Toon posts:

[2003] Aanloggen met laptop op 2 verschillende domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een praktisch probleem :
met dezelfde laptop wens ik in te loggen met ctrl-alt-del op 2 verschillende domeinen(lees servers)
Niet gelijkertijd doch afhankelijk van waar ik mijn laptop gebruik wens ik ofwel het ene domein ofwel het andere te gebruiken.
Een eerste domein is al ingesteld op de laptop.
Ik weet dat je via externe verbinding aanmaken dit telkens handmatig kan doen, maar dit is niet gebruiksvriendelijk.
Ik zoek dus een mogelijkheid om bij de opstart van de laptop te kunnen kiezen onder welk domein en daarbijhorende gebruikersnaam ik wil inloggen (afhankelijk van waar ik de laptop gebruik)
Bestaat die mogelijkheid met windows 2003 server of is dit al een eerste beperking van deze serversoftware :? ?

Groeten,

Michel

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
Het kan niet 123 en ook niet 456.
Je zou via scripting nog wel het 1 en ander kunnen automatiseren, maar je machine kan niet van domainen lid zijn.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:12
Kan alleen als de domeinen in dezelfde forest zitten. Wellicht ook als er een trust is tussen de forests... maar zomaar los zie ik het ook niet gebeuren

No production networks were harmed during this posting

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als het twee domeinen in eenzelfde organisatie zijn zou je dit met een trust op kunnen lossen. In de meeste gevallen is dit verre van een optie, en zou je het wellicht met een dualboot op kunnen lossen. Zijn er zoveel voordelen door op het domein in te loggen? Je kan met een standalone laptop ook veel doen op 't netwerk van de klant :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
met multi network manager moet dit lukken denk ik. Nadeel is wel dat je nadat een domain verandering eens een reboot moet doen. Maar zoals reeds aangehaald: moet je wel in beide domainen zitten. Ik zit met mijn laptop soms ook in meerdere domainen, maar verander dit eigenlijk nooit. Gewoon inloggen met mijn gebruikersaccount van mijn domain, en als je een of andere netwerkshare moet benaderen dan geef ik wel manueel het domain\gebruikersnaam in als hij dit vraagt.