Toon posts:

Poorten dicht maar geen router of firewall???

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag mijn poorten willen openen voor programma's als bittorent en vele multiplayer spellen.
Ik ben niet in het bezit van een router, ik heb geen firewalls aanstaan (ook niet de windows firewall).
ik heb een klein netwerkje van 2 pc's:
Pc1 krijgt intenet van een alcatel 330 usb modem en staat met een cross utp cable in verbinding met pc2.
Nu heb ik het programma utorrent en daar kan je kijken of je poorten open zijn of niet.
Als ik op pc1 kijk zijn de poorten open en pc2 zijn zij dicht.
Maar als ik op pc1 utorrent aan heb op bijv poort 6346 en ik check dan op pc2 poort 6346 zegt hij dat hij wel open is??? :?

Verwijderd

PC2 staat niet rechtstreeks in connectie met internet, maar via nat over PC1.
Als je bepaalde poorten op pc2 open wilt hebben vanaf het internet, dan zal je moeten portmappen vanaf pc1.
Het is dus of pc1, of pc2. Je kan niet één dezelfde poort naar twee pc's mappen.

Ik ken het progje verder niet wat de boel checked, maar ik neem aan dat deze kijkt of er vanaf internet op je publieke ip geconnecteerd kan worden via bepaalde poort. Ik denk dat het progje dan niet door heeft dat hij achter een nat connectie zit als je vanaf pc2 connect en dus connectie maakt naar pc1 waar op dat moment die torrent client actief is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 16:47 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-04 12:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ben niet in het bezit van een router,
Dat ben je wel ;). Pc1 fungeert als router.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan ik nu poorten openen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:47:
Maar hoe kan ik nu poorten openen?
Op de router-pc de poorten forwarden naar PC2 middels een of ander proggie, die zijn er vast wel..

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Open het eigenschappenvenster van je gedeelde netwerkverbinding, ga naar het tabblad geavanceerd en kies daar 'instellingen'.

Dan kun je services aanvinken die voor je andere pc's beschikbaar moeten zijn.
Kies dan toevoegen, vul een leuke beschrijving in, vul het ip van de andere pc in en vul de poortnummers in.
Dan zijn je poorten geopend.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:57:
Open het eigenschappenvenster van je gedeelde netwerkverbinding, ga naar het tabblad geavanceerd en kies daar 'instellingen'.

Dan kun je services aanvinken die voor je andere pc's beschikbaar moeten zijn.
Kies dan toevoegen, vul een leuke beschrijving in, vul het ip van de andere pc in en vul de poortnummers in.
Dan zijn je poorten geopend.
ik heb het geprobeerd maar al ik kijk op watismijnip.nl staat er op allebij de pc's hetzelfde ip???
moet ik dan een statisch ip adres maken ofzo???

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet het interne IP invullen, bij watismijnip.nl krijg je je externe IP te zien.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Kijk gewoon even bij netwerkverbinding --> 'support' tabblad. Als je op www.watismijnip.nl kijkt zie je je externe ip adres op het inet. Wat jij nodig hebt is het interne adres van pc2.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-04 15:46
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:54:
[...]

ik heb het geprobeerd maar al ik kijk op watismijnip.nl staat er op allebij de pc's hetzelfde ip???
moet ik dan een statisch ip adres maken ofzo???
Dat komt omdat ze dezelfde internet verbinding hebben, hij bedoelt waarschijnlijke je interne IP.

Verwijderd

En hoe je dat komt te weten?

Start -> uitvoeren -> ipconfig

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig

anders klapt je schermpje direct dicht..

*dit is allemaal wel heel erg basic hoor :/

[ Voor 7% gewijzigd door Pakjebakmeel op 25-05-2006 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is nog steeds niet gelukt ik heb alles gedaan wat jullie zeiden maar hij blijft volgens utorrent dich maar er staat checking poort on (en dan mijn externe ip adres).
misschien moet ik ergens anders laten scannen?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 10:48:
het is nog steeds niet gelukt ik heb alles gedaan wat jullie zeiden maar hij blijft volgens utorrent dich maar er staat checking poort on (en dan mijn externe ip adres).
misschien moet ik ergens anders laten scannen?
Misschien moet je je manier hoe je poort hebt geforward hier eens een schermprintje van neerzetten. (inclusief de output van ipconfig /all op pc2 )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1