Power Hack Linksys WAP54G

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:52
Sinds kort gebruik ik een Linksys WAP54G Acces Point. Om overal in en om huis gebruik te kunnen maken van het netwerk, heb ik dmv alternatieve firmware het zendvermogen van de Linksys opgeschroefd naar 84 milliwatt., terwijl 42 milliwatt standaard is.
Het resultaat mag er zijn, zelfs achter in de tuin houd ik volle snelheid en de verbinding blijft stabiel.
Iemand suggereerde dat het opvoeren van het zendvermogen ten koste zou kunnen gaan van de levensduur van de Linksys, en dat dergelijke trucs extra ruis opleveren. Volgens het log van de Linksys heb ik echter geen packetloss, dus dat verhaal klopt niet.
Maar hoe zit het nu met de levensduur?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
door het verhoogde zendvermogen kunnen de chips in het AP warmer worden en aangezien warmte de vijand is van elke chip, zou dat dus idd de levensduur kunnen verkorten.
Aan de andere kant: hoe lang doe je met een AP tegenwoordig, 2 jaar ofzo ?

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:52
Ik snap wat je bedoelt, maar ik wil voorkomen dat dit AP al in de komende (warme) weken vroegtijdig overlijdt.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:57

BHQ

84mW is gewoon wat de zender nog zonder problemen aankan, de levensduur zal ook niet korter worden. Pas wanneer je hoger gaat wil je 'm liever -wel- koelen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

"Iemand suggereerde..."

Wie dan :? Geef in dit soort gevallen bron :o

Bovendien lees ik nergens dat je zelf op zoek bent gegaan om dit verhaal te bevestigen danwel te ontkrachten of geef je niets aan wat je vond daarbij :o

Je geeft ook niets aan van de temperaturen van de chips in kwestie (ook al kun je het niet meten, je kunt met je vinger al <50C en >50C oordelen).

Los daarvan is Overige Hardware geen dumpbak, kijk sowieso in de hoofdgroep 'Netwerken'...

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 22-05-2006 12:31 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.