Toon posts:

2 monitors op een computer

Pagina: 1
Acties:
  • 828 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
dit onderwerp is vast al vele malen voorbij gekomen, maar kon niet echt een gericht antwoord vinden op mijn vraag.

ik heb op dit moment 1 monitor aangesloten op mijn computer, maar wil hier graag 2 monitors van maken. en wel zo dat er op de ene monitor het bureaublad te zien is, en op de ander bijv een film oid. is dit mogelijk?

ik heb op dit moment maar 1 VGA aansluiting rechtstreeks op mijn moederbord, kan ik dit oplossen door 2 aparte videokaarten in mijn computer te doen of kan het helemaal niet?

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus als ik twee (dezelfde) videokaarten koop, en deze in mijn twee overige PCI sloten steek, dan zou het moeten lukken?

eventueel kan ik ook kijken voor een enkele videokaart met 2 uitgangen, misschien iets goedkoper.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:57:
ok, dus als ik twee (dezelfde) videokaarten koop, en deze in mijn twee overige PCI sloten steek, dan zou het moeten lukken?

eventueel kan ik ook kijken voor een enkele videokaart met 2 uitgangen, misschien iets goedkoper.
gewoon een enkele videokaart kopen, zelfs een FX5200 heeft 2 uitgangen ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
GoldenSample schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:00:
[...]

gewoon een enkele videokaart kopen, zelfs een FX5200 heeft 2 uitgangen ;)
die kost bij 1to0 maar 36,65! dan gaat het nog goedkoper worden dan ik dacht.

de aansluiting die op mijn moederbord zit moet ik dan gewoon ongebruikt laten neem ik aan? en zou ik daar in de toekomst eventueel ook nog een monitor op aan kunnen sluiten of wordt dat teveel van het goede?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
als de 5200 pci is , en je onboard is agp of pci-express : ja
is die extra videokaart AGP of PCI-express en zijn er bij pci-express geen lanes meer beschikbaar: nee

Out of the box? What box? There is no box.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:06
op die moederbord aansluiting kan je ook weer een monitor hangen ja, dan heb je er dus 3!

Maareh, dit had je allemaal zooo gemakkelijk kunnen vinden met de FAQ :/

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:08:
[...]

die kost bij 1to0 maar 36,65! dan gaat het nog goedkoper worden dan ik dacht.

de aansluiting die op mijn moederbord zit moet ik dan gewoon ongebruikt laten neem ik aan?
Ja. En je kan die onboard videokaart ook uitzetten in je bios, zodat 'ie niet alsnog ramgeheugen zit te verbruiken, terwijl je 'm eigenlijk niet gebruikt.
en zou ik daar in de toekomst eventueel ook nog een monitor op aan kunnen sluiten of wordt dat teveel van het goede?
Ja, dat kan.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00
SyS_ErroR schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:11:
op die moederbord aansluiting kan je ook weer een monitor hangen ja, dan heb je er dus 3!

Maareh, dit had je allemaal zooo gemakkelijk kunnen vinden met de FAQ :/
Paddixx schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:11:
[...]

Ja. En je kan die onboard videokaart ook uitzetten in je bios, zodat 'ie niet alsnog ramgeheugen zit te verbruiken, terwijl je 'm eigenlijk niet gebruikt.

[...]

Ja, dat kan.
Nee, dat kan meestal dus niet ! De meeste onboard videokaarten hangen aan de agp-bus, zogauw jij een 'echte' kaart in je agp-slot duwd wordt de onboard gewoon uitgeschakeld. Dit omdat er nooit twee kaarten op één agp bus kunnen zitten.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt allemaal voor de duidelijke reacties!

en 2 monitors is voldoende, met 3 raak je het overzicht misschien ook weer kwijt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 17:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:15:
ok, bedankt allemaal voor de duidelijke reacties!

en 2 monitors is voldoende, met 3 raak je het overzicht misschien ook weer kwijt.
Niet!
ik heb er nu 2 en ik zit serieus te denken aan een 3e, want af en toe heb ik gewoon te weinig ruimte O-)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit was met een klein beetje zoekwerk ook wel door jezelf te beantwoorden geweest. Volgende keer dus eerst even zelf aan de slag ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.