Wat is beste luchtgekoelde oplossing voor X1900?

Pagina: 1
Acties:

• Forseakyn
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-07-2025
Heb al een beetje zitten rondneuzen, maar kreeg het nog niet gevonden. Wat is nu de beste luchtgekoelde oplossing voor een X1900 XTX ? Ik had gelezen dat de VF900cu van Zalman hem niet beter gekoeld kreeg dan die stockkoeler?

Dus wat is nu een goede luchtgekoelde oplossing (overclocking mogelijkheden zou gewenst zijn) om dit beestje goed te koelen?

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 19:58
dit zou een goeie volgens mij zijn Arctic X2

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Als je geluid buiten beschouwing laat en alleen kijkt naar beste koeling/OC mogelijkheden is stock de beste luchtkoeler op dit moment. Op stock volts koelt X2/zalman wellicht iets beter maar zodra volts omhoog gaan koelt stock beste.

Verwijderd

tot die conclusie ben ik ook gekomen naderhand ;)

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Misschien een heatpipe/peltier koeling?, Als je dan een beetje lekkere airflow door je kast hebt kan je volgens mij best ver komen

"Stilte, een gat in het geluid...."

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 14:37
Op tomsharsware.com was een tijdje geleden een newspost over een superb ding dat die Zalmans er dik uitrrok (was wel vrij lomp). Zal eens zoeken...

Hoppakee Zie hier: http://www.tomshardware.c...ula_for_graphics_cooling/

[ Voor 30% gewijzigd door TeXiCiTy op 21-05-2006 23:36 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:28
Onze vrienden van arctic komen binnenkort ook met een nieuwe Accelero serie;

De zogeheten "S" serie.
Miss daar even op te wachten op de frontpage van arctic zie je al een plaatje ervan...

Anders is de KuFormula VF1-PLUS miss wat?:
[rml][ Cooling]-[ Het grote Sytrin KuFormula VF1 Plus ervaringen to[/rml]

En anders zou ik voor het betere overclocking overschakelen op zoeen

Thermaltake Tidewater

http://www.thermaltake.co...One/cl-w0086/cl-w0086.asp

Succes ;)

hoi

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
@Mielmania, Ik zou echt nooit het waterreservoir in mijn computer gaan hangen...
Als je 1 slangetje niet goed hebt aangesloten lekt het gelijk op je mobo bij het vullen...

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Forseakyn
Thermaltake Tidewater past wel , maar de slangen blokkeren 2 memory blokken, en die wil ik toch wel gekoeld houden ;)

• Forseakyn
Heb nu een beetje zitten kijken en het lijkt erop dat deze 2 de beste zijn voor goede koeling en overclocking...geluidsoverlast intresseert me niet zoveel aangezien de huidige stockkoeler ook al teringveel herrie maakt dus jah dan liever veel herrie en goede overclocking ;)

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de

Thermalright V1 Ultra

en de

KuFormula VF1 Plus

iemand ervaringen hiermee?? Mijn voorkeur gaat uit naar de KuFormula VF1 Plus en dan hierop een 92mm fan modden om zo meer ruimte tussen de zijkant van kast en de kaart te creeren.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:03

Bever!

3

die kuformula is een beetje een onding om te mounten geloof ik en ook vrij luidruchtig.

artic x2 is echt prima.

Verwijderd

Kuformula is wel stil, maar gigantisch groot.En lelijk.
Pagina: 1