Toon posts:

BIOS ROM checksum error

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord heeft het een lange tijd gedaan en opeens krijg ik dus deze error "BIOS ROM CHECKSUM ERROR" wat moet ik hiermee? want verder opstarten doet hij niet meer. Want na deze deze error gaat hij zoeken naar een cd en naar een floppy. En daarna gaat hij de hele tijd piepen en dan doet hij niks meer. Moet hem echt 30 x resetten en dan doet hij het opeens.

Het gaat om dit moederbord: Asus Moederbord K8N4-E Deluxe .

Grtz,
GDG16

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

BHQ

Bios reset al geprobeerd? Vers batterijtje misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Jah al gedaan, heb de bios gereset, en een nieuw batterijtje in gedaan. Het gaat trouwens om een nieuw moederbord.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

BHQ

Lijkt me een brakke BIOS maar eerder een brak mobo.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer een laatste BIOS (even downloaden op een andere PC) op diskette of CD te zetten, je mobo zal hem automatisch proberen te flashen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:08:
Mijn moederbord heeft het een lange tijd gedaan
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:12:
Het gaat trouwens om een nieuw moederbord.
Lijkt me een beetje tegenstrijdig. Indien het laatste waar is, terug naar de leverancier.
Anders inderdaad opnieuw proberen te flashen. Er zijn een-of-meer bitjes in het flash geheugen waar de software is opgeslagen omgevallen. Batterijtje/Reset zullen niet helpen aangezien het een ROM error is..

Verwijderd

Topicstarter
het is een nieuw moederbord van ongeveer 2 maanden oud, toen heeft hij het goed gedaan. Maar sinds kort geeft hij dus deze fout. Maar heb hem vandaag naar de winkel gestuurd en we zullen wel een nieuwe krijgen :D

bedankt!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 20:51 ]

Pagina: 1