Toon posts:

Twee monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nu beter geformuleerd hoop ik...

Tweakers van Nederland, ik heb jullie hulp nodig...

Ik heb een Moederboard (Asus P4S800-MX SE) met een onboard grafische chip.
Nu heb ik onlangs een grafische kaart gekocht (Asus Nvidia GeForce 9520-XTD AGP-slot) om een tweede monitor, en later mogelijk een TV, aan te sluiten.

Mijn probleem is nu dat ik alleen maar beeld krijg via of de onboard grafische chip of de op de AGP poort aangesloten grafische kaart, nooit via alle twee gelijktijdig.

Is er iemand die me hier mee kan helpen.

!!! To moderator: Hoe kan ik in het vervolg beter/duidelijker mijn vraag formuleren? !!!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:31
Volgens mij is dat niet mogelijk? Het is OF de ene chip, of de andere chip, nooit allebei tegelijk (IRQ problemen oid dacht ik? Dat weet ik niet helemaal zeker).

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 15:05
MoiZie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:21:
Volgens mij is dat niet mogelijk? Het is OF de ene chip, of de andere chip, nooit allebei tegelijk (IRQ problemen oid dacht ik? Dat weet ik niet helemaal zeker).
Het zou kunnen, ik ben ook niet zeker. Alleen met een pci kaart kun je volgens mij meedere monitoren doen en natuurlijk met een of ander flutte grafische usbkaart. Heb je geen twee videopoorten op je grafische kaart? de meeste hedendaagse kaarten hebben dat, misschien moet je een verloop stukje zoeken voor de digitale uitgang voor een wat oudere monitor maar dat werkt zonder enige ervaring.

Als je deze kaart hebt, kun je het makkelijkste een verloopstuke van DVI naar SUB-D pakken, die zien er zo uit. Dit moet zelfs een leek kunnen. :*)

[ Voor 20% gewijzigd door 5mebibyte op 21-05-2006 15:25 ]

verdwaalde ict'er op elektro!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:51
phYzar in "Misschien tijd voor een dual monitor FAQ..."
Wanneer de onboard videokaart gebruik maakt van de agp-bus wordt hij automatisch uitgeschakeld wanneer een andere videokaart wordt geplaatst, omdat de agp-bus (meestal/altijd?) niet voor 2 videokaarten geschikt is en je dus een pci-kaart zal moeten plaatsen om je doel te bereiken
:)

[ Voor 3% gewijzigd door phYzar op 21-05-2006 15:24 ]

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

het is bijna altijd het geval dat als je een onboard vga hebt en je er een AGP / PCI VGA kaart in je pc stopt. De onboard VGA wordt dan uitgeschakeld door het bios en je dus niet je onboard VGA en je door jouw ingebouwde VGA kaart tegelijk kan gebruiken.

Wat we een optie is als je 2 monitoren tegelijk wilt gebruiken is opzoek gaan naar een AGP kaart die 2 monitor aansluitingen heeft. Bijna iedere kaart van tegenwoordig vanaf ongeveer 100 euro (soms wel al goedkooper) heeft 2 monitor aansluitingen. Informeer maar eens bij de locale pc boer wat hij in de aanbieding heeft.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:06

Haan

dotnetter

Het makkelijkst is natuurlijk een agp-kaart met 2 uitgangen.. (heeft die kaart dat ook niet gewoon? )

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 15:34
Ik meen dat ze allebei gebruik maken van het AGP slot, en dan gaat het tegelijkertijd niet werken. Alleen als je twee verschillende slots gebruikt, bv. 2x PCI-E of 1x AGP en 1x PCI, dan werkt het wel.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 15:05
Haan schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:27:
Het makkelijkst is natuurlijk een agp-kaart met 2 uitgangen.. (heeft die kaart dat ook niet gewoon? )
Ja een DVI en SUB-D, zie mij post de afbeelding
5mebibyte schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:23:
[...]

Als je deze kaart hebt, kun je het makkelijkste een verloopstuke van DVI naar SUB-D pakken, die zien er zo uit. Dit moet zelfs een leek kunnen. :*)

verdwaalde ict'er op elektro!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mogelijk zit de onboard chip op de AGP bus. Op de AGP bus kan maar 1 videokaart. Dus zodra jij er een AGP kaart in prikt gaat de onboard video uit.

Wat je kunt doen om dual monitor setup te maken is een AGP kaart pakken die 2 aansluitingen (en 2 RAMDACs) heeft. Hebben de meeste tegenwoordig wel heb ik het idee.
Wat je ook kunt doen, en wat ik zelf wel eens gedaan heb, is een PCI kaartje er naast zetten in een leeg PCI slotje. Oudere kaartjes zijn daar goed geschikt voor mits je er geen 3D rendering of andere grafisch leuke truukjes mee hoeft te doen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Al ik zo'n verloopstukje van DVI naar SUB-D gebruik voor mijn tweede monitor, is de TV-out poort nog wel te gebruiken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, je hebt nu begrepen dat een integrated (onboard is iets anders, maar dat is mierenneukerij) chip geen kaart is, maar ik schreef ook in mijn sluitmessage:
2) is AGP een poort of een bus? Het antwoord daarvan (en de gevolgen ervan) verklaren namelijk 100% wat je hier beschrijft :z
Daar rep je met geen woord over. Het feit dat de integrated VGA controller ook aan de AGP poort hangt verklaart waarom het nooit tegelijk gaat werken. Hier is al meer dan genoeg over geschreven in vele topics (onder andere door mij). Ik heb het daar al uitvoerig uitegelegd, zoek dat dus op ipv met topics te spammen.

Zie trouwens ook:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Als je zonder overleg een topic "heropent" gaat hij per definitie dicht. Bij deze :o
(maar wederom, het feit dat je ook nu niet opgezocht hebt hoe het met poorten tov bussen zit zou reden genoeg zijn voor een slotje, al was dit je eerste topic hierover)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.