[XP] Windows 'locken' als de klep dichtgaat?*

Pagina: 1
Acties:
  • 731 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij de poweropties van Windows kun je aangeven wat er moet gebeuren als je de klep van de laptop dicht drukt. Standaard is dit dat ie naar standby gaat. En je kunt kiezen voor hibernate.
Ik vroeg mij of het ook mogelijk was om de laptop alleen te locken?!
Nu lijkt dit misschien op standby omdat er ook een wachtwoord gevraagd wordt, maar standby is nogal trager dan gewoon locken...

Zou hier een hack of tool voor zijn? Ik kon niks vinden...

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik weet wel dat ik m'n server lock met een simpele taak in windows. Na zoveel minuten idlen. Maar volgens mij kan je niet 'als hibernate dan ->' of 'als standby dan ->' doen.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

oZner schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:16:
Bij de poweropties van Windows kun je aangeven wat er moet gebeuren als je de klep van de laptop dicht drukt. Standaard is dit dat ie naar standby gaat. En je kunt kiezen voor hibernate.
Ik vroeg mij of het ook mogelijk was om de laptop alleen te locken?!
Nu lijkt dit misschien op standby omdat er ook een wachtwoord gevraagd wordt, maar standby is nogal trager dan gewoon locken...

Zou hier een hack of tool voor zijn? Ik kon niks vinden...
Er is inderdaad geen optie om hem te locken zodra je hem dicht doet. Wat je wel kan doen is, schermbeveiliging met wachtwoord aanzetten op 1 minuut. Zodra je je scherm dichtdoet (zonder actie) komt 1 minuut later je wachtwoord scherm. (Dus dat hij gelocked is.) Misschien is dat een optie.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
1 minuut is niet echt sneller dan standby, ofwel?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Murcielago schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:37:
1 minuut is niet echt sneller dan standby, ofwel?
Het gaat er hem om, wanneer hij de klep opendoet lijkt me. Dat hij helemaal moet booten dan. Dmv van schermbeveiliging duurt het 2 seconden max.

• iAR
  • Niet online
Dat van die screensaver zou nog wel een idee zijn, enige nadeel is dat als je zelf even idle achter je laptop zit je dan ook een screensaver hebt. Dat zou je kunnen ondervangen met een wat langere grace period, but still.

En is er misschien een tool of manier om de het signaal op te vangen op het moment je de klep dicht doet? Je zou er dan zelf de actie "lock" aan kunnen hangen...!?

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 13:02
windows-toets + L?

• iAR
  • Niet online
ja... :/ en dan automatisch

Verwijderd

oZner schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:30:
[...]
ja... :/ en dan automatisch
even uitmeten waar die knopjes zitten en dan 2 kleine kubussen plakken op je scherm die de toetsen indrukken als de klep dichtgaat (die van windows iets langer maken dan de L)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation

Edit: ik kan bij mijn HP laptop helaas geen opdracht laten uitvoeren bij het sluiten van de klep. Enkel kiezen uit: Do nothing, Stand by of Hibernate.

[ Voor 69% gewijzigd door ajhaverkamp op 23-05-2006 12:37 ]

This footer is intentionally left blank

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien dat het met het programma TweakUI mogelijk is. Met dat programma kan je erg veel van windows aanpassen en kan wat jij wilt misschien ook.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:31

Turkish

zhé germans

dit heeft niks te maken met hardware, dus verplaats ik hem naar windows clients :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-03 20:56
Is er toevallig al een oplossing bekend? Ik ben ook op zoek naar een optie om de laptop de vergrendelen zodra ik de klep dicht doe.

Op google vind ik vrij weinig, mede omdat ik niet weet op welke keywords ik moet zoeken :p

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
In Google zoeken op Windows XP close the lid geeft heel wat hits maar er staat weinig tussen wat de oplossing biedt.

Zoeken met Win32 API en ACPI (Sluiten van de klep is een vereiste voor ACPI compatible voor een laptop) levert geen oplossing in de 1e pagina met hits. Wellicht moet je daar mee verder zoeken en vind je nog wat.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Beetje puzzelen:
Hier staat wat er in je laptop gebeurt als je het deksel dichtklapt; een ACPI Notify(,0x80) om precies te zijn.
En hier staat hoe je ACPI status kunt mappen naar WMI events.
Op basis van dat WMI event kun je een scriptje aftrappen wat het commando dat ajhaverkamp hierboven geeft, uitvoert

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 11:05
Of je leert jezelf aan om inderdaad op Windows-toets + L te drukken..
Automatiseren is een ding, maar zo'n moeilijke optie is dat toch niet.
Pagina: 1