de lader gehangen, en daarna hebben ze hem gecontroleerd. Er was helemaal niks mis mee, cellen waren goed enz enz.

Het ligt dus aan de auto. Wat zou het kunnen zijn? Lekstroom? Maar wat dan?

Massakabel oid? Een auto moet toch wel een week stil kunnen staan zonder lege accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 09:20

paQ

meet op je accupolen met draaiende motor hoeveel Volt je krijgt.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
hmm, die accu heb ik er net ingezet, maar de auto is zo dood als een pier, lampjes branden zwak enz. Dat terwijl hij supervol (althans, dat zei K-F) was, hij kwam direct van de lader...

Is die accu nou stuk dan? Als 2 bedrijven zeggen, nee, de accu is nog vrij goed, dan zal dat wel zo zijn. Maar dan is het debiel dat hij in de auto hartstikke leeg is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

wat meet je op je accupolen zonder kabels eraan, en wat met?

en waarom koop je nou niet gewoon een nieuwe accu? :P

leen de accu van je buurman en probeer het uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23-04 19:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

+ pool los, alles uit in je auto, amperemeting met multimeter tussen + draad en pool doen.

En waarom heb je geen nieuwe accu gekocht? :p

[ Voor 10% gewijzigd door teacher op 25-05-2006 15:09 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik vind het vaag dat die bedrijven zeggen dat de accu perfect is, terwijl hij niets doet in de auto. Daarom heb ik er nog geen nieuwe in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46077

is het probleem er nog met een nieuwe/andere accu?
ja is het probleem in je auto
Nee? zit het in de accu
een accu van 8jaar oud is gewoon op
ik heb vandaag een accu vervangen van een klant na 4jaar
soms heb je geluk
soms heb je pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59
mcandor schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:15:
Ik vind het vaag dat die bedrijven zeggen dat de accu perfect is, terwijl hij niets doet in de auto. Daarom heb ik er nog geen nieuwe in...
Ehm... je hebt het wel over de KwikFit hoor. Dat zijn nou geen hoogbegaafde automonteurs. Zij trekken de conclusie: hele nacht aan de lader, dus de volgende dag issie goed. Dat dit in het echt niet zo is... tja.

Koop nou maar gewoon een nieuwe. De gemiddelde accu haalt de 8 jaar niet eens, dus wat dat betreft heb je nog mazzel gehad. Accu kost ook niet de wereld.

De tijd en gedoe die je met dit gezeul van die accu hebt gehad had je jezelf kunnen besparen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
mcandor schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:15:
Als je de accu erin hangt en de lampjes branden vaag.. dan is die accu dus hardstikke dood.

Dat ze hem de hele nacht aan de lader hebben gehad zegt niets. Een dooie accu kun je aan de lader hangen zoveel je wilt, je krijgt er nooit meer (veel) energie ingepropt.

Weet jij veel hoe ze hem bij de KwikFit testen?

als je auto de accu niet bijlaad zou ie met een volle accu van kwikfit in iedergeval moeten starten.. aangezien hij dat al nieteens doet met een accu waarvan kwikfit zegt dat 'ie vol is, is er iets mis met je auto of met de accu..

Kun je niet ff met een paar startkabels en een andere auto kijken of de lampjes dan wel normaal branden en of je auto start? Als dat het geval is (en ik weet bijna zeker dat dat zo is) is er dus niet direct iets met je auto mis, maar is die accu gewoon dood. En nogmaals: alle symptomen wijzen daar wel op..

[ Voor 37% gewijzigd door FragDaddy op 27-05-2006 23:45 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
ik heb er een andre accu ingedaan, van onze andere auto en hij start perfect...

Accu is dus hartstikke dood

#@!%@%@% kwik-fit

Wil ik een nieuwe kopen, kunnen ze nergens accu's leveren in Assen, alles moet speciaal besteld worden. Stom stadje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

mcandor schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:58:

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
mcandor schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:58:

#@!%@%@% kwik-fit

Wil ik een nieuwe kopen, kunnen ze nergens accu's leveren in Assen, alles moet speciaal besteld worden. Stom stadje...
offtopic: Assen is liev O+ . Ik woon ook in Assen >:)

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 28-05-2006 16:52 ]

Pagina: 1