Toon posts:

[mailinglist] aanpassen afzender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:52 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je kan in DirectAdmin bij de instellingen van de mailinglist gewoon aangeven of er een reply-to adres in de header mee wordt verstuurd :)

En 'reply to all' kan je dan wel gebruiken, die reply'd aan zowel de afzender als alle ontvangers, maar dan krijgt een iemand hem dubbel ;)

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

Het eerste zal wel mogelijk zijn. Alleen niet via DirectAdmin (volgens mij)

Maar met het aan willen passen dat reply naar de orginele afzender gaan, ga je weer voorbij aan het doel van een maillist. Het is daarom dat de reply weer naar de lijst gaan.
Normaal is het ook voor discussies en is het juist de bedoeling dat iedereen een antwoord dan ook weer leest.

Vraag 2: nee dat is niet mogelijk.
a) De reply-all knop is client specifiek en kan dus per applicatie verschillen van werking.
b) Om terug te mail naar iedereen via de reply-knop zou de client alle adressen van de ontvangers moet weten. Een maillist verbergt juist welke adressen er op de lijst staan.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:52 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
bakkerl schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:40:
Het eerste zal wel mogelijk zijn. Alleen niet via DirectAdmin (volgens mij)
Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/121/schermafdrukdirectadminv1266mo1.th.png
volgens mij wel hoor? Als ik het vakje leeg laat, komt er toch gewoon geen reply-to in de header...
offtopic:
Alles lopen wegpoetsen, iets vergeten :X nu maar hopen dat jullie lief zijnverbeterd ;)
Maar met het aan willen passen dat reply naar de orginele afzender gaan, ga je weer voorbij aan het doel van een maillist. Het is daarom dat de reply weer naar de lijst gaan.
Normaal is het ook voor discussies en is het juist de bedoeling dat iedereen een antwoord dan ook weer leest.
Dat hoeft natuurlijk niet. Een mailinglist is om meerdere mensen te bereiken zonder alle emailadressen te hoeven intikken (en openbaar te maken, maar dat kan ook met bcc)
Vraag 2: nee dat is niet mogelijk.
a) De reply-all knop is client specifiek en kan dus per applicatie verschillen van werking.
b) Om terug te mail naar iedereen via de reply-knop zou de client alle adressen van de ontvangers moet weten. Een maillist verbergt juist welke adressen er op de lijst staan.
Als ik nu een mailtje krijg van iemand, zonder een reply-to naar de mailinglist, en ik klik 'reply to all' mail ik naar de afzender+ontvanger --> afzender+mailinglist ;)

[ Voor 6% gewijzigd door mithras op 21-05-2006 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 172% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:52 ]

Pagina: 1